تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796954351




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار در مورد مصرف داروهای گیاهی لاغری


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: هشدار در مورد مصرف داروهای گیاهی لاغری
در داروهای گیاهی، برچسب دارو با آنچه در جعبه دارو ارائه می‌شود باید همخوانی داشته باشد که این مسئله در بررسی داروهای تقلبی مدنظر قرار می‌گیرد، همچنین در داروهای تقلبی ماده مؤثره آن یکسان نیست، مثلاً 10 میلی‌گرم ترامادول ممکن است در یک قرص گیاهی باشد و در دیگری با همان نام 200 میلی‌گرم ترمادول لحاظ شده باشد.
عضو هیأت علمی پزشکی قانونی کشور ضمن هشدار در مورد مصرف داروهای گیاهی، لاغری و تقویت‌کننده قوای جنسی گفت: مصرف این داروها می‌تواند سبب از دست دادن شنوایی، بروز تاری دید و حتی اعتیاد و مرگ فرد شود.

مریم اخگری در نشست خبری که در ارتباط با موضوع داروهای گیاهی و لاغری در سازمان پزشکی قانونی برگزار شد، اظهار داشت: تولید داروهای گیاهی قوانین خاص خود را دارد و نباید هیچ ماده مؤثره دارویی را به آن اضافه کنند، ولی این مسئله در داروهای تقلبی درنظر گرفته نمی‌شود.

وی افزود: در داروهای گیاهی، برچسب دارو با آنچه در جعبه دارو ارائه می‌شود باید همخوانی داشته باشد که این مسئله در بررسی داروهای تقلبی مدنظر قرار می‌گیرد، همچنین در داروهای تقلبی ماده مؤثره آن یکسان نیست، مثلاً 10 میلی‌گرم ترامادول ممکن است در یک قرص گیاهی باشد و در دیگری با همان نام 200 میلی‌گرم ترمادول لحاظ شده باشد.

عضو هیأت علمی پزشکی قانونی کشور با اشاره به اینکه داروهای تقلبی دارای دوزهای غیرمشخص بوده و می‌تواند سبب بروز مسمومیت در فرد مصرف‌کننده شود، افزود: همچنین این داروها بسته‌بندی استاندارد و برچسب مورد تأیید وزارت بهداشت را ندارند، لذا نمی‌توان آنها را به عنوان داروی رسمی شناخت.

رئیس گروه آزمایشگاه مرکز تحقیقات پزشکی قانونی اضافه کرد: داروهای گیاهی غیرمجاز اصولاً به صورت زیرزمینی و از طریق دستگاه های قرص‌سازی تهیه می‌شود و همه قرص‌ها با یک نام ممکن است یکنواخت نبوده و دارای رنگ‌های متفاوت باشند.

اخگری اضافه کرد: وجود ماده مؤثره داخل داروهای گیاهی از لحاظ علمی پذیرفته نیست و متأسفانه طی آنالیزهایی که توسط پزشکی قانونی انجام گرفته، داروهای غیرمجاز گاهی به صورت کپسول‌های دست‌ساز، پودرهای گیاهی داخل آن ریخته شده که مخلوطی از ترامادول و سایر داروها می‌تواند در آن باشد و سبب ایجاد مسمومیت کند.

عضو هیأت علمی پزشکی قانونی کشور نسبت به مصرف داروهای نیروزا، بدنسازی، ضدچروک و داروهای جوان شدن پوست هشدار داد و گفت: این داروها به دلیل اینکه به صورت تقلبی تهیه می‌شوند، دارای انواع کورتون بوده و عوارضی همچون افزایش فشار خون، افزایش فشار داخل چشم، اشتهای کاذب و بروز چربی در بدن می‌شود.

وی افزود: بسیاری از افراد زمانی که برای بارهای نخست از این داروها استفاده می‌کنند، احساس می‌کنند که پوست‌شان جوان شده در حالی که پس از مدت کوتاهی پوست آنها شکننده و رگه‌های آبی روی آنها بروز پیدا می‌کند.

اخگری همچنین در مورد مصرف داروهای کاهش وزن که در آرایشگاه‌های ارائه می‌شود هشدار داد و گفت: این داروها حتی می‌تواند به دلیل عوارض موجود در آن سبب مرگ فرد شود، چرا که این داروها عموماً دارای سیبوترامین بوده که از سال 2010 از بازار دارویی آمریکا جمع‌آوری شده است.

عضو هیأت علمی پزشکی قانونی کشور تصریح کرد: افزایش فشار خون، مشکلات کبدی و کلیوی، تشنج و خونریزی مغزی از دیگر عوارض این داروها به شمار می‌رود.

وی به داروهای تبلیغ شده در شبکه‌های ماهواره‌ای مبنی بر افزایش قوای جنسی اشاره کرد و گفت: این داروها علی‌رغم اینکه اعلام می شود گیاهی بوده، گیاهی نیست و دارای سیلدنافیل است و می‌تواند سبب گُرگرفتگی، از دست دادن دید محیطی، کاهش فشار خون، از دست دادن شنوایی و بروز تاری دید شود.

عضو هیأت علمی پزشکی قانونی کشور تأکید کرد: در بسیاری از موارد نیز این داروها دارای ترامادول با دوزهای بالا بوده و سبب بروز اعتیاد در فرد مصرف‌کننده می‌شود، همچنین می‌تواند در برخی از افراد که دارای بیماری‌های زمینه‌ای همچون مشکلات قلبی هستند مرگ را به همراه داشته باشند.

اخگری با تأکید بر اینکه گیاهی بودن دارو دلیل بر بی‌خطر بودن آن نیست، خاطرنشان کرد: حتی اگر دارو، گیاه صرف باشد، مصرف آن برای همه افراد توصیه نمی‌شود، بلکه این موضوع باید تحت نظر پزشک ارائه شود و همه مسائل همچون سن، جنس و بیماری‌های زمینه‌ای فرد مدنظر قرار گیرد.

منبع: فارس









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن