تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن از اندك خدا خشنود مى شود و بسيارش او را ناراحت نمى كند و منافق از اندك خدا نا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797605250




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توجه به تحقیق و ترجمه، ادبیات كودك را از كلیشه خارج می‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: توجه به تحقیق و ترجمه، ادبیات كودك را از كلیشه خارج می‌كند
یك علت فقر موضوعی و كلیشه‌ها در كتاب كودك و نوجوان این است كه مقاله‌ها و تحقیقاتی كه انجام می‌شود به دست نویسندگان نمی‌رسد.


به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری؛ انسیه موسویان، نویسنده و منتقد ادبیات كودك و نوجوان اظهار كرد: برای پرهیز از تكرار در مضمون، نیاز داریم ارتباط بین نویسندگان و شاعران و افراد دانشگاهی بیشتر شود.
 
موسویان با تاكید بر لزوم استفاده از پژوهش‌های دانشگاهی گفت: در مقطع كارشناسی ارشد در چند دانشگاه، ادبیات كودك و نوجوان تدریس می‌شود و پایان‌نامه‌ها و همایش‌هایی وجود دارد كه بسیار می‌تواند مورد توجه و استفاده شاعران باشد. اما متاسفانه می‌بینیم كه شاعران در فضای خودشان كار می‌كنند و دانشگاهی‌ها در فضاهای مرتبط با خودشان فعال هستند. اگر پیوندی بین این دو برقرار شود، شاهد این خواهیم بود كه ادبیات كودك و نوجوان پیشرفت خواهد داشت.
 
این منتقد ادبی گفت: در حوزه كودك منابع علمی ترجمه شده كمی وجود دارد و شاید یك علت فقر موضوعی و كلیشه‌ها در كتاب كودك و نوجوان این باشد كه مقاله‌ها و تحقیقاتی كه انجام می‌شود به دست نویسندگان نمی‌رسد تا با تكیه بر آن ها، كودكان نسل جدید را بیشتر شناخته و با توجه به نیازهای آن ها تولید محتوا كنند.
 
وی با اشاره به لزوم توجه نویسندگان و شاعران به ادبیات كودكان در كشورهای دیگر نیز افزود: تاكنون تنها اشعار بعضی نویسندگان شناخته شده جهانی كودك و نوجوان ترجمه شده، این در حالی است كه شاعران بسیار خوبی در سطح جهان هستند كه در این زمینه فعالیت می‌كنند. با اینكه ترجمه شعر مخصوصا كار دشواری است و حساسیت‌های خاص خودش را دارد، اما شاعرانی داریم كه به خوبی می‌توانند از پس ترجمه این اشعار برآیند و آثار جدید را به نویسندگان معرفی كنند. این كار باعث می‌شود نویسندگان و شاعران كشورمان جهان‌بینی وسیع‌تری پیدا كرده و تنها از موضوعات تكراری برای بچه‌ها ننویسند.
 
این نویسنده ادامه داد: موضوع دیگری كه نویسندگان به آن نیاز دارند این است كه منتقدان، آثار آن ها را بررسی كنند. هرچه فضای بحث و گفت‌وگو بیشتر فراهم شود و به نكاتی كه منتقدان با نگاه تیزبین و ظریف خود به آن می پردازند اشاره شود، نویسندگان در آثار بعدی با دقت نظر بیشتری به تولید اثر می‌پردازند و شاهد آثار باكیفیت‌تری خواهیم بود. بنابراین، به آموزش و ایجاد فضایی برای فعالیت منتقدان كودك و نوجوان نیز نیاز داریم.
 
موسویان با استقبال از جلساتی كه حوزه هنری كودك و نوجوان در زمینه نقد و بررسی شعر كودك برگزار می‌كند، گفت: «عصر شعر كودك و نوجوان» اتفاق خوبی است كه امیدوارم ادامه داشته باشد و با حضور كارشناسان و نویسندگان به آسیب‌شناسی ادبیات كودك پرداخته شود. در عین حال، آنچه لازم داریم این است كه نویسندگان و شاعران فضایی برای ارتباط گرفتن با مخاطبان اصلی خود یعنی كودكان و نوجوانان داشته باشند و چه خوب است اگر دیدار نویسندگان و كودكان فراهم شود.


انتهای پيام/








۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن