تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797828053




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انسان موحد چشمش به امريکا و اروپا نيست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: انسان موحد چشمش به امريکا و اروپا نيست
سردار نقدي: اغماض در برخورد بايد براي مردم باشد نه کارگزاران / هفدهمين همايش سالانه استادان بسيجي دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي کشور با عنوان همايش اقتصاد مقاومتي در جايگاه قدرت بين‌المللي جمهوري اسلامي روز گذشته با حضور رئيس قوه قضائيه در مشهد آغاز شد.


هفدهمين همايش سالانه استادان بسيجي دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي کشور با عنوان همايش اقتصاد مقاومتي در جايگاه قدرت بين‌المللي جمهوري اسلامي روز گذشته با حضور رئيس قوه قضائيه در مشهد آغاز شد.
به گزارش فارس، آيت‌الله آملي‌لاريجاني طي سخناني در اين همايش گفت: ما عادت کرديم که گاهي مباحث دنيايي‌تر و نظري‌تر را مطرح مي‌کنيم اما برخي از امور اگرچه به موضوع اصلي اختصاص ندارد ولي تأثيرش بسيار زياد است، به طور مثال مسئله نگاه توحيدي در بخش اقتصاد مقاومتي و اقتدار نظام و ديپلماسي کشور و همچنين مسائل داخلي بسيار مهم است.  آملي‌لاريجاني خاطرنشان کرد: نگاه توحيدي در تمام شئون فردي و اجتماعي ما تأثير عميقي دارد، البته اين تأثير در صورتي است که نگاه توحيدي را با عمق قرآني بپذيريم. آنگاه تأثيرش در بحث اقتصاد، روابط ديپلماسي و فرهنگ مشخص مي‌شود. وي تأکيد کرد: بسياري از افراد که در دوره اصلاحات آمدند و از سکولاريسم دفاع مي‌کردند قانون اساسي را قبول نداشتند زيرا قانون اساسي ما بر مبناي نگاه توحيدي است. رئيس قوه قضائيه افزود: اساس نظام سياسي ما نگاه توحيدي است و اين نگاه يک واقعيت است که اگر پديد بيايد براي انسان هم در زندگي فردي و هم اجتماعي در ابعاد مختلف مهم و اثرگذار است، نگاه توحيدي اين است که ما بدانيم يک حقيقت بنيادي در عالم وجود دارد که تمام مخلوقات به او قائلند و هر کمالي از او مي‌آيد، در همه عوالم سلطان است و همه امور به او قائم است زيرا سلطنت او حقيقي است. آملي‌لاريجاني با اشاره به سخن امام خميني مبني بر اينکه امريکا هيچ غلطي نمي‌تواند بکند گفت اين سخن امام بسيار معنادار و عزتمندانه بود، واقعيت اين است که انسان موحد همين‌گونه است حتي اگر امريکا با بمب‌افکن اين نقطه را هم بزند، انسان موحد خوفي ندارد و سر تسليم فرود نمي‌آورد.
‌   
انسان موحد چشمش به غرب نيست
رئيس قوه قضائيه با بيان اينکه انسان موحد در مسائل اقتصادي چشمش به امريکا و اروپا نيست، گفت: مقام معظم رهبري در رابطه با برجام گفتند که من اعتقادي ندارم که کشورهاي سلطه‌گر اهل وفا باشند بلکه انسان موحد اينگونه است. وي افزود: مقام معظم رهبري فرمودند نبايد نگاهمان به دست امريکا و اروپا باشد بايد به خودمان متکي باشيم، رهبري به مديران تأکيد مي‌کنند که نگاهتان فقط به خودتان باشد، انسان موحد از تحريم نمي‌ترسد. آملي‌لاريجاني گفت: ما نمي‌گوييم انسان موحد فقط ذکر بگويد و مذاکره نکند بلکه بايد مذاکره کنيم و تعامل داشته باشيم ولي نبايد نگاهمان اين باشد که رزقمان را آنها مي‌دهند، بايد به خودمان متکي باشيم، اگر اين‌گونه شد که با خدا از هيچ چيز نترسيديم امريکا چه غلطي مي‌تواند بکند؟ اين تفسير فرمايش امام خميني‌(ره) است.
‌   
کنار گذاشتن ارزش‌ها، شرط توسعه در دوران اصلاحات
وي افزود: در دولت اصلاحات برخي مشاوران اقتصاددان 500 صفحه در رابطه با توسعه اقتصاد به دولت تحويل دادند و در بخشي از آن آوردند که اگر بخواهيم توسعه اقتصادي در کشور رخ دهد بايد بحث ارزش‌ها را کنار بگذاريم. وي ادامه داد مقام معظم رهبري از سال 89 که بحث اقتصاد مقاومتي مطرح شد به طور مستمر در سخنراني‌هاي خود سياست‌هايي را مطرح کردند که ما بايد از آن سياست‌ها اطاعت کنيم، انسان موحد بايد در راه اطاعت امر الهي باشد. رئيس قوه قضائيه تأکيد کرد: اگر بسيج و سپاه ما قدرت دارند و اگر توانستند آن بلا را بر سر ناوگان امريکايي در خليج فارس بياورند جز با فيض حق تعالي نبوده است. انسان بايد به قرآن و مطالب عالي اهل بيت توجه خاص بکند.
‌   
اغماض در برخورد بايد براي مردم باشد نه کارگزاران
سردار محمدرضا نقدي، رئيس سازمان بسيج مستضعفين نيز طي سخناني در اين اجلاس گفت: انقلاب اسلامي به دوره بسيار سرنوشت‌ساز خودش رسيده است، به طوري‌که از يک طرف پيشرفت شگفت‌انگيزي در تصوير سنگرهاي انقلاب داريم و روز به روز پيوستن به اسلام و درک از اسلام ناب محمدي بيشتر مي‌شود. وي افزود: در منطقه اتفاقات مهمي رخ داده، به طوري‌که در لبنان، فلسطين و عراق پيشرفت‌ها غيرقابل باور است و اقتدار جمهوري اسلامي به گونه‌اي است که مي‌شود اعتبار سخن رئيس‌جمهور نحس امريکا را درک کرد که مي‌گويد مسئله سوريه موهاي ما را سفيد کرده است. وي خاطرنشان کرد: دوره بسيار حساس و سرنوشت‌سازي است که بايد هوشيارانه و دقيق عمل کرد و فرمول عمل را در اين دوره رهبر بزرگوارمان به روشني بيان کرده و آن هم اقتصاد مقاومتي است که مانع اصلي آن را هم مقام معظم رهبري در بيانات خود عنوان کردند و آن هم نفوذي‌ها هستند که نمي‌گذارند اقتصاد مقاومتي شکل بگيرد.

نفوذي‌ها، مانع شکل‌گيري اقتصاد مقاومتي
وي عنوان کرد: نفوذي‌ها مي‌خواستند ايران را به سمت شيخ‌نشيني وابسته به فروش نفت خام و يک کشور بي‌آينده پيش ببرند و ولايت فقيه تحقق اقتصاد مقاومتي براي دستيابي به يک اقتصاد صنعتي پيشرفته را از ما مي‌خواهند، ما اقتصاد صنعتي پيشرفته را مي‌خواهيم يا يک اقتصاد شيخ‌نشين مفت‌خور؟ اگر اقتصاد صنعتي پيشرفته را مي‌خواهيم اوضاع تمام کشورهايي که به اين اقتصاد رسيده‌اند، روشن است. نقدي گفت: بايد به تجربه‌هاي جهاني در زمينه اقتصاد پيشرفته توجه کنيم و ببينيم کشورهاي صنعتي چه کرده‌اند، آنها براي گذار از اقتصاد ضعيف و پيش پا افتاده به سمت اقتصاد صنعتي جهاد مضاعف کردند، همه آنهايي که مي‌گويند ما مي‌توانيم دست‌مان را در جيب‌مان بگذاريم و به اقتصاد مقاومتي برسيم، دروغ مي‌گويند، آنهايي که مي‌گويند بايد روابط اقتصادي ايجاد کنيم تا پيشرفت کنيم اين جمله علمي نيست، کشورهايي که چندين سال در کشور را به تمام واردات بستند و کارمندان اداري‌شان با کمترين هزينه پياده سر کار رفتند و 16 ساعت کار کردند و هشت ساعت حقوق گرفتند توانستند گذار کنند، تاريخ صنعتي شدن هر کشور پر از اقدامات جهادي و فداکارانه است.
‌   
بايد اقتصاد را از شعارهاي انتخاباتي نجات داد
رئيس سازمان بسيج مستضعفين دوري از سياست‌زدگي را نخستين قدم براي پيشبرد اقتصاد کشور دانست و عنوان کرد: بايد اقتصاد را از وجه‌المصالحه شدن براي شعارهاي انتخاباتي نجات دهيم، يکي مي‌گويد من 100 روزه مشکلات را حل مي‌کنم. يکي مي‌گويد يارانه را افزايش مي‌دهم، اقتصاد را بايد از اينها نجات دهيم. اقتصاد بايد بر مبناي علم باشد. نقدي گفت: با سرنوشت و تاريخ کشور بازي نکنيم، چرا اقتصاد شده است يارانه سياست خارجي؟ چه کسي گفته است که اگر به مقاومت کمک نکنيم اقتصاد‌مان شکوفا مي‌شود؟ ما اگر به مقاومت کمک نکنيم امنيتي نداريم که بتوانيم کارخانه‌ها را فعال کنيم. يعني مقدمه اوليه اقتصاد که امنيت است، نيز وجود نخواهد داشت.

نقدي اضافه کرد: ما براي اداره دولت اسلامي سندي محکم‌تر از نامه اميرالمؤمنين به مالک اشتر نداريم که امام فرمودند ما نبايد با مردم سختگير باشيم و با کارگزاران نرم بلکه بايد بر عکس باشد. در حالي که ما 180درجه خلاف اين مسئله موضع مي‌گيريم. وي با بيان اينکه اميرالمؤمنين پيرامون ماجراي کارگزار متخلف دستور سختي مي‌دهند، گفت: اغماض بايد براي مردم باشد نه براي کارگزاران. براي مردم سختگيري مي‌کنيم ولي زماني که نوبت به کارگزاراني مي‌رسد که اموال مردم را بالا کشيدند برخوردي نمي‌کنيم، براي اقتصاد پيشرفته يکي از اقدامات قطعي انضباط شديد اقتصادي است. نمي‌شود صاحبان ثروت‌هاي بزرگ را در رأس امور گذاشت همانطور که امام خميني(ره) فرمودند: کارگزاران نظام بايد از طبقه متوسط و مادون متوسط باشند. رئيس سازمان بسيج مستضعفين در پايان اظهار داشت: در دولت قبلي برنامه‌اقتصادي را ارائه کرديم که اعضاي کابينه آن را تأييد کردند، ولي اجرايي نشد. به اين دولت هم نامه‌اي نوشتيم و بخش‌هاي مهم برنامه را ارائه کرديم که بسياري از کارگزاران و متخصصان آن را تأييد کردند ولي اجرا نشد. حالا اعلام آمادگي مي‌کنيم که طرح‌هاي بدون تخيل، بدون نياز به پول‌هاي آنچناني را که فقط از طريق همت و برنامه‌ريزي و استفاده از برخي اختيارات قابل اجراست ارائه مي‌کنيم.

در اين همايش استادان و نخبگان بسيجي به عنوان فرماندهان جنگ نرم و برخي مسئولان اجرايي، بسيج و سپاه به ارائه ديدگاه‌هاي خود پيرامون اقتصاد مقاومتي پرداختند و سهراب صلاحي، رئيس سازمان بسيج اساتيد کشور نيز گزارشي از عملکرد سالانه اين مجموعه ارائه کرد.


منبع : فارس



تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن