تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ما قومى هستيم كه تا گرسنه نشويم غذا نمى‏خوريم و تا سير نشده‏ايم دست از غذا مى‏ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797858132




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استثمار تاریخی زنان انگلیسی در ایام جنگ جهانی اول/ از مرگ و معلولیت تا ابتلا به انواع بیماری‌های مرگبار+تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: استثمار تاریخی زنان انگلیسی در ایام جنگ جهانی اول/ از مرگ و معلولیت تا ابتلا به انواع بیماری‌های مرگبار+تصاویر
خبرگزاری فارس: استثمار تاریخی زنان انگلیسی در ایام جنگ جهانی اول/ از مرگ و معلولیت تا ابتلا به انواع بیماری‌های مرگبار+تصاویر
سوء استفاده از زنان در ایام جنگ جهانی دوم با شدت و گستردگی بیشتر در انگلیس و برخی دیگر از کشورهای اروپایی و آمریکا رواج داشت.

به گزارش خبرنگار گروه دانستنی‌های خبرگزاری فارس، رسانه های انگلیسی تبلیغات گسترده ای را برای حضور زنان خانه دار انگلیسی در کارخانه های اسلحه سازی و تولید مهمات به عمل می آورند. این در حالی بود که آنها کمتر از نصف مردان حقوق دریافت می کردند و ساعت های متمادی با مواد شیمیایی سروکار داشتند که باعث ابتلای آنها به انواع بیماری های مهلک و مرگبار می شد.

  زنان انگلیسی در دوران جنگ اول جهانی 80 درصد از کل تسلیحات و مهمات مورد نیاز انگلیس را تولید کردند. اما به طور دائمی در معرض خطر جراحت و مرگ در اثر نشت مواد منفجره و شیمیایی بودند و حتی ممکن بود به علت جرقه یک کبریت یا نقص در یک دستگاه تولید مهمات صدها تن از آنان جان خود را دست بدهند. تصویر زیر مربوط به یکی از این انفجارها در ماه می سال 1918 در کارخانه National Filling است.

  این زنان قبل از آغاز کار در این کارخانه ها موظف به امضای قراردادهای کاری ظالمانه ای بودند که آنان را موظف به رازداری و عدم صحبت در مورد محل و شرایط کاری می کرد و زنان متخلف به زندان فرستاده می شدند.

  یکی از متداول ترین پیامدهای دردناک کار در این کارخانه ها تماس مداوم با مواد سمی و به خصوص تی ان تی بود که باعث می شد مو و پوست زنان زرد رنگ شود. برخی مواد شیمیایی خطرناک دیگر موی زنان را سبز رنگ می کرد یا باعث می شد آنان به طور کامل کچل شده و موهایشان را از دست بدهند. ابتلا به میگرن وناباروری برخی دیگر از پیامدهای کار در کارخانه های انگلیسی تولید مهمات بود.

  کار در این کارخانه ها مشکلات دیگری مانند درد قفسه سینه، تغییر شکل ناهنجار در سینه زنان، تضعیف سیستم ایمنی بدن، کم خونی، بالارفتن نرخ زردی در نوزادان متولد شده از این زنان و استفراغ مداوم را به همراه می آورد.

  جالب اینکه به بهانه حساسیت های زمان جنگ، هرگز شرایط دردناک این زنان به نهادها و موسسات نظارتی گزارش نشد و با تبلیغات مداوم از زنان مذکور خواسته می شد به کار طاقت فرسای خود به منظور پیروزی در جنگ ادامه دهند. رسانه های انگلیسی نیز طبق قوانین جنگی حق تهیه هیچ گونه گزارشی در این زمینه را نداشتند و حتی اخبار مربوط به انفجار در این کارخانه ها و جراحت و مرگ کارکنان زن آنها را پوشش نمی دادند.

  بعد از پایان جنگ جهانی اول و بازگشت مردان بسیاری از این زنان شغل خود را از دست دادند و تا سال 1919 بیش از 600 هزار زن انگلیسی که چنین مشاغلی را بر عهده داشتند از کار اخراج شدند.

  طی دوران جنگ اول جهانی به طور متوسط هر هفته دو زن انگلیسی در کارخانه های ساخت مهمات و تسلیحات جان خود را از دست دادند. سرانجام از سال 1925 بود که رسانه ها افشای نام زنانی را که به این دلیل کشته شده بودند را آغاز کردند.

این نوع سواستفاده ها از زنان در ایام جنگ جهانی دوم نیز با شدت و گستردگی بیشتر در انگلیس و برخی دیگر از کشورهای اروپایی و آمریکا نیز تکرار شد تا ماشین جنگی غربی ها با قدرت بیشتری به نابودی جهان بپردازد.   انتهای پیام/

95/03/12 :: 12:48





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن