تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796937649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کلاهبرداری کلکسیونر قلابی با فروش سکه‌های تقلبی


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک:

کلکسیونر قلابی با فروش سکه‌های تقلبی از ده‌ها نفر کلاهبرداری کرد اما برای اینکه مالباختگان از او شکایت نکنند، پیشدستی کرده و از آنها شکایت می‌کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، این مرد با همین ترفند 180پرونده برای طعمه‌هایش در دادسراهای مختلف تهران تشکیل داد اما سرانجام دستش رو و توسط پلیس دستگیر شد.یکی از شاکیان این مرد، جواهر‌فروشی بود که بیش از 100میلیون تومان از او کلاهبرداری شده بود. او در این‌باره به پلیس گفت: مدتی قبل مرد شیک‌پوشی سراغم آمد و گفت کلکسیونر سکه‌های طلاست. او چند مرتبه به‌صورت نقدی از من تعدادی سکه خرید و اعتمادم را جلب کرد اما دفعه آخر چند سکه خرید و در ازای آن چک داد. وقتی سررسید چک فرارسید، چکش نقد نشد.

با او برای گرفتن طلبم تماس گرفتم اما او با عصبانیت گفت که از من شکایت دارد. او می‌گفت که سکه‌هایی که به او فروخته‌ام تقلبی بوده است. شاکی ادامه داد: معلوم بود که او می‌خواهد با این حرف‌ها بدهی‌اش را ندهد و من هم دنبال گرفتن پولم بودم تا اینکه مدتی بعد چند مأمور پلیس به مغازه‌ام آمدند و من را به اتهام سرقت بازداشت کردند.
آنها گفتند چون چند مرتبه به دادسرا احضار شده‌ام و نرفته‌ام حالا با حکم جلب آمده‌اند. این در حالی بود که اصلا روحم از ماجرای سرقت و شکایتی که از من مطرح شده بود، خبر نداشت. وقتی به دادسرا رفتم، متوجه شدم که شاکی همان کلکسیونر شیاد است. او برای اینکه من از خیر پولم بگذرم به دروغ از من شکایت کرده بود تا از این طریق مرا از پیگیری طلبم منصرف کند.

طلاهایی که نقره بود
مرد شیاد برای سرکیسه‌کردن طعمه‌هایش از ترفندهای مختلفی استفاده می‌کرد. یکی از این شگردها فروش سکه‌های تقلبی به صرافی‌ها، جواهرفروشی‌ها، شرکت‌ها و حتی فروشندگان خودروهای لوکس بود. یکی دیگر از شاکیان که نمایشگاه خودرو دارد در این‌باره می‌گوید: چند وقت پیش بود که متهم سراغم آمد و گفت چند سکه طلای قدیمی برای فروش دارد. او گفت کلکسیونر سکه‌های خاص است و من هم حرف‌هایش را باور کردم. ظاهر سکه‌ها نشان می‌داد که ارزشمند است و من هم هر سکه را به مبلغ 10میلیون تومان خریدم اما یکی از دوستانم که در کار سکه خبره است، وقتی سکه‌ها را دید، گفت که آنها از جنس نقره با آبکاری طلا هستند.
آن‌طور که او می‌گفت ارزش واقعی هر سکه حدود 500هزار تومان بود اما مرد شیاد برای هر کدام از آنها از من 10میلیون تومان گرفته بود. به همین دلیل با او تماس گرفتم ولی به تماس‌هایم جواب نداد تا اینکه چند روز بعد فهمیدم در 3دادسرای از من شکایت شده است. وقتی به دادسرا رفتم فهمیدم شاکی‌ام همان فروشنده سکه‌های تقلبی است که از من به دروغ شکایت کرده تا ماجرای سکه‌های تقلبی را پیگیری نکنم.

شکایت‌های مشابه
فقط این 2نفر نبودند که در دام مرد شیاد گرفتار شده بودند. او سراغ نمایشگاه‌داران خودرو نیز می‌رفت و در ازای خرید خودرو به آنها سکه‌های تقلبی می‌داد؛ سکه‌هایی که به طرز ماهرانه‌ای جعل شده بودند و در ظاهر طلا اما در اصل ارزش چندانی نداشتند. او در مرحله دوم اجرای نقشه‌هایش چون فکر می‌کرد طعمه‌هایش از او شکایت می‌کنند پیشدستی کرده و به اتهام‌های واهی از آنها شکایت می‌کرد تا آنها را در مخمصه بیندازد.
وی در جریان توطئه‌ای داخل خودروی یکی از شاکیانش مقداری مواد‌مخدر شیشه جاسازی کرد و این کار باعث شد فردی که مالباخته بود، برای مدتی گرفتار شود. کلاهبردار حرفه‌ای چنین بلایی بر سر سایر شاکیان نیز می‌آورد و آنها را که بیشترشان افراد معتبر و ثروتمندی بودند با اتهام‌هایی مانند سرقت و کلاهبرداری به دادسرا می‌کشاند. اما چطور برای مالباختگان حکم جلب صادر می‌شد؟
در ادامه تحقیقات معلوم متهم پس از کلاهبرداری از هر کدام از طعمه‌هایش به دادسرا رفته و با اعلام مشخصات مالباخته و با کمک چند شاهد قلابی از او شکایت می‌کرد اما نشانی اشتباهی را به دادسرا ارائه می‌کرد یا اینکه خودش همراه مأمور ابلاغ دادسرا می‌رفت و کاری می‌کرد که به اشتباه احضاریه به فرد دیگری ابلاغ شود.
به این ترتیب وقتی احضاریه چند مرتبه به‌دست فرد مورد نظر نمی‌رسید، دادسرا حکم جلب را صادر می‌کرد. این بار او آدرس فرد مورد نظر را به دادسرا می‌داد و به این ترتیب این افراد درحالی‌که خودشان مالباخته بودند، بی‌آنکه خبر داشته باشند از آنها شکایت شده، دستگیر می‌شدند و تا وقتی که می‌توانستند بی‌گناهی‌شان را ثابت کنند درگیر رفت‌وآمد به دادسرا بودند.

در دام قانون
تحقیقات درباره این مرد نشان داد او با همین ترفند تاکنون از افراد زیادی در دادسراهای مختلف شکایت کرده و افرادی را که خودشان مالباخته و شاکی هستند برای مدتی گرفتار کرده است. در چنین شرایطی چند روز قبل بازپرس ویژه رسیدگی به جرایم این کلکسیونر قلابی حکم جلب وی را صادر کرد تا این مرد بعد از مدت‌ها فرار از قانون سرانجام دستگیر شود. بررسی پرونده وی نشان می‌دهد 4فقره سابقه کیفری درباره جعل و کلاهبرداری در پرونده‌اش ثبت شده است. همچنین تاکنون 10نفر از وی شکایت کرده‌اند و تحقیقات برای شناسایی بقیه مالباخته‌ها ادامه دارد.


۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن