تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797618616




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ژاپنی ها جنگل های ایران را حفاظت می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: ژاپنی ها جنگل های ایران را حفاظت می کنند
 نماینده مقیم آژانس بین المللی همکاری ژاپن (جایکا) در ایران اعلام کرد: ژاپنی ها در قالب طرح جایکا، مصمم به اجرای طرح های حفاظت از جنگل های زاگرس به ویژه جنگل های چهارمحال و بختیاری هستند.


به گزارش ایرنا، کوهی ساتو روز چهارشنبه در سومین جلسه کمیته هماهنگی مشترک در فاز تمدید پروژه جایکا در چهارمحال و بختیاری، با اشاره به برخی پروژه های در حال اجرای آژانس همکاری های بین المللی ژاپن در ایران افزود: رفع آلودگی هوای تهران، کمک به توسعه پایدار کشاورزی در گلستان و حفظ مراتع و جنگل های چهارمحال و بختیاری از جمله پروژه های در حال اجرا با همکاری جایکا است. 


وی، اجرای این طرح ها در ایران را موفق ارزیابی کرد و گفت: ایران و آژانس جایکا، همکاری های بلند مدتی طی سال های گذشته داشته اند.


وی، به اتمام مدت زمان اجرای پروژه جایکا در استان چهارمحال وبختیاری همزمان با دسامبر امسال اشاره و اظهار کرد: یک تیم ارزیاب از مشاوران این آژانس، بررسی این پروژه را قبل از زمان اتمام پروژه انجام خواهند داد.


ساتو تصریح کرد: بعد از انجام این پروژه مقرر شده است که این فعالیتها در ایران ادامه داشته باشد و برای ادامه کار با طرف ایرانی در حال رایزنی هستیم.


وی گفت: تاکنون با اجرای این طرح در استان چهارمحال و بختیاری فعالیتهای خوبی در حوزه تقویت مدیریت مشارکتی در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از جمله تهیه سند راهبردی این پروژه، توسعه ظرفیت مشارکت های مردمی و تشکیل کمیته های همگانی در استان انجام شده است.


ساتو با بیان اینکه رویکرد جایکا همکاری فرد به فرد و گسترش مشارکتهای مردمی است، افزود: در این راستا برای تربیت نیروی انسانی 2 دوره آموزشی برگزار شده است.


مشاور ارشد پروژه جایکا نیز گفت: سمینار پروژه بین المللی مدیریت مشارکتی منابع طیبعی (پروژه جایکا) آبان ماه امسال در شهرکرد برگزار می شود.


سیئیچی میشیما افزود: این سمینار به منظور ارائه خروجی های پروژه جایکا در استان چهارمحال و بختیاری و ارزیابی نهایی این پروژه 23 دی ماه در شهرکرد و 24 دیماه در منطقه بازفت به عنوان مکان های پایلوت این طرح برگزار می شود.


میشیما اظهار کرد: اقدام مدیریت حفظ و احیای جنگل و معیشت مردم برای افزایش درآمد از مهم ترین کارهای اجرای این طرح در استان بود که مردم روستایی این مناطق به خصوص زنان برای اجرای این طرح همکاری زیادی کردند.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری نیز گفت: در کشور ایران به موضوع آب و خاک به عنوان منابع ملی توجه شده است.


ذبیح الله غریب، با اشاره به پتانسیل های استان در حوزه آب و خاک اظهار کرد: اجرای پروژه های مهم ملی و بین المللی مانند جایکا زمینه مشارکت مردم در حفظ و حراست از این ظرفیت ها و همچنین بهره برداری صحیح را فراهم می کند.


وی افزود: این پروژه حدود 6 سال در استان اجرا شده است و گستردگی آن و مشارکت همگانی مردم به عنوان یک پروژه اقتصادی ملی از خواسته های مردم و مسئولان استان است.


غریب اظهار کرد: هم اکنون پیشنهادی از طرف سازمان جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری به مقام های کشوری، مجلس شورای اسلامی و کمیسیون برنامه و بودجه شده که از منابع وزارت نیرو از محل فروش آب، اعتباری خاص به استان پرداخت شود.


پروژه جایکا از سال 2010 در پنج روستای شهرستان کوهرنگ از توابع چهارمحال وبختیاری با هدف احیا و حفظ مراتع و جنگل ها و با مشارکت مردمی و تیم سازمان ژاپنی جایکا در حال اجراست. 
در این طرح مرتع داری، جنگل کاری، ایجاد مشاغل محلی نظیر زنبورداری و خیاطی برای زنان روستایی در حال اجراست.


جایکا مخفف Japan International Cooperation Agency است و این آژانس به عنوان یک سازمان مستقل در حوزه توسعه ای در جهان فعالیت می کند.


تاریخ انتشار: ۲۰:۱۶ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - 24 August 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن