تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796660768




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سالانه 25 تا30 هزار کودک معلول متولد می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر انوشیروان محسنی بند پی در گفتگو با برنامه «کارنامه» شبکه رادیویی سلامت با تاکید بر ارجحیت پیشگیری بر درمان، افزود: مهمترین استراتژی، سازمان بهزیستی کشور، پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی و معلولیت هاست که در راستای بیشگیری از معلولیت ها غربالگری شنوایی سنجی را از 54 درصدی که در سال 92 تحویل گرفتیم به بالغ بر 75 درصد درسال 94 رساندیم و تعهد کردیم که در سال 95 به بالای 90 درصد برسانیم.

وی افزود: برای پیشگیری از تنبلی چشم که یکی از مهمترین علت نابینایی وکم بینایی در افراد کمتر از 40سال است، هدفمان این است که درسا ل 95 به 90 درصد برسانیم.

محسنی بند پی ادامه داد: مهمترین کار سازمان بهزیستی کشور در 2 سا ل اخیر، پیشگیری از معلول زایی است که به دلیل اختلالات ژنتیکی و اختلالات متابولیکی رخ می دهد.

وی با بیان اینکه سالانه 25 تا30 هزار کودک معلول متولد می شوند، گفت: در این زمینه ما ورود علمی داشتیم.24 مرکز مشاوره ژنتیک و آزمایش ژنتیک را با خودمان همکار کردیم و مداخلات خوبی را در این زمینه داشتیم. برای اینکه آن شواهد و مستندات کافی راکه قانونی داشته باشیم و این را اجبارکنیم در سه استان کشور شامل کرمان، یزد و مازندران پایلوت کردیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه افزود: مشاوره های ژنتیک و آزمایشات ژنتیک را برای افراد نیازمند الزام کردیم. دراین زمینه دانشگاهای علوم پزشکی استانها و دفاتر رسمی ازدواج همکار بهزیستی شدند و بهزیستی محوریت کار بود؛ که در این دو سال 1300 سقط قانونی داشتیم تا از معلول زایی در آحاد جامعه پیشگیری کنیم.

وی اعتیاد وطلاق را دو آسیبی دانست که بیشتر از بقیه خودش را نشان می دهد ، و گفت: دربحث اعتیاد تمام تلاشمان را در تقویت محافظ و کاهش عوامل خطر گذاشتیم. 97.5 درصد آحاد جامعه که الان پاک هستند و معضل اعتیاد راندارند نسبت به پیشگیر ی و نسبت به صیانت از ابتلا به این معضل اقدام کردیم که آگاهی آنها را نسبت به این پدیده مخرب افزایش دهیم و خانواده ها را نسبت به این مسئله آگاه کردیم.

محسنی بندپی با بیان اینکه روی 2.5 درصدی که مشکل دارند، مداخلات علمی و تخصصی داشتیم؛ ادامه داد: رویکرد سازمان بهزیستی، تقویت مراکز اجتماع محوری است و حلقه ای که به این امر کمک می کند، توانمند سازی افراد دچار معضل نسبت به اشتغال، مسکن و حرفه آموزی آنهاست که در استراتژی و دستور کار سازمان بهزیستی است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان برنامه کارنامه رادیو سلامت با بیان اینکه طبق بند ج تبصره 16 که منابع تسهیلات اشتغال زایی در اختیار ماست، افزود: منابع تسهیلات اشتغال زایی و مسکن در اختیار ماست. ما 5 درصد این ها را به بهبودیافتگان این امر قرار دادیم تا به چرخه خانمان سوز اعتیاد دوباره برنگردند.







یکشنبه 7 شهریور 1395 ساعت 08:46





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن