تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نصيحت را بپذيرد، از رسوايى به سلامت مى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797615350




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راز «صندوقچه مروارید» چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: ناصر آویژه از نام های آشنا در عرصه هنر نمایش بخصوص آثار مرتبط با حوزه کودک و نوجوان است، بچه‌ها جدول(پالام پولوم پی لیم)، یک تابلو یک حماسه، جشن تولد، جمعه به جمعه، فیتیله جمعه تعطیله و ... از جمله آثار معروف تلویزیونی هستند که آویژه در آنها حضور داشته است.



به گزارش جام جم آنلاین، این هنرمند در عرصه تئاتر هم توانسته نمایش هایی را با بیش از چند هزار اجرا در سراسر کشور روی صحنه ببرد،‌یکی از این کارها «صندوقچه مروارید» است که این روزها در فرهنگسرای ابن سینای تهران روی صحنه رفته است و به همین بهانه گفت و گویی با آویژه داشتیم. صندوقچه مروارید پیش از این در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اصفهان هم روی صحنه رفته بود، این نمایش که اکنون در تهران در حال اجراست چه اندازه تغییر یافته است؟ اگر بخواهم به سابقه تولید این نمایش اشاره کنم باید بگویم تاریخ خلق این نمایش به نویسندگی سرکار خانم گیتا داودی به سال 82 بر می گردد یعنی 13 سال از آن می گذرد و می توانم بگویم تاکنون بیش از هزاران اجرا در سراسر کشور داشته است. نمایش رویکردی آموزش محور دارد آن هم در حوزه سلامت و بهداشت که با زبان هنر و به طور غیر مستقیم بیان می شود.

با این سابقه احتمالا شما سوار بر تریلی معروف تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم شده اید، تریلی که شهر به شهر و روستا به روستا حتی می چرخد. بله، بخش عمده ای از اجراها با همین تریلی سیار بود، ما حتی در بسیاری از مناطق محروم و استان های مرزی کشور از سیستان و بلوچستان بگیرید تا دیگر شهرها این نمایش را برای مردم اجرا کرده ایم. گفتید نمایش رویکردی آموزشی آن هم در حوزه سلامت و بهداشت دارد و این مباحث هم به طور طبیعی علمی است و هر سال یافته های جدید علمی به دست می آید، چقدر نمایش را روزآمد می کنید؟ بخش عمده مضمون نمایش مباحث پایه بهداشت است، مثل مسواک زدن، ‌نظافت و ... که این مضامین همیشه ثابت است حالا یک زمانی می گفتند باید 4 دقیقه مسواک زد حالا دقیقه اش را بالا پایین می کنند اصول بهداشتی که کودکان باید رعایت کنند مورد نظر ماست ولی ما در تمام این سال ها سعی کرده ایم که مسائل را به روز کنیم.

با توجه به این که مخاطب کودک و به طور طبیعی والدین بیشتر دنبال کارکرد سرگرمی نمایش هستند، این رویکرد آموزشی به کار شما آسیب نزده است؟ اصلا، من ابتدای صحبتم عرض کردم که با زبان هنر و غیر مستقیم مفاهیم بیان می شود یعنی آن گونه نیست که ما یک نمایش خشک و صرفا آموزشی داشته باشیم، در این مسیر از ابزارهای مختلف بهره برده ایم،‌ قصه، شخصیت های جذاب، موسیقی، دکور و ... در خدمت نمایش و آن مفهوم اصلی ست. همین چند روز پیش خانم پزشکی نمایش ما را تماشا کرد و بعد از نمایش آمد و گفت واقعا خیلی خوب مسائل طرح شده و تاثیرگذار بوده است. آقای آویژه شما خودتان در رویدادهای معتبر تئاتر کودک و نوجوان چه به عنوان بازیگر، کارگردان، عضو هیئت انتخاب، داور و ... حضور داشته اید، معمولا نمایش هایی که در فرهنگسراها اجرا می شوند به این معروف هستند که سطح نازل تری دارند، شما از این موضوع نترسیدید؟ این حرف شما متاسفانه وجود دارد، ما چند سال پیش با خانم مریم معترف یک نمایش با نام «قصه های من و تو و رستم و شاهنامه» روی صحنه بردیم که من در آن بازی می کردم، وقتی خانم معترف پیشنهاد دادند، من پرسیدم کجا قرار است اجرا شود؟ گفتند فرهنگسرای ابن سینا، همان زمان من همین نگرانی و نگاهی که الان شما می گویید را داشتم اما پس از اجرا دیدم واقعا می توان تاثیرگذار بود و مردم هم تفاوت کار را کاملا حس می کنند.در واقع نوعی تربیت مخاطب و فرهنگ سازی نیز در این دست کارهایی که در فرهنگسراها روی صحنه می رود وجود دارد. از تئاتر کمی فاصله بگیریم، کار تلویزیونی تازه چه دارید؟ اکنون در شبکه اصفهان یک کار کودک با عنوان «بچه ها بچه ها» داریم که آقای قناد هم آن را اجرا می کند هر روز پخش می شود ولی به طور کلی تلویزیون این روزها با مشکلات اقتصادی متعددی رو به روست بودجه مناسبی ندارد و به همین دلیل خیلی از برنامه ها تولید نمی شود امیدوارم با بهتر شدن شرایط دوباه بتوانیم در تلویزیون در خدمت مردم باشیم، البته یک صحبت های ابتدایی با شبکه تهران داشتیم که باید منتظر بمانیم تا نهایی شود.






پنج شنبه 11 شهریور 1395 ساعت 00:01





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن