تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797973006




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیش از ظهر امروز انجام شد گشایش نمایشگاه صنایع دستی در چالوس + تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: پیش از ظهر امروز انجام شدگشایش نمایشگاه صنایع دستی در چالوس + تصاویر
خبرگزاری فارس: گشایش نمایشگاه صنایع دستی در چالوس + تصاویر
نمایشگاه هنرهای دستی و سنتی جمعی از هنرمندان چالوس در محوطه اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چالوس پیش از ظهر امروز گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، همزمان با روز جهانی صنایع دستی نمایشگاه هنرهای دستی و سنتی در مکان اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دایر شد.



رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چالوس در حاشیه مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شهرستان چالوس با اشاره به اینکه در نمایشگاه هنرهای دستی 40 نفر از هنرمندان آثار خود را در معرض دید عموم گذاشتند،گفت: به‌دلیل اینکه روز جهانی صنایع دستی در تاریخ 20 خرداد بوده و مقارن با ماه مبارک رمضان است چند روز قبل از آغاز این ماه مبارک این نمایشگاه برای علاقه‌مندان دایر شده است. اصغر موسوی از حضور کارگاه‌های خصوصی و شرکت‌های تعاونی هنرمندان شهرستان‌های نوشهر و چالوس در این نمایشگاه خبر داد و افزود: شرکت‌کنندگان در نمایشگاه هنرهای دستی و سنتی در رشته‌‌هایی مانند سفال، حصیربافی، سوزن‌دوزی، مینیاتور، کار روی شیشه، تذهیب، میناکاری، پتینه‌کاری، معرق، البسه محلی،گلیم و جاجیم‌بافی، تابلو فرش، پیکره‌تراشی و قلاب‌بافی و ... به ارائه آثار هنری خود پرداختند.

وی با بیان اینکه 40 نفر از هنرمندان از شهرستان‌های نوشهر و چالوس در این نمایشگاه شرکت کردند، خاطر‌نشان کرد: یکی از نکات جالب توجه در این نمایشگاه ارائه هنرهایی در زمینه لباس‌های محلی از اقوام ترکمن و مازندرانی است. رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چالوس آشنایی مردم با صنایع دستی و به‌ویژه صنایع دستی بومی را از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: برای ترغیب هنرمندان منطقه به آثار و هنرهای دستی و سنتی این نمایشگاه به بهانه روز جهانی صنایع دستی دایر شده است. وی اضافه کرد: هدف از برپایی این نمایشگاه آشنایی با هنرهای دستی و سنتی و میراث تاریخی و فرهنگی شهرستان و عرضه این محصولات به همشهریان و هم‌وطنان بود. وی برپایی چادر ترکمن و سایر دست‌ساخته‌های هنرمندان و هنرجویان را در این نمایشگاه جالب توجه دانست و گفت: اجرای کارهای زنده در زمینه‌هایی مانند سفال، نقاشی، منبت و معرق نیز از دیگر اقدامات جالبی بود که در این نمایشگاه در حال برگزاری است. موسوی در پایان با اشاره به اینکه نمایشگاه هنرهای دستی و سنتی در روزهای 11 و 12 خرداد از ساعت 9 صبح تا 18 عصر برای بازدید عموم دایر است، گفت: برای تمامی شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه نیز از سوی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چالوس لوح یادبودی برای تجلیل از آنها تدارک دیده شده است. *ضرورت تشکیل بازارچه دائمی در چالوس در ادامه مسؤول انجمن خیریه مردم‌نهاد آرمان چالوس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به فعالیت این انجمن اظهار کرد: انجمن خیریه آرمان با هدف حمایت از بانوان سرپرست خانوار و نیازمندان در فصول مختلف سال اقدام به برپایی نمایشگاه‌های عرضه محصولات اقدام می‌کند. دلیله منصف‌جو با بیان اینکه برپایی نمایشگاه‌های فصلی راهی برای عرضه و فروش کالاها و محصولات خانگی است، افزود: در این‌باره نیازمند همکاری مدیران شهرستانی و استانی برای اختصاص محلی مناسب و ثابت برای برپایی نمایشگاه‌های دائمی برای حمایت از این قشر هستیم.

مسؤول انجمن خیریه مرد‌م‌نهاد آرمان چالوس حمایت از بانوان سرپرست خانوار را ضروری خواند و گفت: اگر این هنرمندان حمایت شوند می‌توان زمینه آموزش جویندگان کار را در زمینه مهارت‌های تولیدی فراهم کرد و علاوه بر تولید بخشی از نیازهای مردم شهر با عرضه سوغات و صنایع دستی قسمتی از نیاز گردشگران و مسافران منطقه را نیز تأمین کرده و از وابستگی اقتصادی و واردات غیرضروری و بی‌کیفیت جلوگیری کرد.

انتهای پیام/86028/خ40

95/03/12 :: 12:53





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن