تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796626203




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اگر یک ماه فقط آب بنوشید، چه اتفاقی می‌ افتد؟


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: zoomit.ir - حمیده خادم زاده: تقریبا اکثر ما با فواید نوشیدن منظم آب آشنا هستیم اما به دلیل تنوع نوشیدنی‌های مختلف، گاه کم‌تر به سراغ آن می‌رویم. در این مقاله به اثرات رژیم ۳۰ روزه‌ی آبی اشاره شده است و این که این رژیم می‌تواند چه تاثیرات فوق‌العاده‌ای بر روی بدن بگذارد.

تمام ارگان‌های بدن، از مولکول‌های سلول‌ها گرفته تا دیگر بافت‌ها، بر پایه‌ی آب برقرار هستند. آب در طول زندگی نقش یک درمانگر را برای بدن دارد. چرا که سلامت بدن به آن وابسته است.

زمانی که آب را در نوشیدنی‌های خود در اولویت خود قرار دهید، اتفاقات فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد افتاد. شاید انجام یک رژیم آبی برای خیلی از افراد کار راحت و ممکنی نباشد، اما نتایج حاصل از آن برای همه امکان‌پذیر است. در ادامه تاثیرات این رژیم را معرفی می‌کنیم:



اگر یک ماه به عنوان نوشیدنی فقط آب بنوشید، چه اتفاقی می‌ افتد؟



خلاقیت ذهنی و عملکرد مغزی شما افزایش پیدا می‌کند

بنا به گزارش مقاله ای در ژورنال Frontiers in Human Neuroscience وقتی به مدت ۳۰ روز آب می‌نوشید، مغز شما سریع تر واکنش نشان می‌دهد.از آنجا که مغز برای کار کردن نیاز به چندین تن اکسیژن دارد، آب منبع خوبی برای آن محسوب می‌شود و قدرت مغز را افزایش می‌دهد. از طرفی به شما کمک می‌کند تا بهتر فکر کنید و تمرکز بیشتری داشته باشید. ضمن این که باعث می‌شود باهوش‌تر بوده و سریع تر جوانب را در نظر بگیرید. بنابراین نوشیدن ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز عملکرد شناختی شما را به اندازه‌ی ۳۰٪ بهبود می‌بخشد.


جوان تر از سن خود دیده می‌شوید

آب نوشیدنی باعث کاهش روند پیری می‌شود چرا که به پوست شما آبرسانی شده و پوست در طول روز، رطوبت خود را حفظ می‌کند. همین عامل کمک می‌کند که پوست شما، سالم، نرم، درخشان و بدون چروک بماند. پس آب را در حد یک اکسیر جوانی در نظر بگیرید.

بنا به گزارش مقاله ای که در روزنامه‌ی دیلی میل (Daily Mail) چاپ شده است، یک مادر ۴۲ ساله موفق شده است که به کمک رژیم ۳۰ روزه‌ی آبی، خود را ۱۰ سال جوان‌تر کند. او با نوشیدن روزانه ۳ لیتر آب توانست به سر درد مزمن خود پایان بخشد و مشکل گوارشی خود را حل کند. این نتایج تنها بعد از یک ماه در این خانم مشاهده شد.



اگر یک ماه به عنوان نوشیدنی فقط آب بنوشید، چه اتفاقی می‌ افتد؟



ایمنی بدن شما تقویت خواهد شد

یک ضرب‌المثل اسلواکیایی می‌گوید: "آب خالص، اولین داروی دنیا است."

با توجه به آثاری که آب بر روی بدن دارد این جمله اغراق به نظر نمی‌رسد. آب برای یک سری از عملکردها در بدن نقش کاتالیزور ایفا می‌کند. نوشیدن مقدار کافی آب در روز باعث بهبود عملکرد کبد و کلیه‌ها می‌شود. این اندام‌ها کمک می‌کنند که مواد سمی، زاید و نمک اضافی از خون شما خارج شود.

به گزارش سایت FullFitSure، مصرف آب کافی می‌تواند PH خون را در حالت خنثی نگه دارد و کلیه‌ها را از خطر سنگ کلیه مصون بدارد. ضمن این که به دردهایی مانند سردرد هم پایان دهد.

قلب قوی‌تری خواهید داشت

آب به شما کمک می‌کند تا قلب سالمی داشته باشید. نوشیدن مداوم آب در روز، خطر حمله‌ی قلبی را در شما کاهش داده و مانع از افزایش فشارخون می‌شود.

نوشیدن یک لیوان آب پیش از خواب از حمله‌ی قلبی یا سکته‌ی مغزی جلوگیری می‌کند. چرا که عمل رساندن اکسیژن به قلب و سایر اندام‌ها را ساده‌تر می‌کند. نتایج یک مطالعه‌ی ۶ ساله در ژورنال آمریکایی Journal of Epidemiology نشان داد، احتمال مرگ دراثر حمله‌ی قلبی درافرادی که بیش از ۵ لیوان آب در روز می‌نوشند، ۴۱٪ کم تر از افرادی است که کم تر از دو لیوان آب در روز می‌نوشند.

استخوان‌های شما محکم تر خواهند شد

آب کمک می‌کند تا غضروف‌های جذب کننده‌ی ضربه، خود را بازسازی کنند. از این رو مفصل‌ها حرکت روان‌تری خواهند داشت و کم تر دچار فشار خواهند شد. شواهد نشان داده است که انعطاف‌پذیری مفاصل با نوشیدن آب افزایش پیدا می‌کند.



اگر یک ماه به عنوان نوشیدنی فقط آب بنوشید، چه اتفاقی می‌ افتد؟



چربی اضافه را از دست خواهید داد

وقتی که به مدت ۳۰ روز تنها آب را به عنوان نوشیدنی مصرف کنید، بدن شما سموم مضر و مواد زاید را از اندام‌های حیاتی خود دفع می‌کند. همین مسئله باعث می‌شود که چربی شکم شما حذف شود.

نوشیدن زیاد آب اشتها را کاهش می‌دهد و شما کالری و چربی کم تری نسبت به قبل مصرف خواهید کرد.

"آندرا جیانکلی"، سخنگوی آکادمی علوم و تغذیه عنوان کرده است که با نوشیدن یک تا دو لیوان آب قبل از هر وعده‌ی غذایی اشتهای شما کاهش پیدا خواهد کرد.از این رو مصرف آب در فواصل منظم به مدیریت وزن شما کمک می‌کند.

سوخت و ساز بدن شما افزایش پیدا خواهد کرد

مطالعات نشان می‌دهد که صرف نظر از نوع رژیم غذایی، نوشیدن مداوم آب در هر روز سوخت و ساز بدن را سریع‌تر می‌کند. بنا به گزارش Health Fitness Revolution مصرف نیم لیتر آب بعد از بیدار شدن ساز و کار بدن را تا ۲۴٪ سرعت خواهد بخشید.





۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن