تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 29 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796423863




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصاویر: فناوری‌هایی که تا ۳۰ سال آینده وارد زندگی ما می‌شوند!


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: انسان‌ها همواره دوست دارند از آینده باخبر باشند. به همین دلیل در ادامه برخی از فناوری‌هایی که طی ۳۰ سال آینده وارد زندگی انسان‌ها خواهند شد، جمع‌آوری کرده‌ایم.

 

 لنز چشمی مصنوعی که می‌تواند به شما دید مافوق انسانی بدهد _ پزشکی در کانادا در حال آغاز مرحله آزمایش لنزهای مصنوعی است که می‌توانند از طریق یک جراحی ساده و بدون درد ۸ دقیقه‌ای، بینایی انسان را ۳ برابر بهتر از دید ۲۰/۲۰ کنند.

 اسپری لباس _ یک طراح مد اسپانیایی برای اولین بار اسپری لباس را اختراع کرده است. شما می‌توانید این لباس را روی بدن خود اسپری کنید و سپس آن را از تن خود در بیاورید، بشورید و دوباره بپوشید.

 ایجاد پرتره از دی‌ان‌ای _ یک دانشجوی مقطع دکترا یک سری پرینت سه‌بعدی پرتره از دی‌ان‌ایی که روی ته سیگار و آدامس وجود داشت، ایجاد کرد. این موضوع می‌تواند بعد جدیدی در تحقیقات جنایی فراهم آورد.

 شهر‌های گنبدی _ در حال حاضر دبی در حال ساخت یک مرکز خرید به نام «بازار جهان» است که در واقع یک پیاده‌روی ۴٫۳ مایلی است. این بازار دارای یک گنبد برای کنترل آب‌وهوای داخل و تهویه مطبوع است.

 اتومبیل‌های خودران _ طبق برآوردها تا سال ۲۰۲۰ حدود ده میلیون دستگاه اتومبیل خودران وجود خواهد داشت که میزان مرگ میر بین سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۳۰ را تا ۲۵۰۰ نفر کاهش خواهد داد. 

 شهر‌های شناور بر روی آب _ لیلی‌پد نام پروژه‌ای است که توسط وینسنت کیل‌باوت برای فرار از آب‌وهوای آینده طراحی شده است. این پروژه یک راه‌حل درازمدت است که سطح آب را افزایش می‌دهد. این شهر ظرفیت پنجاه هزار نفر را دارد و از طریق انرژی تجدیدپذیر کار می‌کند.


 برگ‌های مصنوعی که دی‌اکسید کربن و نور خورشید را به سوخت تبدیل می‌کنند _ دانشمندان سلول‌های خورشیدی جدید ساخته‌اند که می‌تواند دی‌اکسید کربن اتمسفر را با استفاده از نور خورشید به سوخت تبدیل کند.

 میدان نیروی پلاسما که می‌تواند از وسایل نقلیه در برابر تصادف و انفجار محافظت کند _ شرکت بوئینگ روشی را به ثبت رسانده که از طریق گرم کردن سریع هوا، یک میدان پلاسمایی ایجاد می‌کند و موج‌های ناشی از ضربه را می‌گیرد.

 شما ممکن است قادر به ضبط خواب‌های خود باشید _ دانشمندان موفق شدند ویدئوهای یوتیوب را ز طریق اسکن مراکز تصویری مغز افرادی که آن‌ها را تماشا می‌کردند، بازسازی کنند. در آینده این فناوری به اندازه‌ای پیشرفت خواهد کرد که بتوان خواب افراد را ثبت کرد.

 حشرات مصنوعی _ دانشمندان در حال توسعه حشرات مصنوعی هستند که به آن‌ها اجازه کنترل و جهت‌یابی در مکان‌های سخت را می‌دهد تا بتوانند قربانیان زلزله و حوادث دیگر را پیدا کنند.

 چاپ سه‌بعدی اندام بدن برای جراحی و پیوند _ دانشمندان در حال کار بر روی پیدا کردن راه درست پرینت سه‌بعدی اندام‌های بدن هستند که می‌توانند به جای اعضای اهدایی در طول جراحی استفاده شوند.

 شانسی بهتر برای پیدا کردن حیات فرازمینی در فضا _ چین در حال اتمام بزرگ‌ترین تلسکوپ رادیویی جهان با یک بازتابنده به اندازه ۳۰ زمین فوتبال است که از ۴۴۵۰ پنل ساخته شده است. این تلسکوپ به منظور مشاهده فضا برای کشف زندگی فرازمینی ساخته شده است.


 یخچال‌های زیستی _ یک طراح روسی، طرح یخچالی به نام «یخچال روباتی-زیستی» ارائه کرده که مواد غذایی را با ژل بیوپلیمر‌ سرد می‌کند. در این یخچال هیچ قفسه، در یا فضای خاصی وجود ندارد و شما مواد غذایی را داخل ژل فرو می‌برید.


 اینترنت فوق‌العاده سریع ۵G از طریق هواپیما‌های بدون سرنشین خورشیدی _ در این تئوری گوگل سعی کرده با هواپیماهای بدون سرنشین خدمات اینترنت همراه را ۴۰ برابر سریع‌تر از ۴G ارائه دهد تا بتوان در عرض یک ثانیه داده‌هایی با حجم گیگابایتی را انتقال داد.

 درختان درخشان _ گروهی از توسعه‌دهندگان در حال کار بر روی استخراج آنزیم روشنایی در تاریکی عروس دریایی و کرم شب‌تاب هستند تا از این طریق، درخت‌های درخشان بسازند. این درختان احتمالاً می‌توانند خیابان‌ها را روشن کنند، اما هیچ انرژی ندارند.

 دیسک ۵ بعدی به منظور ذخیره ابدی داده‌های ترابایتی _ محققان یک دیسک ۵ بعدی تولید کرده‌اند که می‌تواند داده‌ها را در ۵ بعد ذخیره کرده و میلیاردها سال عمر کند. ظرفیت این دیسک ۳۶۰ ترابایت است و می‌تواند حرارت را تا ۱۰۰۰ درجه تحمل کند.

 تونل عبور اتومبیل در زیر آب _ نروژ قصد دارد اولین پل معلق زیر آبی را با استفاده از لوله‌های عظیم‌الجثه بسازد. این لوله‌ها قرار است به اندازه‌ای عریض باشند که دو مسیر رفت‌وبرگشت برای اتومبیل‌ها فراهم شود. این تونل‌ها قرار است ۱۰۰ فوت زیر آب ساخته شوند.

 خرید مجازی در آینده بیشتر رایج خواهد شد _ خرده‌فروشی، یک فروشگاه مجازی در یکی از ایستگاه‌های راه‌آهن کشور کره راه‌اندازی کرده که در آن مشتریان می‌توانند با عکس گرفتن از بارکد کالا آن را سفارش دهند و خریدشان را درب منزلشان تحویل بگیرند.

 تلویزیون‌های لوله‌ای _ شرکت ال‌جی یک نمونه اولیه از تلویزیونی را ساخته که می‌تواند مانند یک ورق کاغذ لوله شود.

 ذرات اکسیژن تزریقی _ دانشمندان در بیمارستان بوستون ریزذراتی پر از اکسیژن اختراع کرده‌اند که می‌تواند به خون تزریق شود. این اکسیژن می‌تواند حتی زمانی که فرد نمی‌تواند نفس بکشد، وی را زنده نگه دارد.
  
 
 



منبع: مشرق










زمانبندی انتشار: 3 مهر 1395 - 20:26





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن