تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796785511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کتاب پرونده مسکوت؛ بررسی اسناد و اسرار انفجار 8 شهریور 1360 در نخست وزیری معرفی می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: کتاب "پرونده مسکوت"؛ بررسی اسناد و اسرار انفجار 8 شهریور 1360 در نخست وزیری معرفی می‌شود
کتاب پرونده مسکوت نوشته محمدحسن روزی طلب و محمد مهدی اسلامی درتابستان 1393، با شمارگان 2000 نسخه و 748 صفحه منتشر شده است.


به گزارش جوان آنلاين، کتاب پرونده مسکوت نوشته محمدحسن روزی طلب و محمد مهدی اسلامی درتابستان 1393، با شمارگان 2000 نسخه و 748 صفحه منتشر شده است.
در پیشگفتار کتاب آمده است: با آنكه سال 1360 در تاریخ انقلاب اسلامی ایران سال خونین و مصیبت‌باری بود، با این حال بررسی حوادث و وقایع این سال و كندوكاو و دقت در ابعاد مختلف و زوایای پیدا و پنهان حوادث نشان می‌دهد كه گاه ماهیت تمامی وقایع یكسان نبوده است.
در 7 تیر 1360 با انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی شهید بهشتی و 72 تن از یارانش به شهادت رسیدند و امام و ملت در غم و اندوه فقدان آنان اندوهناك شدند. اندكی بعد در روز هشتم شهریور 1360 و در یك اقدام تروریستی بی‌سابقه جلسه‌ی شورای امنیت كشور كه با حضور رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر و تنی چند از مسئولان برگزار شد، منفجر گردید و شهید رجایی رئیس‌جمهور مكتبی و شهید باهنر نخست‌وزیر محبوب و رئیس شهربانی كل كشور به شهادت رسیدند.
سازمان مجاهدین خلق (منافقین) علاوه بر اینكه از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی در همراهی ظاهری و مزورانه با مردم به غارت پادگان‌ها و مراكز نظامی پرداخته بودند، به تدریج كوشیدند در سازمان‌ها و نهادهای امنیتی تازه‌تأسیس جمهوری اسلامی نیز نفوذ كنند تا ضمن ضربه‌زدن به جمهوری اسلامی، به شیوه‌های مختلف نیروهای خود را نیز برای مبارزه با نظام اسلامی و به تعبیر خودشان یكسره‌كردن كار جمهوری اسلامی سازماندهی كنند. سازمان كه پس از عزل بنی‌صدر از فرماندهی كل قوا و ریاست‌جمهوری به نظام اسلامی اعلان جنگ مسلحانه داده بود، كوشید تا با ترور شخصیت‌های برجسته جمهوری اسلامی كار نظام را یكسره كند اما امام با قاطعیت اعلام كرد كه ملت ما با ترور شخصیت‌ها شكست نمی‌خورد.
پرونده مسکوت با بازخوانی نقش كشمیری و نحوه نفوذ وی در دفتر اطلاعات و تحقیقات نخست‌وزیری نشان مي‌دهد كه چگونه يك فرد نفوذي در يك جمع انقلابي مي‌تواند با طرح موضوعات انحرافي و درشت كردن آنها به عنوان موضوعات اصلي، از احساسات ديگران براي وارونه‌نمايي حقيقت و ضربه‌زدن به كشور بهره‌برداري کند. کتاب با بررسی روایت‌های مختلف از روز انفجار به واكاوی نقش افراد شاغل در نخست‌وزیری و معرفی هریك از آنان پرونده انفجار پرداخته و می‌كوشد تحریفات پیرامون آن را برملا سازد.
همچنین یکی از نویسندگان درباره کتاب "پرونده مسکوت" در مقدمه می‌نویسد: اگرچه بررسی اسناد یک پرونده‌ي قضایی- امنیتی، کار پیچیده و دشواری است، اما در متن کتاب تنها به ذکر اتهامات و دفاعیات پرداخته‌ و قضاوت را به خوانندگان سپرده‌ام. اگرچه سیر نفوذ و ترفیع مسعود کشمیری از یک چهره‌ي گمنام و فاقد سابقه‌ي مبارزاتی به دبیری شورای امنیت کشور در عرض کمتر از سه سال و نحوه‌ي مخفی‌کاری و جسدسازی برای او در مراسم تشییع 9 شهریور 1360 قطعاً نمی‌تواند اتفاقی باشد و حتماً دستی در پشت پرده این مسیر را هدایت می‌کند؛ اما از سوی دیگر روند پنج ساله‌ي بررسی پرونده نیز در نهایت نتوانسته اطلاع و ارتباط متهمان اصلی(به جز علی‌اکبر تهرانی) با شبکه‌ي اطلاعاتی سازمان مجاهدین خلق را به اثبات برساند.
نویسنده کتاب در ادامه مقدمه خود تاکید می‌کند که مهمترین هدف خود از نگارش کتاب را مبارزه با تحریفات پیرامون پرونده می‌داند و می‌گوید: در این کتاب با تکیه به اسناد معتبر و غیرقابل خدشه، به دنبال بیان واقعیت ماجرا بودهام. اظهارات افراد چه در رسانهها و چه در بازجوییها و مستندات درون پرونده، در این کتاب آورده شده‌اند و حتی یک مورد سانسور هم در مورد اسامی افراد ذینفع در این پرونده اعمال نشده است.
کتاب شامل چهار فصل و شانزده ضمیمه و تعدادی از اسناد پرونده است. روایت‌های مشابه از روز انفجار، بالاترین نفوذی، بیست و یک متهم و پروندهای که ناتمام ماند عناوین فصل‌های کتاب را تشکیل می‌دهند. در بخش ضمائم هم می‌توان به اظهارات موسوی خوئینی‌ها درباره‌ پرونده‌ انفجار نخستوزیری و پاسخ یاران شهید لاجوردی، پاسخ سازمان مجاهدین انقلاب به اتهامات پیرامون پرونده‌ی انفجار دفتر نخست‌وزیری، اعترافات کلیدی، دادگاه ناتمام، گزارش شهید لاجوردی درباره‌ پرونده انفجار نخست‌وزیری و گزارش نهایی دادسرای انقلاب درباره پرونده انفجار نخستوزیری اشاره کرد.
علاقمندان جهت تهیه این کتاب می توانند به آدرس اینترنتی irdc.ir و یا فروشگاه این مرکز در خیابان انقلاب،خیابان ۱۲فروردین،بعد از خیابان شهدای ژاندارمری نبش مجتمع ناشران مراجعه نموده و یا با شماره تلفن های ۶۶۹۵۳۶۰۷ و ۶۶۹۶۱۵۳۶ تماس بگیرند.






تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن