تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه منافق اين است كه بدى اش ناراحتش نمى كند و خوبى اش او را خوشحال نمى سازد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796750181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عربستان براي نجات مرزهايش مزدور استخدام مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: عربستان براي نجات مرزهايش مزدور استخدام مي‌كند
همزمان كه نيروهاي انصارالله حملات خود را در مناطق مرزي عربستان تشديد كرده‌اند محمد بن سلمان كه پرونده جنگ يمن را به عهده دارد، به پاكستان رفته است؛ سفري كه بنابر گفته منابع آگاه با هدف جذب نيروهاي پاكستاني جهت استقرار در مناطق مرزي صورت گرفته است.
به گزارش «جوان»، روز دوشنبه «محمد بن سلمان بن عبد العزيز» وزير دفاع عربستان با «محمد نواز شريف» نخست وزير پاكستان ملاقات كرد و درباره تحولات منطقه و جهان به تبادل‌نظر با وي پرداخت. هر چند منابع خبري گزارش دادند گسترش روابط دفاعي، مبارزه مشترك با تروريسم، همكاري براي تأمين امنيت ملي عربستان، بررسي راهكارهاي گسترش روابط همه‌جانبه و توافق درباره مسائل منطقه‌اي و جهاني مهم‌ترين مسائلي بود كه در ملاقات وزير دفاع عربستان با مقامات پاكستاني مطرح شد اما ناظران هدف اصلي اين سفر را با  تحولات اخير ميداني به‌ويژه گسترش حملات انصارالله به مناطق جنوبي عربستان مرتبط مي‌دانند. علي الاحمد فعال و تحليلگر عربستاني از واشنگتن با اشاره به سفر محمد بن سلمان به اسلام‌آباد نوشت: «منابع به من گفتند سعودي‌ها درصدد هستند پاكستاني‌ها را در مرزهاي خود مستقر كنند.» 

اين اولين بار نيست كه سعودي‌ها تلاش مي‌كنند از پاكستان نيرو وارد كنند، آنها در ابتداي جنگ از دولت پاكستان خواستند نيروي زميني براي حمله به يمن بفرستد كه با مخالفت مطلق نمايندگان مجلس پاكستان مواجه شد اما آنچه باعث مي‌شود مقامات سعودي بار ديگر به دنبال به كار‌گيري نيرو از پاكستان باشند حملات گسترده نيروهاي يمني به مناطق جنوبي عربستان سعودي است. طي چند روز گذشته شبكه المسيره وابسته به انصارالله تصاوير زيادي از فرار سربازان سعودي در نجران منتشر كرده‌اند.  پيشروي گسترده انصارالله و نبود روحيه جنگاوري در ميان نظاميان سعودي باعث شده رياض به دنبال استخدام يمني‌هاي مخالف انصارالله جهت استقرار در مناطق مرزي خود باشد. پايگاه خبري المصدر نيوز گزارش داد كه عربستان حدود 400 مزدور از عدن و حضرموت براي مقابله با نيروهاي حوثي‌ كه در حال پيشروي در استان نجران عربستان سعودي هستند، مستقر كرده است.
 
سفرهاي ديپلماتيك انصارالله
هيئتي از نمايندگان انصارالله به رياست محمد عبدالسلام روز دوشنبه وارد بغداد شد تا با مقامات عراق ديدار كند. هيئت نمايندگان انصارالله كه سفري دوره‌اي به شماري از كشورهاي منطقه از جمله لبنان و ايران را آغاز كرده است، در ديدار با مسئولان عراقي جديدترين تحولات از جمله تجاوزگري سعودي- امريكايي به يمن، آخرين نتايج گفت‌وگوهاي صلح يمن و راه‌هاي كمك به ملت يمن براي مقابله با محاصره عربستان را بررسي خواهد كرد. منابع نزديك به هيئت انصارالله گفتند، اين هيئت قصد دارد در اين سفر دوره‌اي به بررسي نحوه به رسميت شناختن شوراي عالي سياسي كه به همراه حزب علي عبدالله صالح، رئيس‌جمهور سابق يمن اخيراً تشكيل داده بپردازد. در همين حال، پايگاه خبري «عربي 21» گزارش داد، انصار‌الله تقريباً مطمئن است كه بغداد گام اتخاذ شده در راستاي تشكيل شوراي سياسي را تأييد خواهد كرد، به همين دليل به عراق سفر مي‌كند. منابع افزودند: اين هيئت از بغداد به بيروت و سپس به تهران خواهد آمد كه مهم‌ترين ايستگاه در اين تور منطقه‌اي است اما هنوز زمان دقيق اين سفرها اعلام نشده است. از سوي ديگر، شوراي عالي سياسي يمن در واكنش به طرح جديد صلح جان كري وزير خارجه امريكا اعلام كرد، اين شورا آماده از سرگيري مذاكرات صلح با دولت يمن به شرط توقف حملات ائتلاف سعودي و شكستن محاصره مناطق تحت كنترل خود است. جان كري، وزير خارجه امريكا اخيراً در جده تأكيد كرد كه درگيري در يمن طولاني شده و بايد تمام شود. او گفت: انصارالله بايد دست از حملات بردارد، از صنعا عقب‌نشيني كند و به دولت متحد ملي با مخالفانشان بپيوندد.
  
انفجار عدن
يك عامل انتحاري روز دوشنبه به مركز نيروهاي طرفدار عربستان سعودي در عدن حمله كرد كه بر اثر انفجار دست‌كم 60 نفر كشته شدند. گروه تروريستي داعش مسئوليت اين حمله را به عهده گرفت. عدن در حدود يك سال پيش به كنترل عربستان سعودي درآمد، از آن زمان اين شهر شاهد حملات مداوم گروه‌هاي تروريستي مانند القاعده و داعش بوده است. شبكه خبري «اسكاي نيوز»، گزارش داد، اين حمله تجمع شماري از نيروهاي وفادار به «عبدربه منصور هادي» رئيس‌جمهور مستعفي يمن و ائتلاف عربي- سعودي را هدف قرار داده است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن