تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797908794




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش وزن در چرخه قائدگی زنان دائمی است؟


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: وب‌سایت دکتر کرمانی: تنها شما نیستید، اعداد روی ترازو در طول دوره قاعدگی برای همه افزایش پیدا می کند. دکتر ناتاشا جانسون، متخصص زنان در بیمارستان بریگهام می گوید: برخی خانم ها در طول این دوره حتی ممکن است 2 کیلو وزن ( یا بیشتر) اضافه کنند.


هرآنچه باید درباره اضافه شدن وزن در طول قاعدگی بدانید



دکتر مری جین منکین، استاد بالینی زنان و زایمان دانشکده پزشکی دانشگاه ییل می گوید: چیزی که هست، هیچکس واقعا نمی داند دلیل نشانه های قاعدگی چیست. به دلیل نفخ و تغییر خلق و خو برای متخصصان، سنجش سخت است. با این حال بر اساس تحقیقاتی که تا به حال صورت گرفته به این پنج دلیل است که قاعدگی برای وزنتان مشکل ایجاد می کند:

استروژن مشکل ساز می شود

استروژن هورمون جنسی زنان در آخرین قسمت چرخه قاعدگی به اوج می رسد، درست قبل از شروع دوره ماهیانه. سطح بالای این هورمون می تواند به صورت غیر مستقیم باعث حفظ مایعات در بدن شود. در چنین حالتی پف می کنید و به دلیل افزایش وزن آب بدن، ممکن است وزنتان بالا برود. با شروع عادت ماهیانه سطح استروژنتان کاهش پیدا می کند، بنابراین مدتی بعد دوباره وزن به حالت عادی باز خواهد گشت.

هوس های غذایی


هرآنچه باید درباره اضافه شدن وزن در طول قاعدگی بدانید



متاسفانه قاعدگی باعث نمی شود هوس بروکلی کنید (همانطور که قبلا هم نمی کردید! ). اما چیزهایی که در این دوره بیشتر در ذهن می آیند نمکی و شیرین هستند. بدبختانه این غذاها دقیقا همان هایی هستند که حداقل در دوره عادت ماهیانه به آنها نیازی ندارید. خوردن چیپس های نمکی و کربوهیدرات های ساده، مانند شیرینی و دونات منجر به افزایش احتباس مایعات در بدن می شوند.

افزایش پروژسترون

هورمون دیگری که در این افزایش وزن نقش ایفا می کند پروژسترون است. در نیمه دوم چرخه قاعدگی، سطح پروژسترون به اوج می رسد و منجر به احتباس مایعات، حساسیت پستان ها، و گاهی افزایش وزن آب می شود.

حتی برخی خانم ها متوجه می شوند در این دوره سایز سینه شان افزایش پیدا کرده است. پروژسترون باعث می شود بدن آب را از خون به بافتها بکشاند، شاید دلیلش احتمال بارداری بالقوه باشد. کمی که تحمل کنید سطح این هورمون نیز کاهش پیدا می کند و بدن دوباره به حالت عادی باز می گردد.

گرفتگی های دوره قاعدگی

عادت ماهیانه خیلی آزار دهنده است. اگر عادت دارید این حس بد را با پیتزا و بستنی التیام دهید ممکن است وزنی که در این دوره اضافه می کنید با تمام شدن دوره سر جای خود باقی بماند (البته به مقدار زیادی پیتزا و بستنی نیاز است تا بعد از 7 روز یک کیلو اضافه کنید). به اینکه می خواهید در این دوره هوس های غذایی تان را پاسخ دهید هیچ ایرادی نمی توان گرفت اما اگر در تلاش هستید وزن کم کنید مطمئن شوید آب بدنتان را تامین می کنید، پروتئین های بدون چربی مانند ماست یونانی یا چکیده میل می کنید تا سیر نگهتان دارد و در شرایطی غذا بخورید که آرامش ذهنی دارید تا در مسیر کاهش وزن باقی بمانید.

ورزشتان را جا می اندازید


هرآنچه باید درباره اضافه شدن وزن در طول قاعدگی بدانید



احساس تنبلی می کنید، پف کرده اید و خسته اید. ما درکتان می کنیم. با اینکه شاید آخرین چیزی که به ذهنتان می آید ممکن است رفتن به باشگاه باشد اما ورزش کردن و کمی عرق ریختن می تواند به اضافه نشدن وزنتان کمک کند. عرق کردن کمک می کند وزن آب اضافی که به دلیل احتباس مایعات بالا رفته را از دست بدهید. بعلاوه ایندورفین حاصل از ورزش کمک می کند گرفتگی های ناحیه شکم از بین بروند. باز هم اگر حس کردید اصلا توانایی ورزش را ندارید یک روز مرخصی دادن به خود، به جایی بر نمی خورد.




۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن