تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797710344




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسب دریایی کوتوله: استاد استتار


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: وب سایت ویاتک: زیست‌شناسانی از آکادمی علوم کالیفرنیا در سان فرانسیسکو با رفتن به فیلیپین و آوردن یک جفت اسب دریایی کوتوله به آزمایشگاه خود به بررسی این موجودات کوچک نادر پرداختند. این دو جاندار کوچک به عنوان بخشی از یک مطالعه بزرگ‌تر که به بررسی تنوع زیستی خیره‌کننده موجود در ناحیه نیمه‌روشن اقیانوس می‌پردازد، مورد بررسی قرار گرفتند. ناحیه نیمه‌روشن محیط نسبتاً ناشناخته‌ای در عمق اقیانوس است که نور خورشید به سختی به آن‌جا نفوذ می‌کند.
 

اسب دریایی کوتوله: استاد استتار

 

اسب دریایی کوتوله در تمام طول زندگی بزرگ‌سالی خود به یک نوع مرجان به نام بادبزن دریایی متصل باقی می‌ماند. اسب دریایی از دم بلند خود برای گرفتن شاخه‌های بادبزن دریایی استفاده می‌کند. اما آن چیزی که واقعاً شگفت‌انگیز است، توانایی این اسب دریایی در مطابقت دادن خود با رنگ و بافت برجسته این نوع مرجان است. این اسب‌های دریایی به گونه‌ای خود را با مرجان بادبزن دریایی ترکیب می‌کنند که حتی چشم‌های آموزش دیده نیز به سختی می‌توانند آن‌ها را شناسایی کنند.

تقریباً غیر ممکن است که اسب‌های دریایی کوتوله را برای مطالعه بالا آورد. تعداد افرادی که بر روی سطح ما قدم زده‌اند، بیش از افرادی است که یک اسب دریایی کوتوله را دیده‌اند که بر روی مرجان بادبزن دریایی حرکت می‌کند. تا همین اواخر، هیچ سابقه‌ای از زندگی طولانی مدت اسب دریایی کوتوله در آکواریوم وجود نداشت. در نتیجه، اطلاعات بسیار کمی از این موجودات وجود دارد و از این رو محققان بسیاری به سمت این جانداران و مطالعه آن‌ها جذب شده‌اند.

یکی از بزرگ‌ترین موانع موجود، زنده نگه داشتن مرجان بادبزن دریایی است و اسب دریایی کوتوله نیز نمی‌تواند بدون این مرجان‌ها زندگی کند. زیست‌شناسان مت واندل و ریچ راس می‌دانستند که این کاری دشوار است، اما آن‌ها از سال ۲۰۱۱ با همکاری بارت شفرد مدیر آکواریوم استین‌هارت، کار بزرگی را شروع کردند. آن‌ها موظف شدند که مرجان‌های بادبزن دریایی را به مدت سه سال زنده نگه دارند تا زمانی که بتوانند اسب‌های دریایی را بازگردانند.

مرجان بادبزن دریایی خود یک حیوان است و رابطه دوری با شقایق‌ها و عروس‌های دریایی دارد و بسیار سخت است که این مرجان را بالا آورده و زنده نگه داشت، اما اسب دریایی کوتوله نمی‌تواند بدون این مرجان‌ها زنده بماند. بنابراین تیمی از کارشناسان مسئول بررسی این مرجان‌ها شدند و جنبه‌ها مختلف زندگی این مرجان‌ها را مورد مطالعه قرار دادند. سرانجام محققان موفق شدند این مرجان‌های بادبزن دریایی را در آزمایشگاه زنده نگه دارند و پس از آن یک جفت اسب کوتوله دریایی را به آکواریوم استین‌هارت در آکادمی علوم کالیفرنیا منتقل کردند و به بررسی آن‌ها پرداختند.

محققان صبر کردند تا این دو اسب دریایی جفت‌گیری کرده و سپس فرزندان آن‌ها به دنیا بیایند. پس از آن محققان به دنبال پاسخ دادن به این سوال بودند که آیا اسب‌های دریایی کوتوله با یک رنگ خاص به دنیا می‌آیند یا می‌توانند رنگ خود را تغییر دهند؟ آن‌ها متوجه شدند که اسب‌های دریایی کوتوله با متصل شدن به یک مرجان بادبزن دریایی خاص می‌توانند به رنگ آن در بیایند.



 
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

اسب دریایی کوتوله: استاد استتار
 







لینک


۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن