تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796915391




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: مجله سیب سبز: همه ما در طول زندگی ممکن است دچار سانحه شویم و آسیب ببینیم یا به خاطر درد یکی از اعضای بدنمان بی‌طاقت و رنجور شویم.  این بخشی از زندگی روزمره ما و امری اجتناب‌ناپذیر است. همراه داشتن جعبه کمک‌های اولیه به شما این امکان را می‌دهد که خود را به اورژانس برسانید. گاهی اوقات، علائم شما مستلزم آن هستند که سریعا به نزدیک‌ترین اورژانس محل زندگی‌تان مراجعه کنید یا به یک کلینیک درمانی رفته و با دکترتان ملاقات کنید.


 باید بدانید آسیب از کدام نوع است و آیا می‌توانید از پس آن برآیید یا نه؟ بعد از آن نوبت تصمیم‌گیری است که چطور اوضاع را کنترل کنید، اما یادتان باشد اگر لازم است که اورژانس خبر کنید، هرچه زودتر این کار را انجام دهید. در ادامه شما را با انواع مشکلات و تصمیمی که در آن لحظه باید بگیرید، آشنا می‌کنیم.


۱. انواع بریدگی‌ها

بریدگی ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد، قبل از هر چیز بهتر است خونسردی خود را حفظ کنید. بریدگی‌های عمیق به چیزی بیش از اسکراب، پماد و باندپیچی احتیاج دارند. اگر محل بریدگی باز است، باید به فوریت‌های پزشکی مراجعه کنید تا خون بیشتری از دست ندهید و دچار عفونت نشوید.



چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟



به اورژانس مراجعه کنید، اگر:

بریدگی در مناطق حساس باشد. بریدگی عمیق در ناحیه دست، صورت، مفاصل یا اندام تناسلی به اقدام فوری نیاز دارد؛ چون می‌تواند موجب یک آسیب دائمی شود. به‌عنوان مثال، اگر پس از یک بریدگی عمیق در حرکت دادن انگشتان دست خود مشکل دارید یا احساس بی‌حسی می‌کنید، این احتمال وجود دارد که دچار آسیب‌های عصبی شده باشید.

 - خونریزی دارید. بریدگی‌هایی که باعث می‌شوند بیش از ۲۰دقیقه تحت‌فشار شدید خونریزی کنید، باید توسط پزشک معاینه شوند. این بریدگی‌ها احتمالا به بخیه نیاز دارند.

-طول بریدگی بیش از 10 سانت یا عمق آن بیش از2 سانت باشد. این بریدگی‌ها نیز به بخیه نیاز دارند تا حین حرکت دادن آن عضو، باز و بسته نشوند.

به پزشک مراجعه کنید، اگر:

به نظر می‌رسد که محل بریدگی عفونی شده است. علائم عفونت شامل قرمزی، تورم، حساسیت در قبال لمس یا درد در اطراف زخم و تب هستند، ممکن است برای درمان به آنتی‌بیوتیک نیاز داشته باشید.

2. سردردهای روزمره

سردرد معمولا بی‌خطر است و بارها ممکن است اتفاق بیفتد، اما فاصله چندانی بین سردرد خوش‌خیم و سردرد غیرقابل تحمل وجود ندارد.

به اورژانس مراجعه کنید، اگر:

-بدترین سردرد زندگی‌تان را تجربه می‌کنید. وقوع سردردهای شدید، به‌خصوص در عرض چند ثانیه یا چند دقیقه، ممکن است به علت پارگی آنوریسم باشد. این عارضه می‌تواند کشنده باشد.

-تب دارید یا گردن‌تان سفت شده است. اینها از نشانه‌های حتمی مننژیت هستند؛ نوعی التهاب که مغز و نخاع شما را درگیر می‌کند و ممکن است باعث آسیب‌دیدگی دائمی مغز و حتی مرگ بیمار شود.

سرتان ضربه خورده است. ممکن است ضربه مغزی شده باشید. اگر تحت درمان قرار نگیرید، ممکن است در درازمدت دچار آسیب‌های مغزی شده و حتی به زوال عقل مبتلا شوید.

به پزشک مراجعه کنید، اگر:

سردردتان قطع نمی‌شود. سردردی که بیش از ۲۴ساعت به طول بینجامد و با مصرف مسکن آرام نشود، می‌تواند نشانه میگرن باشد؛ درمان این عارضه به دارو نیاز دارد.

3. تب بالا دارید؟

دمای بدن‌تان را اندازه‌گیری کنید. اگر دمای بدن‎‌تان بیش از ۳۹درجه سانتی‌گراد است و از علائم زیر رنج می‌برید، سریعا به اورژانس مراجعه کنید، اما اگر دمای بدن شما بالای ۴۱درجه است و علائمی ندارید، بهتر است به دکتر مراجعه کنید.



چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟



به اورژانس مراجعه کنید، اگر:

-علائم خطرناک دارید؛ گرگرفتگی، مشکل تنفسی، سردرد، درد گردن، تشنج، تهوع شدید و درد شکم خود از نشانه‌های عفونت حاد هستند که به درمان فوری نیاز دارد.

-به‌تازگی به غرب آفریقا، آسیا، آمریکای‌لاتین یا خاورمیانه سفر کرده‌اید. ممکن است به بیماری سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS)، تب زرد، مالاریا یا حصبه مبتلا شده باشید.

-به‌تازگی در بیمارستان بستری شده‌اید. این احتمال وجود دارد که دچار یک عفونت جدی باکتریایی مثل MRSA (استافیلوکوک اورئوس مقاوم به متی‌سیلین) شده باشید.

علائم این عارضه شامل جوش زدن، متورم شدن پوست و احساس درد است که ممکن است با اسهال نیز همراه باشند.

 سرفه و عطسه می‌کنید. ممکن است آنفلوآنزا گرفته باشید. اگر ظرف مدت ۷۲ساعت از شروع علائم درمان شوید، می‌توانید زمان ابتلا به آنفلوآنزا را به یک روز کاهش دهید.

به پزشک مراجعه کنید، اگر:

-نقص سیستم ایمنی دارید. تب می‌تواند نشانه یک بیماری خطرناک مثل سرطان یا اچ‌آی‌وی باشد. اگر داروهایی مصرف کنید که سیستم ایمنی بدن‌تان را محدود کند، ممکن است دچار تب شوید.

-تب‌تان بیش از یک هفته طول کشیده است. اگر از گرفتگی سینوس رنج می‌برید، ممکن است عفونت سینوس داشته باشید. در این شرایط، باید آنتی‌بیوتیک مصرف کنید.


۴. درد قفسه سینه

حتی اگر جوان و سالم باشید، نباید درد قفسه سینه را دست‌کم بگیرید. بسیاری از عوامل خطر مربوط به حملات قلبی مانند فشار‌خون و کلسترول بالا اغلب نشانه خاصی ندارند.

به اورژانس مراجعه کنید، اگر:

سایر علائم حمله قلبی را دارید. اگر مشکل تنفسی، تهوع، استفراغ، درد در بازوی چپ و فک خود دارید، با ۱۱۵ تماس بگیرید. علائم خطر بیماری‌های قلبی یا حملات قلبی را دارید. اگر اضافه‌وزن دارید یا چاق هستید، درد قفسه سینه خود را بلافاصله معاینه کنید؛ فشار خون و کلسترول بالا یا سابقه خانوادگی ابتلا به بیماری‌های قلبی نیز مستلزم معاینه فوری هستند. وسیله سنگینی را بلند کرده‌اید. بلند کردن اجسام سنگین ممکن است باعث پارگی عضلات دیواره قفسه سینه شود. انگشت خود را روی جناغ سینه فشار دهید، اگر احساس درد می‌کنید اما علائم حمله قلبی را ندارید، ممکن است دچار کشیدگی شده باشید.

به پزشک مراجعه کنید، اگر:

-به‌تازگی غذا خورده‌اید. اگر پس از غذا خوردن با درد قفسه سینه مواجه می‌شوید و علائم حمله قلبی را ندارید، ممکن است ریفلاکس داشته باشید.

-یک طرف از بدن‌تان جوش می‌زند. ممکن است زونا داشته باشید؛ این بیماری توسط همان ویروسی شیوع پیدا می‌کند که باعث آبله‌مرغان می‌شود. این بثورات ممکن است در سمت چپ یا راست بدن شما ظاهر شوند یا قفسه سینه شما را پوشش دهند.

۵. اسهال و استفراغ دارید؟

اسهال و استفراغ اغلب ویروسی هستند و ممکن است شما را ۲۴ساعت تمام در توالت نگه دارند. اگر بیماری شما پس از این بازه زمانی بهبود پیدا نکرد و با علائم زیر مواجه شدید، بهتر است به‌دنبال راه درمان باشید.

به اورژانس مراجعه کنید، اگر:

-استفراغ و مدفوع شما حاوی مواد قرمز یا سیاه رنگ است. اینها از علائم خونریزی داخلی هستند که ممکن است به‌دلیل زخم معده یا روده رخ داده باشد.

 جلوگیری از این عارضه نیازمند درمان فوری است. وجود خون در مدفوع نیز می‌تواند نشانه سرطان کولورکتال (روده بزرگ و مقعد) باشد که باید سریعا تحت درمان قرار بگیرد.

-احساس می‌کنید یک فیل روی قفسه سینه‌تان نشسته است. اگر پس از استفراغ در ناحیه قفسه سینه احساس درد یا گرفتگی دارید یا با علائم حمله قلبی مواجه شدید، با ۱۱۵ تماس بگیرید.

 نمی‌توانید آب و غذا بخورید. اگر خوردن و نوشیدن را کنار بگذارید، آب بدن‌تان را از دست خواهید داد و باید سرم بزنید. گرفتگی عضلانی، ضعف، خشک شدن دهان، سرگیجه و ادرار تیره‌رنگ ازجمله نشانه‌های کم‌آبی بدن هستند.

به پزشک مراجعه کنید، اگر:

اسهال شما پس از ۷تا ۱۰روز کماکان ادامه دارد. این عارضه می‌تواند به علت باکتری‌هایی مانند کمپیلوباکتر یا انگل‌هایی مثل ژیاردیا رخ دهد؛ برای درمان این عارضه باید آنتی‌بیوتیک مصرف کنید.



چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟



۶. انواع سوختگی

درد بهترین شاخص شدت یک سوختگی است، چون پایانه‌های عصبی در موارد سوختگی شدید از بین می‌روند. محل و اندازه سوختگی مهم است. اگر سطح سوختگی بیش از ۷‌سانتی‌متر است، به دکتر مراجعه کنید.

به اورژانس مراجعه کنید، اگر:

-سطح سوختگی تاول زده است و تحت‌فشار درد می‌گیرد. این احتمال وجود دارد که دچار سوختگی درجه۳ شده باشید. در این موارد، پوست و لایه‌های چربی زیرین آسیب می‌بینند و باید فورا تحت درمان قرار بگیرید تا دچار آسیب‌های دائمی نشوید.

-نقاط حساس آسیب دیده‌اند. سوختگی در سطح صورت، دست‌ها، پاها و اندام تناسلی نیازمند درمان فوری است، چون زخم ناشی از سوختگی در این نقاط می‌تواند بر عملکرد این ارگان‌ها اثر بگذارد.

به فوریت‌های پزشکی مراجعه کنید، اگر:

سوختگی دردناک بوده و تاول زده است. به احتمال زیاد سوختگی درجه۲ دارید. در این شرایط پزشک برای درمان عفونت آنتی‌بیوتیک تجویز کرده و سطح زخم را پانسمان می‌کند. سوختگی‌های کوچک‌تر از ۷‌سانتی‌متر که تاول نزده‌اند، در خانه قابل درمان‌اند.

به پزشک مراجعه کنید، اگر:

وضع سوختگی بهبود نمی‌یابد. اگر سوختگی سطحی شما پس از گذشت چند روز کماکان ملتهب به‌نظر می‌رسد، درمان خانگی را کنار بگذارید و به یک پزشک مراجعه کنید. احتمالا به آنتی‌بیوتیک نیاز دارید تا عفونت برطرف شود. همچنین ممکن است پماد سیلوادین برای‌تان تجویز شود تا از اثرات حفاظتی آن استفاده کنید.






۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن