تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796797039




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خطوط کلی زندگی و اندیشه‎های رهبرانقلاب در یک کتاب


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
خطوط کلی زندگی و اندیشه‎های رهبرانقلاب در یک کتاب
خطوط کلی زندگی و اندیشه‎های رهبرانقلاب در یک کتاب آیین معرفی کتاب «از نیمه خرداد» به کوشش مصطفی غفاری با موضوع طرحی از اندیشه و رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای برگزار شد.


به گزارش فرهنگ نیوز، آیین معرفی کتاب "از نیمه خرداد" به کوشش مصطفی غفاری با موضوع طرحی از اندیشه و رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای امروز نهم شهریور ماه ساعت 10 صبح در محل فرهنگسرای انقلاب برگزار شد. 
 
«از نیمه خرداد» طرحی است از اندیشه و رهبریِ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که در آن از بیانات و خاطرات رهبر انقلاب در این زمینه استفاده شده و نویسنده تلاش کرده تا با گذر از تصویر رهبری به عنوان یک سخنران زبردست، به‌طور فشرده، نمایی روشن و صریح از خطوط کلی زندگی، شخصیت، اندیشه و رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ارائه کند.   
 
این کتاب که به کوشش مصطفی غفاری فراهم شده را می‌توان نخستین نمونه در مطالعات رهبری‌پژوهی مبتنی بر تجربه انقلاب اسلامی دانست که نه‌تنها به اندیشه بلکه به الگوی کنش و سازوکارهای رهبری آیت‌الله خامنه‌ای نیز می‌پردازد.   
 



 
در این مراسم محمد جواد لاریجانی معاون بین المللی قوه قضائیه ، علیرضا مختار پور قهرودی معاون نشر موسسه پژوهشی - فرهنگی انقلاب اسلامی، مصطفی غفاری نویسنده اثر و همچنین جمعی از معاونین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با استقبال انبوه مخاطبان همراه بود. 
 
در ابتدای این آیین و پس از قرائت قرآن، حجت الاسلام ذوعلم معاون نشر انقلاب اسلامی برای شروع سخنرانی به جایگاه دعوت شد. 
 
وی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای را عالم فی سبیل الله و مجاهد انقلابی خواند و گفت: اولین سوال این کتاب این است که این کتاب پاسخ به چه نیازی است. عنوان کتاب چندین بعد دارد. 
 
وی ادامه داد: می توان یکی از ابعاد را نیمه خرداد سال 42 تلقی کرد که در آن زمان بذر انقلاب به ثمر نشست.چهره ای که در این کتاب معرفی می شود در آن تاریخ یکی از جریان سازترین و تأثیرگذارترین افراد انقلاب اسلامی است. 
 
حجت الاسلام ذوعلم افزود: وجه دیگر نامگذاری 14 خرداد 68 است که بار گران مسئولیت رهبری بر دوش  رهبر فرزانه انقلاب قرار گرفت. خواهیم دید بعد از 27 سال رهبری انقلاب و جریان سازی مقابل غرب سلطه گر در پس این اندیشه ها چه نگرش هایی نهفته است. این کتاب پاسخی است بر ریشه یابی انقلاب و چگونگی شکل گیری این جریان بزرگ فرهنگی. 
 
در ادامه مراسم مصطفی غفاری نویسنده اثر با تشکر از موسسه نشر انقلاب اسلامی سخنانش در باب کتاب را اینگونه آغاز نمود:مهمترین نکته در تألیف کتاب و هدف مهم آن بازکردن راهی بود برای انجام پژوهش هایی این چنینی درباره اندیشه زندگی و مهمتر از آن الگوی رهبری آیت الله خامنه ای که طریق راه را روشن نمودند. 
 
غفاری ادامه داد: این کتاب طرحی از این موضوع است که گاها به اختصار بیان شده و  جوانان انقلابی و پژوهشگران می توانند تصویر کاملتری را در آینده ارائه دهند.من این کتاب را درحوزه رهبری پژوهشی قرار دادم.
 
در ادامه مراسم  مرتضی امیری شاعر انقلاب پس از بیان فضیلت های رفتاری رهبر معظم انقلاب با یادی از گفته ایشان تصریح کرد: همواره رهبر انقلاب می فرمایند شعر انقلاب شعر مدح نیست. شعر انقلاب را نباید در مدح اشخاص گفت. رهبر انقلاب فرمودند اگر مدحی دارید تنها در مقام شهید بگویید. حتی گاهی که شعری در مدح ایشان سروده می شود. می فرمایند مدح درشعر انقلاب تنها باید برای شهدا سروده شود.
 
در ادامه این مراسم محمد جواد لاریجانی معاون بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان گفت: وقتی این کتاب را برای بار اول خواندم احساس کردم که برای نسل جدید حرف مهمی ندارد و این موضوع به این خاطر بود که بنده تمامی بیانات و سخنان مقام معظم رهبری را از آستانه انقلاب تاکنون خوانده‌ام و حس می‌کردم که به اکثر سخنان ایشان اشراف دارم؛ اما وقتی که کتاب را به طور کامل مطالعه کردم به این نتیجه رسیدم که کتاب حرف‌های جدیدی در خود دارد.
 
وی با بیان اینکه کلید این قضیه این است که مؤلف کتاب سعی کرده منظومه فکری مقام معظم رهبری را تشخیص داده و بر اساس آن یک منطق عملی ایجاد کند، تصریح کرد:در این کتاب مؤلف بحث انتصاب رهبری را به خوبی استنباط و تشریح کرده است. 
 
لاریجانی با اشاره به احساس نیاز به یک سرفصل جدید در این کتاب گفت: این کتاب یک سرفصل دیگر نیاز دارد و آن نقش رهبری در توسعه علمی کشور است.
 
دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان اظهار کرد: وقتی جمهوری اسلامی تأسیس شد خیلی‌ها راجع به تداوم آن تردید داشتند، بخصوص کسانی که تحت تأثیر افکار غربی بوده و گرایش سکولار – لیبرال داشتند، می‌گفتند مگر می‌شود کشور اسلامی پیشرفته، داشت و نهایتاَ مثل کابل خواهد شد، البته الان آن‌ها می‌بینند که کشور به چه پیشرفت‌های مهمی در همه عرصه‌ها رسیده است.
 
لاریجانی بیان کرد: دلیل دشمنی غرب با ما فناوری هسته‌ای و یا این موضوعات نیست، بلکه آنها می‌گویند که قد شما در برابر ما بزرگ شده است و پیشرفت‌های علمی نشانه آن است.
 
وی افزود: علت این پیشرفت بزرگ این است که رهبری به بیش از ربع قرن یک مسیر روشن در مسیر پیشرفت علمی داشتند و این موضوع را در دولت‌های مختلف پیگیری کردند، هر چند که فقط 30درصد از خواسته‌های ایشان عملی شده است.
 
معاون بین الملل قوه قضاییه به نمونه‌هایی از توجه ویژه مقام معظم رهبری به توسعه علمی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری معتقد هستند که علوم پایه باید همواره مورد حمایت قرار گیرد و مثال می‌زنند که علوم پایه مثل حساب پس انداز است. موضوع دوم مدنظر مقام معظم رهبری، بحث نوآوری است. ایشان اعتقاد دارند که این گونه نباشد که چیز جدیدی را در کشور بسازیم و در داخل برای آن کف بزنیم بلکه باید این نوآوری‌ها را درجهان توسعه داد. 
 
وی گفت: رقابت بین المللی یکی دیگر از محورهای مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است. ایشان اعتقاد دارند که همه باید در مسابقات بین المللی شرکت کنند و حرف خود را در جوامع علمی بین المللی بزنند. 
 
لاریجانی تصریح کرد: نکته دیگری که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند تکیه بر جوانان است و اعتقاد دارند که باید به جوانان میدان داد، همچنین محور دیگر در توسعه علمی چرخه دانش، تکنولوژی، صنعت و سرمایه است که رهبری بر آن تأکید دارند که موضوع علوم دانش بنیان از این محور نشأت می‌گیرد.
 
معاون بین الملل قوه قضاییه افزود: بنابراین باید توجه کرد که پیشرفت کشور ایران در همه عرصه‌ها بر اساس یک حادثه نیست، بلکه به دلیل وجود مقام معظم رهبری و مدیریت ایشان و پیگیری بیش از یک ربع قرن آن است.
 
وی با اشاره به توجه جدی مقام معظم رهبری در توسعه علم گفت: مقام معظم رهبری حتی در آغاز کار دولت جدید تاکید کردند که شتاب علمی حفظ شود، حتی اخیراَ گفته‌اند که باید به بودجه‌های پژوهشی توجه شود.
 
لاریجانی بیان داشت: بنده توانسته‌ام درمدت خدمتگذاری خود به نظام و انقلاب سه موسسه علمی را تأسیس کنم که شامل دفتر مطالعات وزارت خارجه، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و پژوهشکده دانش های بنیادی که مربوط به علوم فیزیک ونجوم بوده است.
 
معاون بین الملل قوه قضاییه به بیان خاطره‌ای از توجه ویژه مقام معظم رهبری به جایگاه علم و تکنولوژی پرداخت و گفت: در 26 سال پیش برای اولین بار اینترنت وارد کشور شد و حدود 4 هزار نفر از دانشجویان تعلیم داده شدند که چگونه از آن استفاده کنند. در خصوص این موضوع مناقشه‌ای بین بنده و آقای غرضی که وزیر مخابرات بودند پیش آمد و وزیر اعتقاد داشتند که اینترنت همان فکس است. بنده این اعتقاد را نداشتم و با ارسال نامه‌ای حدوداَ 14 صفحه‌ای به مقام معظم رهبری توضیح دادم که اینترنت همان فکس نیست، بلکه یک تکنولوژی بسیار علمی است که در مراکز علمی دنیا استفاده می‌شود و لذا مخابرات باید در این زمینه کمک کند.
 
وی در ادامه خاطره خود گفت: پس از مدتی بنده فکر می‌کردم چون این موضوع کاملا فنی است مقام معظم رهبری به آن ورود نکرده‌اند؛ اما بعد از دو هفته معظم له پس از نماز،‌ بنده و آقای غرضی را به کنار کشیده و در این خصوص صحبت کردند. ایشان درحاشیه آن نامه سه مطلب را مطرح کرده بودند، اول اینکه این تکنولوژی خیلی مهم است و از همین الان به فکر توسعه و رشد آن باشید. 
 
لاریجانی تصریح کرد: دومین مطلبی که مقام معظم رهبری عنوان کردند این بود که میدان را در این عرصه برای جوانان باز کنید، چون به نظر می‌آید این موضوع برای جوانان جالب باشد و در زمانی که خیلی از رهبران غربی اصلا نمی‌دانستند اینترنت چیست؟؛ اما مقام معظم رهبری تشخیص دادند که این تکنولوژی برای جوانان جذاب خواهد بود.
 
معاون بین الملل قوه قضاییه افزود: سومین مطلب هم این بود که ایشان فرمودند از همین اکنون دغدغه آلودگی‌های این صنعت و تکنولوژی را داشته باشد و طوری نباشد که محیط آلوده گردد و سپس به فکر درمان باشید.
 
وی گفت: اکنون مشخص است که هر سه مطلب ایشان واقعیت دارد و در زمانی که بسیاری شعار آزادی اطلاعات می‌دهند کمتر کسی است که بداند پشت این تکنولوژی برای ورود به کشور مقام معظم رهبری است.
 
دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع بصیرت سیاسی اشاره کرد و گفت: بصیرت سیاسی موضوعی است که در این کتاب به آن کمتر پرداخته شده است. نقطه مرجع ما در این شرایط انقلاب اسلامی است. پس از وقوع انقلاب سه تجربه مهم برای کشور به وقوع پیوست که تجربه بنای یک جامعه مدنی – سیاسی بر اساس عقلانیت و اسلام یکی از این تجربه‌ها است که این تجربه تا امروز ادامه دارد و برای این تجربه جامعه مدنی و سیاسی باید به منظومه فکری مقام معظم رهبری توجه کنیم، چون این تجربه یک پروژه موجه است نه یک صرفا روش آزمایشی برای حکومت کردن.
 
لاریجانی با بیان اینکه دلایل سرزندگی انقلاب و مکتب اسلام در خود اسلام نهفته است، توضیح داد: دین اسلام یک دین سرزنده و جامع است؛ یعنی هم بخش عمومی و هم بخش خصوصی را در بر می‌گیرد همچنین دین اسلام یک دین جهان شمول است.
 
در انتهای برنامه دکتر صلاحی ، دکتر مختار پور و حجت الاسلام دعایی برای تجلیل از مصطفی غفاری در جایگاه حاضر شده و با ارائه لوح و تندیسی از تألیف این کتاب توسط وی تقدیر نمودند.
 



 
نشر نهضت نرم‌افزاری وابسته به انتشارات انقلاب اسلامی، چاپ نخست این کتاب را در ۲۹۶ صفحه با بهای ۱۶٬۰۰۰ تومان به بازار نشر ارائه نموده است. 
 
علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به غرفه انتشارات انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب تهران این کتاب را تهیه کنند و یا با شماره‌ تلفن‌های ۶۶۴۹۳۵۴۸-۰۲۱ و ۶۶۴۸۳۶۹۵-۰۲۱ تماس حاصل نمایند.
 









95/6/9 - 18:50 - 2016-8-30 18:50:58





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن