تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که برای جلب رضایت و خوشنودی مردم ، موجب خشم و غضب خداوند شود، خداوند او را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796958397




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولتیماتومی برای اجرایی شدن پیشنهاد فرشچیان


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری ایسنا: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: اگر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیش از اندازه در اجرایی شدن دانشگاه هنرهای سنتی و صنایع دستی تأخیر کند، ممکن است در این زمینه تجدید نظر کنیم.


اولتیماتومی برای اجرایی شدن پیشنهاد فرشچیان



محمدرضا مخبر دزفولی درباره مصوبه راه‌اندازی دانشگاه هنرهای سنتی و صنایع دستی که سال‌ها پیش از سوی استاد فرشچیان مطرح شد، بیان کرد: آقای فرشچیان سال‌ها به‌دنبال راه‌اندازی دانشگاه صنایع دستی بود و اگر از خود آقای فرشچیان هم بپرسید می‌گوید، اولین کسی که برای پیش بردن این کار داوطلب شد،‌ خود من بودم. کسی دیگر بارِ این مسأله را حل نکرده بود. استاد فرشچیان قبل از شورای عالی انقلاب فرهنگی به همه دستگاه‌های مرتبط مراجعه کرده بود، اما هیچ اقدامی انجام نشد.

او با بیان این‌که شورای عالی انقلاب فرهنگی این کار را انجام داد، گفت: این شورا محکم ایستاد، اساسنامه آن را هم تصویب کرد و اجرایی شدن آن را به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری واگذار کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: این شورای عالی انقلاب فرهنگی بود که کار را جلو برد، در حالی که پیش از این هیچ‌کس دیگری این موضوع را حل نکرده بود. سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید این موضوع را پیگیری کند، ابعاد قضیه را بررسی و جلسات هماهنگی آن را برگزار کند.

مخبر دزفولی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی با افتخار اعلام می‌کند، درخواست استاد عزیز و منحصربه‌فرد کشورمان در عرصه نقاشی و نگارگری را که سال‌ها متقاضی آن و روی زمین مانده بود، انجام داد و باید برای اجرایی شدن این موضوع تلاش شود. اگر نیاز باشد که ما کار دیگری انجام دهیم، حتما این کار را خواهیم کرد.

او افزود: اگر سازمان میراث فرهنگی بیش از اندازه در این زمینه تأخیر کند، ممکن است ما تجدید نظر کنیم، زیرا جهاد دانشگاهی و دانشگاه آزاد نیز متقاضی انجام این کار هستند و امکانات قابل توجه‌ای دارند که در اختیار استاد فرشچیان قرار دهند.

رییس جهاد دانشگاهی نیز در این‌باره گفت: بعد از مطرح شدن این موضوع هرچه سریع‌تر در این زمینه تصمیم گیری شد و سازمان‌های متقاضی در این زمینه اعلام آمادگی کردند.

حمیدرضا طیبی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی خودش را محقق اجرای تصمیم استاد فرشچیان دانست، دانشگاه آزاد هم علاقه‌مند بود؛ اما در نامه‌ای مطرح شد که سازمان میراث فرهنگی این کار را انجام دهد و در نهایت، سازمان میراث متولی انجام این کار شد. در حال حاضر هم فکر می‌کنم این موضوع باید پیگیری شود کما این‌که همچنان جهاد دانشگاهی و دانشگاه آزاد متقاضی این کار هستند.

او اضافه کرد: فکر می‌کنیم با روحیه‌ای که در جهاد دانشگاهی وجود دارد و با توجه با فضایی که در اختیار داریم، کاندیدای اصلح برای انجام این کار هستیم.

معاون صنایع دستی پیش از این به ما گفته بود: ما مسیری از راه‌اندازی دانشگاه‌ هنرهای سنتی که آقای فرشچیان آن را پیشنهاد دادند، طی کردیم و در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مطرح شد؛ اما متأسفانه این موضوع هنوز از سوی آن‌ها به ما ابلاغ نشده و بعد از پیگیری‌های انجام‌شده هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم. این موضوع جای تأسف دارد، زیرا اگر چنین پیشنهادی در کشورهای دیگر مثل چین یا هند توسط استاد برجسته‌ای مثل آقای فرشچیان مطرح می‌شد، حتما تا کنون اجرایی شده بود. متأسفانه در این زمینه دچار کارهای بروکراسی عجیب و غریبی شده‌ایم.

بهمن نامورمطلق همچنین اظهار کرده بود: زمانی که این پیشنهاد از سوی استاد فرشچیان مطرح شد، سازمان میراث فرهنگی، فضای مربوط به این کار را هم آماده کرده بود و من می‌ترسم با گذر زمان، انگیزه‌های سازمان کم شود. این طرح می‌توانست در مدت دو سال مصوب شود، اما نزدیک به ۱۰ سال است که هنوز تمام نشده و این نشان‌دهنده نوعی بیماری در سیستم اداری ماست




۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن