تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس سنت نيكويى را بنا نهد، اجرى برابر اجر همه عمل‏كنندگان به آن عمل تا روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796776581




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد از هاشمی از تریبون نماز جمعه شیراز


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری ایرنا: نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، استان فارس را مادر زبان فارسی و سعدی و حافظ را معلمان ادبیات فارسی دانست و گفت: گفتمان حاکم بر ادبیات فارسی گفتمان سعدی است و طبعا انتظارها از این استان نسبت به دیگر استان ها بیشتر است.

آیت الله اسدالله ایمانی، در خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: زبان فارسی با توجه به ظرفیت عظیمی که دارد می تواند یکی از زبان های علمی دنیا باشد.

وی اضافه کرد: ما غرب زدگانی داریم که افتخارشان این است فارسی را به زبان لاتین بنویسند و یا اصطلاحات دیگران را در ادبیات و محاوره های روزمره به کار ببرند با اینکه معادل فارسی روان هم دارد همان اصطلاحات خارجی را به کار ببرند.

وی ادامه داد: کتابهای درسی کودکان، بعضی از مجله ها و کتابهای قصه و بازی های بچه ها با نمادهای خارجی ارایه می شود و افتخار بعضی از مهدهای کودک در شیراز هم این است که به زبان فارسی سخن نمی گویند و با زبان انگلیسی با بچه ها سخن می گویند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: اینها از دست دادن اعتماد به نفس است، اینها فقدان هویت است، زبان فارسی زبانی است که می تواند مسائل علمی دنیا را با ظرفیتی که دارد پاسخگو باشد، نماد وحدت ملی ما و هویت ایرانی بودن ماست و بنابراین باید آن را پاس بداریم و حفظ کنیم.

وی اظهار کرد: یکی از سرمایه های ارزشی یک کشور و نماد پایداری و وحدت آن، زبان آن کشور است و این زبان بیانگر هویت و اعتماد به نفس آن ملت به حساب می آید.

آیت الله ایمانی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به سی و یکم شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ادامه داد: در این روز اجماع جهانی طی یک توافق نوشته یا نانوشته از چند جهت به ایران اسلامی حمله ور شدند و گفتند ظرف یک هفته به تهران می رسیم و در چند روز اول هم بدون مانع به پشت دروازه اهواز و خرمشهر رسیدند اما خروش امام آنان را میخکوب کرد و مردم ما حتی بدون دیدن آموزش لازم و داشتن سلاح به مقابله برخاستند و اجازه ندادند جلوتر بیایند.

وی گفت: متاسفانه باید گفت که در آن شرایط رئیس جمهور وقت کشور بنی صدر مسیری را انتخاب کرد که خواست استکبار جهانی بود، مردم در کنار رهبر و امامشان و با تکیه به ایمان به خدای بزرگ و توکل بر او مقاومت کردند و ایستادند و برای اولین بار در طول چند قرن بدون دادن امتیاز دشمن را به پشت مرزها برگرداندند.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: نکته ای که امروز مورد بحثاست این است که در این شرایط که دشمنان ما هیچ تغییری نکرده اند و سر جای خودشان نشسته اند و در دشمنی با ما عداوتشان را هم بیشتر نشان می دهند، عده ای می گویند امروز عصر گفتمان است نه عصر موشک و یا کشور های شکست خورده در جنگ جهانی یعنی ژاپن، آلمان و کره جنوبی را مثال می زنند و می گویند اینها سلاح به زمین گذاشتند.

وی افزود: هرچند این کشورها خودشان سلاح زمین نگذاشتند بلکه دول غالب آنها را مجبور کردند سلاح را به زمین بگذارند و بعد برای ما هم نسخه پیچی می کنند که شما هم سلاح را به زمین بگذارید و دفاع را رها کنید.

آیت الله ایمانی افزود: چرا در جامعه ای که منطق زور حاکم است، در این شرایط ما را به سه کشور شکست خورده جنگ جهانی مقایسه کردند و از ما خواستند که سلاح را زمین بگذاریم، این خواست آمریکا و انگلیس هم است و دیگران هم همین را می گویند.

وی اضافه کرد: آیا برای ما صحیح است سلاح را زمین بگذاریم؟ آیا رسیدن به علم، فناوری، تمدن و هر چیز دیگر بدون داشتن محافظ پایدار می ماند؟ آیا اقتصاد پویا بدون داشتن امنیت امکان پذیر است ؟ اینها مسائل ساده ای نیست، این حرفها حرف هایی نیست که کسی قبول کند اما در دهان مردم که می افتد مشکل و اختلاف در جامعه ایجاد می کند.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب هم در همین خصوص فرمودند که؛ اگر این صحبت ها از سر ناآگاهی است که یک مساله است و اگر از سر آگاهی است چیزی جز خیانت نمی تواند باشد.

امام جمعه شیراز افزود: اینجاست که باید با دقت به عواقب صحبت ها توجه داشت، دفاع مقدس نشان داد که باید آنقدر آماده باشیم که دشمن به خودش اجازه فکر کردن به حمله به ایران را ندهد.




۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن