تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از خدا خير بخواهد و به آنچه خدا خواسته راضى باشد، خداوند حتما براى او خير خواه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797780249




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنانی که پا جای پای مردان می‌گذارند


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: زنانی که پا جای پای مردان می‌گذارند
امروزه زندگی در اجتماع، استفاده از وسایل نقلیه را لازم ساخته و تمامی افراد نیز برای پیشبرد کارهای خود از وسایل نقیله استفاده می‌کنند؛ تاکسی‌ها نیز در جامعه وظیفه‌ی حمل و نقل افراد را برعهده داشته و مانند خونی در شریان‌های حیاتی جامعه، در به سرانجام رسیدن کارها نقش مهمی دارند.


به گزارش ایسنا، تاکسی‌ها یکی از کارآمدترین وسایلی هستند که مردم روزانه برای انجام کارهای خود از آنان استفاده می‌کنند؛ از این‌رو وجود این وسیله در جامعه‌ی امروزی لازم بوده و یکی از موارد مهم می‌باشد.


رانندگان این تاکسی‌ها نیز روزانه با تحمل ترافیک سنگین، برخوردهای موجود در خیابان‌ها، خستگی و... اقدام به حمل و نقل مسافران کرده و ساعت‌های زیادی از بهترین وقت عمرشان را صرف عبور و مرور در خیابان‌ها می‌کنند؛ در این میان زنانی نیز هستند که پا جای پای مردان گذاشته و به عنوان راننده تاکسی به کسب روزی می‌پزدازند.


یک بانوی راننده تاکسی که به مدت چهار سال است در این حوزه فعال است، در رابطه با این شغل اظهار کرد: بنده قبل از این کار شرکت خدماتی داشتم که به دلیل ورشکستی، اقدام به فعالیت در تاکسی‌رانی کردم و از این طریق نیز کارت شهری خود را دریافت کرده و به مدت چهار سال است که در این حوزه مشغول هستم.


وی ادامه داد: این شغل به لحاظ امنیتی شغل خوبی برای زنان نبوده و جامعه نیز دیدگاه‌ مثبتی در این خصوص ندارد؛ اما نسبت به بقیه مشاغل کاذب، برای بانوان بهتر بوده و به اصطلاحی "دیگر آقا بالاسر نداریم" و هر زمان که نیاز باشد می‌توانیم به استراحت پرداخته و بدون کسب اجازه از کسی به امورات شخصی خود برسیم.


این بانوی راننده تاکسی بیان کرد: اگر شرایطی فراهم شود که فرهنگ‌سازی شده و بانوان نیز بتوانند در شهر به تاکسی‌رانی بپردازند؛ از این‌رو جلوی بسیاری از مشکلاتی که بانوان مسافر در برخورد با رانندگان مرد می‎بینند، به خودی خود حل خواهد شد.


وی تاکید کرد: از مسئولان تقاضا داریم از بانوان تاکسی‌ران حمایت کرده و با ایجاد خدماتی برای بانوان، شرایطی را فراهم کنند که راحت‌تر بتوانیم در جامعه به رانندگی پرداخته و امورات خود را بگذرانیم.


"لیلا خانم" بانوی دیگری است که در سطح شهر تبریز به عنوان راننده فعالیت می‌کند، او در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: بنده به مدت دو سال است که به شغل رانندگی مشغول بوده و در این مسیر نیز سختی‌های فراوانی را متحمل شده ام.


وی ادامه داد: در بسیاری از موارد شاهد عدم تمایل مسافران به  تاکسی زنان بوده‌ام؛ چرا که هنوز این فرهنگ در جامعه جا نیافتاده و مردم نیز به دستان یک زن اعتماد ندارند؛ از این رو این موضوع مشکلات ما را بیشتر کرده و عرصه‌ی رانندگی را بر ما سخت می‌کند.


وی با تاکید بر نقش موثر مسئولان در این خصوص گفت: از مسئولان نیز انتظار داریم با قرار دادن امکانات و شرایط بهتر برای بانوان برای تاکسی‌رانی، شرایطی را فراهم آورند که بانوان راحت‌تر و با آرامش بیشتری در این عرصه به فعالیت مشغول شوند.


 وجود 50 راننده تاکسی زن در تبریز                                                           
"پرویز عباس‌نژاد"، مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری تبریز نیز در این خصوص اظهار کرد: هم‌اکنون تعداد 50 نفر راننده تاکسی زن در شهر تبریز وجود دارد که بر حسب شرایط در آژانس بانوان، تاکسی بی‌سیم 133 و سرویس مدارس مشغول به کار هستند.


وی ادامه داد: طبق بخشنامه‌ی موجود، زمان تعریف شده‌ی رانندگی برای بانوان از ساعت هفت صبح تا 9 شب بوده و رانندگی در غیر این ساعات غیرقانونی است و رانندگان باید توجه کنند که فقط در طول این ساعات رانندگی کنند؛ چرا که به لحاظ امنیتی رانندگی در غیر این ساعات ممکن است برای بانوان مشکل‌ ایجاد کند




تاریخ انتشار: ۲۲:۱۸ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - 29 August 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن