تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 29 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كوتاه كردن ناخن، از آن رو لازم است كه پناهگاه شيطان است و فراموشى مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796436631




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خواص فراوان شیر مادر برای نوزاد!


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: از فواید شیر مادر به کرات صحبت شده و اینکه شیر مادر خواص فراوانی برای نوزاد دارد به همه ثابت شده است، اما بعضی فواید شیر مادر هستند که هنوز کشف نشده اند و محققان بعد از مطالعات و آزمایشات فراوان متوجه آن ها میشوند.

خواص فراوان شیر مادر برای نوزاد!
فواید شیر مادراز فواید شیر مادر به کرات صحبت شده و اینکه شیر مادر خواص فراوانی برای  نوزاد دارد به همه ثابت شده است، اما بعضی فواید شیر مادر هستند که هنوز کشف نشده اند و محققان بعد از مطالعات و آزمایشات فراوان متوجه آن ها میشوند. نتایج مطالعه پژوهشگران انگلیسی نشان میدهد که یک نوع قند در شیر برخی مادران از نوزادان آنها در برابر یک باکتری مرگبار محافظت می کند. در ادامه به طور مفصل درباره این باکتری و تأثیر شیر مادر بر آن صحبت خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.
 
پایگاه اینترنتی کالج ایمپریال لندن می گوید: باکتری های استرپتوکوک های گروه بی Group B streptococcus علت شایع ابتلا به مننژیت در نوزادان و عامل اصلی ابتلای آنها به عفونت در سه ماه اول زندگی هستند.
تحقیق جدیدی که روی 183 زن در گامبیا انجام و در مجله Clinical and Translational Immunology منتشر شد، نشان می دهد یک نوع قند یافت شده در شیر برخی از زنان از نوزادان آنها در برابر این باکتری ها محافظت می کند.
استرپتوگوگ های گروه بی که به طور طبیعی در بدن یک سوم از زنان یافت می شود، می تواند در جریان تولد و یا در زمان شیردهی مادر به نوزاد منتقل شود، اما براساس این تحقیق، قندهای موجود در شیر مادر می تواند تاثیر مثبت و پیشگیرانه ای در برابر این باکتری ها داشته باشد.
شیر مادر حاوی مخلوطی از انواع مختلفی قند به نام ‘الیگوساکاریدهای شیر انسان’ است که در بدن نوزاد هضم نمی شوند و به صورت غذا برای باکتری های مفید داخل روده نوزاد عمل می کنند.نوع قندهایی که در شیر مادر وجود دارد، تا حدودی توسط ساختار ژنتیکی وی مشخص می شود.
به طور خاص یک نوع سیستم ژنتیکی به نام سیستم آنتی ژن لوییس (که در ساخت گروه خونی ABO دخیل است) نقش مهمی در تعیین قندهای شیر مادر ایفا می کند.محققان در این مطالعه، شیر همه مادران را در زمینه تعیین قندهایی که با ژن های لوییس کنترل می شوند، بررسی کردند.آنها همچنین زنان و نوزادان آنها را در زمینه آلودگی به استرپتوکوک های گروه بی در بدو تولد، شش روز بعد از تولد و در فاصله زمانی 60 و 89 روز بعد از تولد بررسی کردند.
محققان متوجه شدند زنانی که قندهای شیر مرتبط با ژن لوییس تولید می کنند، کمتر احتمال دارد که از این باکتری در روده شان داشته باشند و نوزادان آنها نیز کمتر احتمال دارد که در زمان تولد این باکتری را از مادر خود گرفته باشند.علاوه بر این، در میان نوزادانی که در زمان تولد این باکتری را در روده خود داشتند، در کودکانی که شیر مادران آنها حاوی قندی خاص به نام lacto-n-difucohexaose I بود، احتمال خروج این باکتری از بدن آنها 60 تا 89 روز بعد از تولدشان بیشتر بود، به عبارت دیگر، این قند شیر مادر که با ژن لوییس ارتباط دارد، احتمالا از تاثیر پیشگیرانه ای برخوردار است.
محققان سپس در محیط آزمایشگاه نشان دادند که شیر حاوی این قند خاص به نام lacto-n-difucohexaose I در مقایسه با شیر فاقد این قند خاص عملکرد بهتری در از بین بردن باکتری های Group B streptococcus دارد.تصور می شود که حدود نیمی از زنان جهان قند lacto-N-difucohexaose I را در شیر خود تولید می کنند.محققان امیدوارند که این دانش جدید به ابداع درمان هایی برای پیشگیری از بروز عفونت ها در مادر و نوزاد کمک کند.مطالعات بسیاری نشان داده اند که تغذیه کودک با شیر مادر از بروز آلرژی و بیماری در نوزاد پیشگیری می کند و به گفته محققان، قندهای آن همچنین از بروز عفونت حاصل از سایر باکتری های بد پیشگیری می کند.ایرنااخبار مرتبط :صحبت های متخصصین برای ترک شیر مادرناکافی بودن شیر مادر و چگونگی افزایش آنتاثیر شیر مادر روی استقامت دی ان ای!بی‌ ميلي کودک به شیر مادرنکاتی برای نگهداری شیر مادر


ارزانترین تورهای لحظه آخری


فروشگاه اینترنتی مدیسه


لباس مجلسی



الی گشت


زیبایی و تناسب اندام

گونه های برجسته
چجوری بدون تزریق ژل و بوتاکس صورت و گونه خودمون رو برجسته کنیم؟؟

بی ضرر ترین محصولات لاغری
قویترین و بی ضرر ترین محصولات لاغری در 10 سال گذشته

زاندروکس
چجوری می تونم جلوی ریزش موهامو بگیرم؟؟؟

زیبا ترین بینی دنیا
چطور در 45 روز بدون عمل جراحی زیبا ترین بینی دنیا رو داشته باشیم





چهارشنبه 10 شهریور 1395





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن