تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رسول اكرم صلى الله عليه و آله گروهى را كه كشت و كار نمى كردند، ديدند و فرمودند: شم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797967941




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اخم سازمان سينمايي متخلفان را نمي‌ترساند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اخم سازمان سينمايي متخلفان را نمي‌ترساند
قوه قضائيه براي چندمين بار در ماه‌هاي اخير به صورت مستقيم به مسئله پخش تيزرهاي فيلم‌هاي سينمايي از شبكه‌هاي ماهواره‌اي ورود پيدا كرد.
نویسنده : محمدصادق عابدینی 
 قوه قضائيه براي چندمين بار در ماه‌هاي اخير به صورت مستقيم به مسئله پخش تيزرهاي فيلم‌هاي سينمايي از شبكه‌هاي ماهواره‌اي ورود پيدا كرد. اين بار حتي صحبت از محدودشدن فعالیت برخي از تهيه‌كنندگان و شركت‌هاي پخش فيلم به ميان آمد و اين نكته را مي‌توان نشانه‌اي از عزم جدي قوه قضائيه براي پايان دادن به اين رويه غيرقانوني دانست كه ظاهراً سازمان سينمايي تمايلي به برخورد جدي به آن نداشته است.
اگرچه تا پيش از ورود قوه‌قضائيه مديران سازمان سينمايي در مصاحبه‌هاي مطبوعاتي از برخورد با سينماگراني كه با شبكه‌هاي ماهواره‌اي همكاري دارند سخن گفته بودند ولي اوضاع به نوعي پيش رفت كه متخلفان فهميدند اخم‌هاي وزارت ارشاد و سازمان سينمايي چندان جدي نيست.
   قوه ‌قضائيه بايد با سازمان سينمايي هماهنگ باشد؟!
رئيس سازمان سينمايي در حالي كه به نظر مي‌رسد از ورود مستقيم قوه‌ قضائيه به پرونده همكاري برخي از سينماگران با شبكه‌هاي ماهواره‌اي ناراحت است، در گفت‌و‌گو با ايسنا مي‌گويد: حق سينماي ايران اين همه بدگماني نيست و در ادامه نيز گفت: حتماً مقام محترم قضايي در انجام وظايف خود بررسي‌هايي كه لازم مي‌دانست انجام داده است اما به نظر مي‌رسد كه لازم بود براي تكميل بررسي‌هاي بيشتر ايشان كه تصميم سنگيني را براي بهترين سينماگران كشور گرفته است، از سازمان سينمايي به عنوان يك دستگاه دولتي تخصصي نيز كسب اطلاعات بيشتري مي‌كرد يا سينماگران را احضار و با آنها گفت‌وگو مي‌كرد.
درخواست رئيس سازمان سينمايي براي كسب اطلاعات يا به بيان بهتر هماهنگي در برخورد با سينماگران متخلف در حالي است كه دادسراي هنر و رسانه چند بار فيلمسازاني كه تيزرهاي فيلم‌هايشان از GEM و ديگر شبكه‌هاي ماهواره‌اي پخش مي‌شد را دعوت كرده يا با احضار به دادگاه خواستار ارائه توضيحات اين افراد شده است و قاعدتاً سازمان سينمايي اگر مي‌خواست ورودي به پرونده پخش تيزرهاي فيلم‌ها داشته باشد خيلي زودتر مي‌توانست با قوه‌ قضائيه وارد تعامل شود.
  نظر متفاوت معاون سازمان با رئيس
حجت‌الله ايوبي از برخورد قوه قضائيه با سينماگران ناراحت است. صحبت‌هاي وي درگفت و گو با ايسنا نشان مي‌دهد كه رئيس سازمان سينمايي اصلاً تمايلي براي ورود قوه قضائيه به اين پرونده نداشته است. در عوض يكي از معاونان ايوبي يك ماه پيش بود كه از موافقت سازمان با ورود دستگاه‌هاي نظارتي به تخلف‌هاي فيلمسازان در همكاري با شبكه‌هاي ماهواره‌اي گفته بود. حبيب ايل‌بيگي معاون نظارت و ارزشيابي سازمان سينمايي در پاسخ به ايسنا درباره پخش غير خودسرانه آگهي فيلم‌هاي سينمايي از شبكه GEM مي‌گويد: ظاهراً اين شبكه در اقدامي خودسرانه بار ديگر تيزر فيلم‌هاي سينمايي ايراني را پخش مي‌كند و در اين شرايط، دستگاه قضايي مي‌تواند از طريق مجامع بين‌المللي پيگير اين موضوع باشد. ايل‌بيگي در همين مصاحبه مي‌افزايد: وقتي به ما گزارش دادند كه آگهي‌ها در شبكه‌هاي خارج از كشور پخش مي‌شود، تذكرات لازم را به تهيه‌كنندگان اعلام كرديم و آنها هم تأكيد داشتند پخش تيزرها به دنبال سفارشي در داخل كشور نبوده است كه اين موضوع نيز بايد در پرونده‌هاي قوه قضائيه به اثبات برسد.
معاون سازمان سينمايي همچنين تأكيد مي‌كند: اگر تخلف ثابت و احراز شود، بنا بر اصل استقلال قوا، ما به عنوان قوه مجريه نمي‌توانيم در كار قوه قضائيه وارد شويم اما معتقديم دستگاه نظارتي ما با اطلاعات و اسنادي كه دارد، اصل ماجرا را مي‌داند.
   آيا تذكرات سازمان سينمايي بي‌اثر است؟!
ايل‌بيگي درباره پخش تيزرهاي فيلم‌هاي سينمايي از GEM مي‌گويد كه به تهيه‌كنندگان تذكرات لازم داده شده است. با اين وجود چرا هنوز بايد شاهد پخش تيزرها از ماهواره باشيم؟ يا پخش اين تيزرها از GEM آن گونه كه تهيه‌كنندگان مي‌گويند خودسرانه بوده يا اينكه همكاري‌هايي در ميان بوده است. اين تهيه‌كننده‌ها مي‌گويند GEM تيزرهاي فيلم‌ها را از طريق شبكه‌هاي اجتماعي دريافت و پخش مي‌كند و آنها نقشي در اين بين ندارند. سايت «سينما ژورنال» طي گزارشي اين ادعا را به چالش كشيده و مي‌نويسد: كيفيت تيزر پخش شده برخي از آثار به شدت بالا و در حد HD است. از آنجا كه تيزر HD فيلم‌ها معمولاً به دليل حجم بالا نمي‌تواند همان تيزري باشد كه در شبكه‌هاي اجتماعي و فضاي مجازي بارگزاري شده سؤال اينجاست كه چه كسي براي جم تيزر HD مي‌فرستد؟
آيا به جز پخش‌كننده، تهيه‌كننده و سينماداراني كه نسخه‌اي از اين تيزرها را براي پخش آنونس در اختيار داشته‌اند تيزرهاي HD در دست اشخاص ديگري هم بوده است؟
سؤال‌هايي كه اين سايت سينمايي مطرح كرده است تا به حال بي‌پاسخ مانده و شايد اصلاً جوابي غير از آنچه مطرح شده وجود نداشته باشد. پس ادعاي بي‌خبر بودن تهيه‌كننده‌ها تا حد زيادي باطل و رد شده است.
در واقع بايد گفت تهيه‌كنندگان برخي از فيلم‌ها با وجود اينكه از ممنوعيت اقداماتشان با‌خبر بوده‌اند و از سوي سازمان سينمايي تذكر نيز دريافت كرده‌اند باز هم بنا به سود‌آوري همكاري با شبكه GEMو احتمال بالا رفتن كف فروش فيلم به خاطر پخش تيزرهاي متعدد و ارزان‌قيمت از ماهواره، بر اقدامات غيرقانوني خود اصرار ورزيده‌اند. تذكرات سازمان سينمايي هم مؤثر نبوده و نتوانسته از سفارش آگهي پخش تيزرهاي ماهواره‌اي جلوگيري كند.
شايد دليل بي‌اثر بودن تذكرات سازمان سينمايي نبود پشتوانه اجرايي و جدي نبودن سازمان سينمايي در اعمال تنبيه‌هاي صنفي و شغلي براي متخلفان باشد. به همين دليل است كه تا زمان ورود قوه‌قضائيه هيچ متخلفي از سوي سازمان سينمايي جريمه يا مجازات نشده است.
اكنون با ورود مستقيم قوه‌ قضائيه و به گفته دادستان تهران قرار شده با پخش‌كننده‌هاي متخلف برخورد شود. دولت‌آبادي درباره شايعه ممنوع‌الفعاليت شدن تهيه‌كنندگان گفته است: حسب دستور قضايي بازپرس پرونده، مكاتبه اعلامي با رياست سازمان امور سينمايي كشور صرفاً ناظر به شركت‌هاي پخش‌كننده فيلم‌هاي سينمايي بوده و هيچ‌گونه ارتباطي با منع فعاليت هنرمندان و تهيه‌كنندگان فيلم‌هاي سينمايي ندارد.
اكنون بايد ديد كه آيا سازمان سينمايي توانايي برخورد با پخش‌كننده‌هاي سرشناس سينما را كه نامشان به پرونده پخش غير مجاز تيزرهاي فيلم‌ها از شبكه‌هاي ماهواره‌اي باز شده است دارد يا خير! از گفت‌و‌گوي ايوبي و نامه دبير سي‌و‌چهارمين جشنواره فيلم فجر درباره برخورد با سينماگران اين گونه بر مي‌آيد كه نقش سازمان سينمايي قرار است به عنوان يك ميانجي باشد تا يك ناظم و برخورد كننده! اقدامي كه مي‌تواند در آينده نيز زمينه را براي پخش تيزر ديگر فيلم‌هاي سينمايي از ماهواره‌ها هموار نيز كند!

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن