تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): بهشتى‏ها چهار نشانه دارند: روى گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دستِ دهنده.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797040308




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه ششم توسعه؛ هدف،رشد اقتصادی8درصد و الزامات آن


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: در این بخش ابتدا به تحلیل و بررسی گروه ها و صنایع در بازار سرمایه امروز با تاکید بیشتر بر برخی از گروه های پرتقاضا و پرعرضه ،سپس آخرین اخبار مهمی از بیست و هفتمین همایش بانکدار اسلامی و درنهایت شایعات و شنیده هایی از سهام برخی شرکت ها و گروه ها را بازگو کرده ایم.


به گزارش تابناک اقتصادی، در این بخش ابتدا به تحلیل و بررسی گروه ها و صنایع در بازار سرمایه امروز با تاکید بیشتر بر برخی از گروه های پرتقاضا و پرعرضه ،سپس آخرین اخبار مهمی از بیست و هفتمین همایش بانکدار اسلامی و درنهایت شایعات و شنیده هایی از سهام برخی شرکت ها و گروه ها را بازگو کرده ایم.بیشترین تاثیر مثبت را گروه های فلزات اساسی،برق و گاز و خودرو و ساخت قطعات و بیشترین تاثیر منفی را گروه های محصولات شیمیایی،فرآورده های نفتی و قند و شکر بر بورس و فرابورس داشتند. جو خرید در گروه های محصولات کاغذی،استخراج ذغال سنگ و زراعت و خدمات وابسته و جو فروش در گروه های کاشی و سرامیک، انبوه سازی،املاک و مستغلات و فرآورده های نفتی کاملا آشکار بود. امروز حجم و ارزش معاملات نسبت به روز کاری قبل با کاهش 233 میلیارد ریالی مواجه شد به طوری که مجموع ارزش بورس و فرابورس در روز کاری قبل بیش از 3053 میلیارد ریال بود که امروز به بیش از 2820 میلیارد ریال رسید.

گروه استخراج ذغال سنگ
در گروه استخراج ذغال سنگ، امروز شاهد معاملات کلا مثبت و متمایل به صف خرید بودیم.امروز شاهد جو خرید خوبی در هر سه نماد متعلق به این گروه بودیم به طوری که در میان تمام گروه های بازار جایگاه دوم را در جو خرید و استقبال سهامداران به خود اختصاص داده بود. از 3 نماد شرکت های قابل دادو ستد در بازار امروز،سهام همه شرکت ها با افزایش قیمت همراه شدند.تنها صف خرید این گروه را شرکت ذغال سنگ نگین طبس  به خود اختصاص داد.بیشترین حجم معلملات این گروه را با بیش از 1.2 میلیون سهم در نماد کطبس اتفاق افتاد. میانگین درصد قیمت پایانی این گروه 4.44 مثبت و میانگین درصد آخرین قیمت این گروه 3.95 مثبت بود.

گروه کاشی و سرامیک
در گروه کاشی و سرامیک ، شاهد معاملات نسبتا کم حجم تری نسبت به روز کاری قبل بودیم به طوری که در صدر گروه هایی قرار داشت که جو فروش و فشار عرضه کاملا در آن قابل مشاهده بود. از 6 سهام موجود و فعال در این گروه، سهام 1 شرکت با افزایش قیمت و سهام 5 شرکت با کاهش قیمت روبرو شدند. تنها سهم امروز که در درصد مثبت به کار خود پایان داد سهام شرکت تولیدی کاشی تکسرام با 0.99 درصد مثبت بود. دو شرکت کاشی سعدی و تولیدی گرانیت بهسرام امروز را با صف فروش خاتمه دادند. دیروز شاهد گزارش پیش بینی یکی دیگر از شرکت های این گروه بودیم. شرکت کاشی و سرامیک حاف پیش بینی درآمد هر سهم خود را با توجه به گزارش قبلی با تعدیل منفی 50 درصد به بازار اعلام کرد. میانگین درصد قیمت پایانی در این گروه 0.78 منفی و میانگین درصد آخرین قیمت نیز در این گروه 2.93 منفی بود.

گروه خودرو و قطعات ساخت
در گروه خودرو و قطعات ساخت،امروز شاهد معاملات متعادل و متمایل به منفی نسبت به روز کاری قبل در این گروه بودیم. این گروه در بازار امروز  جزء گروه هایی بود که تاثیر مثبت بر شاخص گذاشت. 13 شرکت از 31 نماد قابل معامله با افزایش قیمت و نماد 18 شرکت با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند. صف های  خرید متعلق به سهام شرکت های  آهنگری تراکتورسازی ایران،ایرکا پارت صنعت،موتورسازان تراکتورسازی ایران و ریخته گری تراکتورسازی ایران و در مقابل تنها صف فروش متعلق به شرکت های فنرسازی خاور  بود. بیشترین حجم معاملات این گروه را شرکت های سایپا و زامیاد به ترتیب با بیش از 52 و 40 میلیون سهم به خود اختصاص دادند. بیشترین ارزش معاملات در این گروه متعلق به شرکت های سایپا و زامیاد به ترتیب با بیش از 58 و 40 میلیارد ریال می باشد.میانگین درصد قیمت پایانی در این گروه 1.15مثبت و میانگین درصد آخرین قیمت نیز در این گروه 0.15مثبت بود.

گروه فرآورده های نفتی
در گروه فرآورده های نفتی ، شاهد معاملات اکثرا منفی و حتی در برخی شرکتها در نزدیکی صف فروش امروز را به کار خود پایان دادند. سهام 1 شرکت از 12 سهام شرکت های قابل معامله امروز در این گروه، با افزایش قیمت و سهام 11 شرکت با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند. همانطور که گفتیم تنها سهام شرکت نفت پاسارگاد با درصد مثبت ببه کار خود خاتمه داد.بیشترین حجم معاملات این گروه متعلق به شرکت پالایش نفت تهران در نماد شتران با دادو ستد بیش از4 میلیون سهم بود. بیشترین ارزش معاملات این گروه نیز متعلق به شرکت پالایش نفت تهران با بیش از 13میلیارد ریال بود. میانگین درصد قیمت پایانی در این گروه 0.65منفی و میانگین درصد آخرین قیمت نیز در این گروه 1.36 منفی بود.

گروه فلزات اساسی
 در گروه فلزات اساسی،  معاملات شرکت های این گروه نسبتا معاملات کم حجم تر ولی اکثرا مثبت تری نسبت به روز کاری قبل بود. گروه فلزات اساسی امروز در صدر گروه هایی قرار داشت که تاثیر مثبت بر بازار سرمایه داشت.از 24 سهام شرکت های فعال در این گروه،سهام14شرکت با افزایش قیمت و سهام 10 شرکت با کاهش قیمت امروز را به پایان رساندند. صف های خرید در این گروه متعلق به شرکت های نورد آلومینیوم و فولاد خراسان و در مقابل تنها صف فروش متعلق به شرکت فولاد امیر کبیر کاشان اختصاص یافت.بیشترین حجم معاملات متعلق به نمادهای فملی و فولاد به ترتیب با بیش از 13 و 7 میلیون سهم بود. بیشترین ارزش معاملات در این گروه متعلق به شرکت های فملی و ذوب به ترتیب با بیش از 23 و 12 میلیارد ریال می باشد. میانگین درصد قیمت پایانی این گروه0.42 مثبت و میانگین درصد آخرین قیمت این گروه 0.23مثبت بود.


گروه ماشین آلات و تجهیزات
گروه ماشین آلات و تجهیزات ، امروز شاهد استقبال سهامداران و افزایش تقاضا در این گروه در مقایسه با چند روز کاری گذشته بودیم.7شرکت از 10 شرکت فعال و قابل معامله در درصدهای مثبت و 3 شرکت در درصدهای منفی به کار خود پایان دادند. میانگین درصد قیمت پایانی در این گروه 0.80منفی و میانگین درصد آخرین قیمت نیز در این گروه 0.81مثبت بود. بیشترین افزایش قیمت در این گروه متعلق به شرکت گروه صنعتی بوتان با 3.36 درصد مثبت به خود اختصاصد داده بود. بیشترین حجم معاملات متعلق به شرکت کمباین سازی ایران با بیش از 1.7 میلیون سهم بود و نیز بیشترین ارزش معاملات در شرکت سرمایه گذاری پارس توشه با بیش از 34 میلیارد ریال روی داد.




از حاشیه های امروز می توان به اخباری و مواضع برخی از مسئولین در همایش بانکداری اسلامی اشاره کرد. محمد باقر نوبخت در بیست و هفتمین همایش بانکداری اسلامی بیان کرد: وقتی مقداری سپرده در اختیار نظام بانکی است باید پول را گران در اختیار متقاضی قرار دهد تا پاداش سپرده گذاری  را پرداخت کند.در پی تصویب لایحه قانون بودجه ۹۵ در هفته گذشته، دولت مجاز شد تا ۵۵ هزار میلیارد تومان برای کاهش بدهی خود به بانک مرکزی و همچنین افزایش سرمایه بانک ها اختصاص دهد.دستیابی به رشد ۸ درصدی از اهداف اصلی در برنامه ششم توسعه است.رشد ٨ درصدی برای اقتصاد ما الزام است  و در این حوزه نظام بانکی نقش مهمی خواهد داشت. ٢٢ درصد از منابع لازم برای رشد اقتصادی ٨ درصدی باید از محل سرمایه گذاری خارجی تامین شود.در راستای تامین مالی بلند مدت از بازار سرمایه و در کوتاه مدت به سمت بازار پول هدایت می شویم که در برگیرنده نظام بانکی است.نظام بانکی باید بتواند سالانه حدود ٢٤ درصد معادل ١٨٠ هزار میلیارد تومان برای تامین مالی  اقتصاد ملی کشور تامین کند.تحریم ها باعث شده تا خدود از استانداردهای روز حسابداری  و بین المللی فاصله بگیریم.برای چند ماه متوالی نه تنها شاهد روند کاهنده نرخ تورم بودیم بلکه شاهد تورم تک رقمی هستیم.دولت تدبیر و امید کارش را با ٣٨ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی داخلی آغاز کرد.از نظام بانکی انتظار دارم که زمینه دستیابی به رشد ۵ تا ٦ درصد را در سال جاری فراهم کند.با کمک نظام بانکی در قالب بسته خروج از رکود در سه ماهه پایانی ٩٤، موفق به دستیابی به رشد ۲/۳ درصدی شدیم.افزایش سرمایه بانک های دولتی و همچنین مطالبات معوق دولت به نظام بانکی از سنگ های پیش روی نظام بانکی است که باید پیش از برنامه ششم به آن پرداخته شود.هزار و ١١٤ حکم در برنامه پنجم وجود دارد که رقم بالایی است و در واقع این موضوع باعث شده که عملکرد برنامه همواره پایین تر از اهداف تعیین شده باشد. فرشاد حیدری معاون نظارتی بانک مرکزی در باره پرداخت تسهیلات به کارکنان بانک ها از محل منابع قرض الحسنه شان، اظهار کرد:از سال ٦٠ بخشی از منابع قرض الحسنه بانک ها به سمت تسهیلات دهی به کارکنانشان هدایت می شد که بر اساس قانون جدید این کار ممنوع شده است.
شنیده هایی هم از چند سهم در بازار به گوش می رسد. پتروشیمی آبادان(شپترو) : اين شركت از طى سنوات قبل مشكل خوراك داشت كه شنيده ميشود كه وضعيت دريافت خوراك پتروشيمى ها بهتر شده كه احتمالا همين عامل باعث رشد چند وقت اخير سهم شده است .خاور(ایران خودرو دیزل) : شنيده ميشود كه طى يك قرارداد جديد ، پروژه اى از سوى وزارت كشور و شهردارى دريافت كرده است .گروه قندى : سخنگوى دولت از كاهش قيمت شكر در آينده ى نزديك خبر داد و برنامه دولت در صورت تكرار اين نوسانات قيمتى را افزايش واردات اعلام كرد .فولاد(فولاد مبارکه اصفهان) : خبرها حاكى از راه اندازى اوليه پنجمين ماشين ريخته گرى و افزايش ظرفيت توليد فولاد در مجتمع فولاد مباركه به ٧.٢ ميليون تن رسيده است.




۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن