تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796328527




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارشی از این روزهای بازار موبایل


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: روزنامه شهروند: دیوارهای بیرونی علاءالدین دیروز و پریروز بعد از ۱۹ماه تخریب شد؛ دیوار‌های پاساژی که وقتی شهرداری می‌خواست در‌سال ۹۳ طبقه هفتم علاءالدین را تخریب کند، «حاجی علاءالدین»، صاحب آن با قاطعیت گفته بود: «نمی‌توانند و اگر تخریب کردند، من ریشم را می‌تراشم.»

 حالا ميله‌هاي فلزي بر سر پله‌هاي برقي طبقه هفتم پاساژ علاءالدین هنوز  پابرجاست، اما از صبح روزهای یکشنبه و دوشنبه، باز هم صدای پُتک و چکش از پاساژ، محوطه پل حافظ را پُر کرده است.

 زمستان ‌سال ٩٣ كه حكم تخريب طبقه اضافي پاساژ  اجرا شد و دکور چند ١٠‌میلیون تومانی فروشگاه‌ها فرو ریخت و مغازه‌داران، کوچ اجباری را تجربه کردند، تخریب‌های گاه و بيگاه هم ادامه داشت، حالا ولی تخریب‌ها به دیوارهای بیرونی رسیده است تا جایی که از بیرون ساختمان، تنها جای خالی پنجره‌ها باقی‌ مانده است. مديريت پاساژ اجازه بازديد از فضاي داخلي را نمي‌دهد اما فروشندگان طبقه ششم مي‌گويند چند روزي است كه صداي پتك و چكش از طبقه بالا را مي‌شنوند.

«محمد» كه يكي از كوچ‌كنندگان اجباري‌ سال ٩٣ از پاساژ است، مي‌گويد: از دو‌سال قبل تخريب‌هاي گاه و بيگاه ادامه دارد اما به نظر نمي‌رسد خيلي جدي باشد: «بيشتر اين سروصداها براي صاحباني است كه هنوز دكورهايشان آسيب نديده و كارگران به قصد احياي آنچه باقي مانده است، راهي طبقه‌هاي بالا می‌شدند. من كه همان دو‌سال قبل ٢٥ميليون تومان بابت دكور مغازه‌ام دود شد و به هوا رفت، اما تلخ‌تر از آن اين است كه سرقفلي مغازه را با همان قيمتي كه به ما فروخته بودند، خريدند. درحالي كه اگر در جاي ديگري مغازه مي‌خريديم، پس از ٤‌سال، ٣ يا ٤برابر مي‌شد.  البته ما خوش‌شناس بوديم چون بعضي‌ها هنوز به همان هم نرسيده‌اند.»

ازهمان روزنه‌هايي كه از بالاي پله‌ها نور را به صورت آدم مي‌تاباند، هم مي‌توان تخريب نيمه‌تمام، كركره‌هاي پايين كشيده شده، ديوارهاي نيمه تخريب شده و خالي‌شدن محل پنجره‌ها را ديد. با وجود اين هنوز هم هيچ‌كس در پاساژ باور ندارد كه طبقه هفتم به‌طور كامل خراب شود، چون «حاجي علاءالدين» همان حاجي علاءالديني است كه با تنظيم هوشمندانه قراردادهاي مغازه‌داران تنها سرقفلي به آنها داده و حال با حكم تخريب هيچ سندي براي زمين مغازه‌ها در دست آنها وجود ندارد.

«عليرضا» يكي ديگر از فروشندگاني است كه درست زير طبقه هفتم علاءالدين مغازه دارد. او مي‌گويد، از ٨ماه قبل كه حكم تخريب قطعي صادر شد، طبقه هفتم را به‌طور كامل بستند، حدودا ٤ماه قبل ديوارهاي بيروني را خراب كردند اما هنوز سقف دارد و كولر گازي و وسيله‌هاي ديگر همچنان سرجاي خود قرار دارند؛ «حالا طبقه هفتم تبديل به راهرويي شده كه جز آهن و گچ و سيمان هيچ چيزي در آن نيست اما بعيد مي‌دانم كه كسي بتواند اين طبقه را كامل تخريب كند، به همان علت كه خيلي از صاحبان مغازه‌ها هنوز نتوانسته‌اند پول خود را از او دريافت كنند، اگرچه بعضي از آنها به بخشي از سرمايه‌هايشان رسيدند.»

«نیلوفر»، دختري كه كنار دست او ايستاده هم می‌گوید: «اينجا پاي يك مافيا درميان است و هيچ‌كس نمي‌تواند حق ما را زنده كند. صاحب كار قبلي‌ام كه در طبقه هفتم مغازه داشت ٥٠٠ميليون تومان ضرر کرد، چون مالك، قرارداد را طوري تنظيم كرده بود كه تنها سرقفلي به فروش مي‌رسيد و حالا هم كه مغازه‌ها تخريب شده نه سرقفلي وجود دارد و نه سندي كه بخواهد براي آن ادعا كند.»

دو مأمور آتش‌نشان دركنار آسانسور پاساژ ايستاده‌اند. يكي از آنها مي‌گويد: «حاجي دارد با شهرداري بازي مي‌كند تا در نهايت هم بتواند از زير بار تخريب دربرود. اينقدر لابي دارد كه نمي‌گذارد سقف را خراب كنند.»

اما موضوع در نيم‌طبقه اول يعني اتاق مدير پاساژ رنگ ديگري به خود مي‌گيرد. نگهبان پاساژ، آقای «سليماني» را معرفي مي‌كند تا بعد از نيم‌ساعت انتظار پشت دفتر مدير پاساژ، به جاي او كه هراز چند گاهي صداي بلندش از نيمه‌باز درِ اتاق بيرون مي‌آيد، صحبت كند تا شايد اجازه بازديد از وضعيت طبقه هفتم را بدهد. اما او مي‌گويد: «در اينجا حق ما دارد ضايع مي‌شود كه سرمايه‌مان در اين همه مغازه از بين رفته است.» سليماني اگرچه مدعي است كه مجموعه مديريت پاساژ علاءالدين مورد ظلم واقع شده‌اند اما همچنان به‌طور قطعي اجازه بازديد از وضعيت طبقه هفتم را نمي‌دهد تا مشخص شود تخريب تا كجا پيش رفته است.

با تمام اين تفاسير اما «ابوالفضل قناعتي»، عضو كميسيون عمران و حمل‌ونقل شوراي شهر تهران اميدوار است كه حاجي علاءالدين به قانون عمل كند: «اگرچه انتظار مي‌رود كه او همچنان راضي نباشد، ريش‌هاي خود را از ته بتراشد.» او دراين باره به «شهروند» مي‌گويد: «طبق آخرين جلسه‌اي كه ما با رئيس شعبه ٧ دادسراي تهران داشتيم، قرار براين شد كه از اول تير تا پايان شهريورماه طبق برنامه زمان‌بندي كه مشخص شده است، طبقه هفتم پاساژ تخريب شود. پس از پايان اين مهلت درصورتي كه صاحب پاساژ اين تخريب را انجام ندهد، رئيس شعبه ٧ دادسراي تهران اين اجازه را به شهردار منطقه ١١ مي‌دهد تا با استفاده از نيروها و پيمانكاران خود طبقه هفتم پاساژ را تخريب كند.»

قناعتي تخريب توسط مالك را به نفع خودش می‌داند و مي‌گويد: «به نفع مالك است كه با آرامش تمام وسايل نصب‌شده مانند كابل‌هاي برق و مخابرات را جدا كند و اين طبقه را پايين بياورد تا اين مسأله بدون اين كه برخورد دادستاني را همراه داشته باشد و آبروريزي شود، به پايان برسد. او بايد به رأي قانون، كميسيون ماده ١٠٠، ديوان عدالت اداري و رئيس شعبه ٧ دادسراي تهران كه حكم تخريب را داده‌اند، احترام بگذارد اما اگر اين حكم توسط مالك اجرا نشود، مانند اين است كه به قانون، مردم و حتي نظام بي‌احترامي شده است. مطمئنا دراين صورت برخورد بدتري با او خواهد شد.» او ادامه می‌دهد: «به‌ هرحال به نفع افراد سرشناس است كه به قانون عمل كنند، چون برخوردهاي قاطع قانوني مي‌تواند عواقب بدتري براي آبروي آنها داشته باشد. البته ما هم راضي نيستيم با افرادي كه فعال اقتصادي هستند، برخوردهاي بدي شود اما اين منوط به عملكرد خود آنهاست. بنابراين اگر به دنبال تمكين نکردن به قانون برخورد قضائي با افرادي در اين وضعيت شود، عواقب آن پاي خود فرد است.» او درباره حق و حقوق افرادي كه در اين طبقه سرقفلي داشته‌اند، مي‌گويد: «به نظر مي‌رسد طلب همه افراد پرداخت شده باشد، چون تاكنون هيچ فردي در اين‌باره به شورا مراجعه نكرده است.»

البته براساس حكم دادسرا، ديوان و كميسيون ماده ١٠٠، طبقه هفتم بايد طوري تخريب شود كه كف طبقه هفتم در نهايت سقف طبقه ششم باشد اما همچنان ساكنان اين پاساژ معتقدند؛ بعيد است سقف طبقه هفتم خراب شود و احتمالا به صورت يك انباري باقي خواهد ماند.

پاساژ علاءالدين نزدیک به یک‌هزار باب مغازه دارد اما مالكيني كه اين مغازه‌ها را مي‌خرند، تنها خريدارشان خود فروشنده است. اين پاساژ از‌ سال ٧٨ تا ٧٩ به افراد مختلف واگذار شده است، اما ‌سال ٩٣ براي مالك اين پاساژ و افرادي كه در طبقه هفتم مغازه داشتند،‌ سال پرماجرايي بود چون در آذرماه حكم تخريب براي آن صادر شد و در ادامه پس از برگزاري دادگاه تجديدنظرخواهي مردادماه ‌سال ٩٤ نتيجه دوباره همان حكم تخريب بود.




۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن