تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797615842




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خارپشت دریایی و تولد دوباره


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: وب سایت ویاتک - حسین مظفروندی: هر تابستان میلیون‌ها نفر به سواحل می‌روند تا نور خورشید را دریافت کنند و به بازی کردن با امواج دریا بپردازند. اما این افراد تنها نیستند، صدها میلیون لارو کوچک خارپشت دریایی نیز در اطراف آن‌ها در آب شناور هستند.

دانشمندان در امتداد سواحل اقیانوس آرام در حال بررسی این موضوع هستند که چگونه این مسافران میکروسکوپی دریایی که شبیه به سفینه‌های فضایی کوچک به نظر می‌رسند، راه خود را به سمت خانه پیدا می‌کنند، جایی‌که به یکدیگر متصل می‌شوند و به صورت موجودات خارپشتی رشد می‌کنند. جیسون هاودین، یک دانشمند محقق در دانشگاه واشنگتن که به همراه یک تیم تحقیقاتی در تلاش برای یادگیری نحوه پیدا کردن راه خانه توسط خارپشت‌های دریایی بنفش است، در این رابطه چنین بیان می‌کند که:

 
 اگر ما می‌خواهیم که نه‌تنها سلامت ماهی‌گیران را حفظ کنیم بلکه در حقیقت اقیانوسی سالم نیز داشته باشیم، این دسته از مطالعات کاملاً حیاتی هستند.

خارپشت‌های دریایی با آزاد کردن اسپرم‌ها و تخمک‌ها به درون آب، تکثیر می‌شوند. میلیون‌ها لارو شکل می‌گیرد، اما تنها تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها به خطوط ساحلی رسیده و به خارپشت‌های دریایی بالغ تبدیل می‌شوند. ممکن است که این یک استراتژی مخاطره‌آمیز برای زندگی به نظر برسد، اما در اقیانوس کار می‌کند.

تقریباً هر حیوانی که در امتداد خط ساحلی زندگی‌ می‌کند – از صدف‌ها تا ستاره‌های دریایی تا برخی گونه‌های ماهی – جوان‌های خود را در یک سفر به سمت اقیانوس می‌فرستند تا پیش از بازگشت به خانه در امتداد خط ساحلی بالغ شوند. هاودین می‌گوید:

 یکی از چالش‌های بزرگ در درک چرخه‌های زندگی دریایی درک چگونگی انجام این عمل توسط لاروها است. چگونه این موجودات می‌توانند از اقیانوس پهناور راه خود را به سمت زیست‌گاه‌های ساحلی بسیار خاص بیایند؟

هاودین می‌گوید که این شبیه به جست‌وجو به دنبال یک مشکن است. هنگامی‌که شما به دنبال یک مکان برای زندگی هستید، اولین قدم تصمیم‌گیری برای انتخاب یک محله است. هاوین به همراه برایان گیلورد و متی فرنر اخیراً دریافته‌اند که امواج - به طور خاص امواج قوی و متلاطم که در زیست‌گاه خارپشت‌های دریایی یافت می‌شوند - نقش مهمی را در سفر لارو خارپشت‌های دریایی به سمت خانه بازی می‌کنند. هاوین بیان می‌کند که:

ما فکر می‌کنیم که تلاطم اساساً یک شاخص است که تعیین می‌کند آن‌ها در یک محله خوب هستند. تلاطم به عنوان یک آغازگر عمل می‌کند. در واقع این تیم کشف کردند که امواج توفنده روند رشد و تکامل لاروهای خرپشت‌های دریایی - به نام پلوتئوس - را سرعت می‌بخشند. هنگامی‌که پلوتئوس‌ها یک مکان را برای مستقر شدن در آن پیدا کردند، یک خانه را با استفاده از نشانه‌های محلی پیدا می‌کنند و سپس دست‌خوش تغییر و تحول کامل می‌شوند.

جیسون هاودین: اگر به این لاروهای دریایی نگاهی بیاندازید، به معنای واقعی کلمه هیچ شباهتی با بزرگ‌سالان خود ندارند. در یک خارپشت دریایی یا یک ستاره دریایی، آن‌ها حتی یک تقارن بدنی کاملاً متفاوت دارند.

لارو خارپشت دریایی برای مدت یک ماه یا بیشتر به عنوان یک عضو از پلاکتون‌ها در جریان‌های اقیانوسی جابه‌جا می‌شود. در میان راه اتفاق جالبی رخ می‌دهد، آن‌ها یک ترفند کوچک را امتحان می‌کنند تا روند تحول آن‌ها از یک لارو به یک نوجوان سریع‌تر اتفاق بیافتد. آن‌ها به شکل یک خارپشت نوجوان - یک بزرگ‌سال مینیاتوری - در داخل بدن لارو شروع به رشد می‌کنند. هنگامی‌که به ساحل سنگی می‌رسند، خارپشت نوجوان خارج می‌شود.

در طول چند ساعت شبیه به خارپشت دریایی بنفشی با خارهای تیز می‌شود که به طور معمول می‌توانید آن‌ها را در امتداد کف اقیانوس مشاهده کنید. خارپشت‌های دریایی معمولاً برای چند دهه زندگی می‌کنند و برخی از آن‌ها می‌توانند برای مدتی بیش از یک قرن زندگی کنند.

خارپشت‌های دریایی بزرگ‌سال در طول زندگی خود تولیدمثل می‌کنند و جوان‌های خود را به سمت دریا می‌فرستند، همان‌طور که والدین آن‌ها چنین کاری را کرده‌اند. تا حدودی شبیه به ماهی آزاد، خارپشت دریایی ممکن است به محلی که در آن‌جا متولد شده است، بازگردد، اگرچه که دانشمندان هنوز مطمئن نیستند که چرا و چگونه این اتفاق رخ می‌دهد.
 

 
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

خارپشت دریایی و تولد دوباره
 







لینک


۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن