تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من براى (احياى) مكارم و نيكى‏هاى اخلاقى مبعوث شدم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797961734




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آزادی 13 هزار و 200 راننده زندانی در پنج سال گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: آزادی 13 هزار و 200 راننده زندانی در پنج سال گذشته
مدیر عامل ستاد دیه کشور از آزادی 13هزار و 252 راننده محکوم به پرداخت دیه ناشی از تصادفات رانندگی در طی 5 ساله گذشته خبر داد.

آزادی 13 هزار و 200 راننده زندانی در پنج سال گذشته
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید اسدالله جولایی با اشاره به این که آمار زندانیان ناشی از سوانح رانندگی با تصویب قانون جدید بیمه اجباری شخص ثالث در سال‌های اخیر به حداقل موجودی تقلیل یافته است، گفت: پیش از اصلاح قانون بیمه در شهریور سال 87 روزانه تا 60 راننده بدهکار دیه روانه زندان‌ها می‌شدند که خوشبختانه این رقم هرچند در سال‌های اخیر تا 2 نفر کاهش داشته اما با این وجود طبق آمار از فرورودین سال 90 تا پایان خرداد ماه امسال (95) تعداد 13 هزار و 252 محکوم با همین عنوان راهی ندامتگاه‌های کشور شده‌اند که این جمعیت کیفری افراد جدای از بدهکاران دیه حوادث کارگاهی و شبه عمد می‌باشد.

وی با تفکیک آمار محکومان دیه افزود: به ترتیب در سال 90تعداد 5 هزار و 21 محکوم، سال91، 2 هزار و 741 زندانی، سال 92 ،2 هزار و 236 محبوس، سال 93، با 2 هزار و 559 مددجو، سال گذشته با 18 هزار و 66 پرونده و در سه ماهه اول سال‌ جاری هم 311 مورد به دلیل عدم استطاعت مالی در پرداخت دیه با استناد به حکم قضایی روانه زندان شده‌اند.

مدیر عامل ستاد دیه کشور مجموع مددجویان دیات را در 5 سال اخیر مجموعا 14 هزار و 768 نفر اعلام کرد و گفت: با عنایت به این که طبق نام ثبت شده برای این مجموعه حمایتی، ما ابتدا بر حسب رسیدگی به پرونده‌های دیه فعالیت جدی خود را آغاز کردیم، اما متاسفانه به دلیل افزایش دامنه برخی از جرایم و کثرت زمینه‌های ورود به زندان، این نهاد مردمی هم اکنون بیشترین توجه خودش را نه بر روی بدهکاران دیه بلکه با حجم بالای پرونده‌ها که رقمی 8 هزار نفری می‌باشد، عمده تمرکز همکاران صرف رسیدگی به پرونده‌های مالی شده و زندانیان دیه به لحاظ کمیت در حداقلی محکومان تحت حمایت این ستاد قرار دارند.

جولایی استان‌های فارس، تهران و خراسان رضوی را طی آمار 5 ساله به ترتیب میزبان بیشترین رانندگان زندانی عنوان و اظهار داشت: لازم به ذکر است هر چند بدهی مشمولان واجد شرایط در حوادث کارگاهی را ستاددیه به طور کامل پرداخت کرده اما در مورد مسببان حوادث رانندگی و به عبارتی این دسته از بدهکاران دیه بعضا با کمک صندوق تامین خسارت‌های بدنی، شرکت‌های بیمه‌گر طرف قرارداد و دیگر نهادهای حمایتی از زندان رهایی یافته‌اند.

 وی تصریح کرد: در 2 سال گذشته ستاد دیه با همکاری صندوق تامین خسارت‌های بدنی، به طور تقریبی تعداد 5 هزار نفر از زندانیان دیه را به طور مشترک دستگیر کرده و از زندان استخلاص داده یا از ورود این افراد به داخل زندان‌ پیشگیری کرده است.

مدیر عامل ستاد دیه کشور یادآور شد: تنها در سال 94 ستاد دیه با احراز صلاحیت تعداد 850 زندانی واجد شرایط در قالب همکاری با صندوق تامین خسارت‌های بدنی، موجبات آزادی این تعداد از افراد نیازمند را فراهم کرد.

جولایی گفت: عمده این مبالغ به مددجویانی اختصاص یافته است که به دلیل قانون قبلی بیمه اجباری شخص ثالث، شرکت طرف قرارداد با مسبب حادثه، بنا به اطاله دادرسی یا کثرت دیات موجود در یک پرونده به طور ناقص نسبت به پرداخت خسارت پرداخته بود، به عبارت دیگر بیشتر این مددجویان افرادی بودند که بیمه‌نامه داشتند، اما بیمه‌گر طبق سال عقد بیمه‌نامه از پوشش کامل خسارت در روز ادای دیه امتناع می‌کرد.




۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن