تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796670157




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کردستان؛ رتبه دوم بی سوادی در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری ایسنا: معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان گفت: استان کردستان در رتبه دوم بی‌سوادی در کشور قرار دارد.

 
«رمضان یوسفی»، در نشست مسئولان سوادآموزی استان با جهاد دانشگاهی کردستان، اظهار کرد: با توجه به فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر اهمیت دادن به مقوله آموزش هم‌چنین بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری، باید همه دست به دست هم داده و برای ریشه‌کنی بی‌سوادی تلاش کنیم.

وی افزود: در این راستا مصوبات مختلفی تعیین شده و بر اساس آن همه ادارات و سازمان‌هایی که با بدنه جامعه درگیر هستند را دخیل کرده‌ایم و امیدواریم با این اقدامات پرچم ریشه‌کنی بی‌سوادی در کردستان را برافرازیم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: بر اساس سرشماری سال 90، تعداد بی‌سوادان کشور 14.5 درصد بوده است که 9 میلیون و 700 هزار نفر از آنها بی‌سواد مطلق و 11 میلیون نیز کم سواد بوده‌اند.

وی تصریح کرد: در سال 90 در مجموع بیش از 20 میلیون نفر از جمعیت 70 میلیونی کشور، بی‌سواد و کم‌سواد بوده‌اند.

یوسفی با اشاره به این‌که کردستان رتبه دوم بی‌سوادی کشور را دارد، اعلام کرد: بر اساس سرشماری سال 90، 286 هزار بی‌سواد مطلق و 262 هزار نفر کم سواد در کردستان وجود دارد.

وی با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری در سفر تاریخی خود به کردستان، این استان را استانی فرهنگی خواندند، گفت: با یاری گرفتن از تمام موسسات دولتی و غیردولتی، تمام تلاش خود را برای برطرف کردن دغدغه رهبری در خصوص ریشه‌کنی بی‌سوادی به کار گرفته‌ایم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به این‌که جامعه هدف سوادآموزی در کردستان 10 تا 49 ساله هستند، افزود: آموزش‌های سوادآموزی در سه بخش آموزش بی‌سواد مطلق یا سوادآموزی، آموزش کم‌سواد یا دوره انتقال و تداوم آموزش به سوادآموزان یا دوره تحکیم ارائه می‌شود.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده از سال 90 تاکنون اشاره کرد و افزود: در سال 90، 111 هزار و 917 نفر بی‌سواد 10تا 49 ساله در کردستان داشتیم که با احیای شورای پشتیبانی سوادآموزی و اقدامات صورت گرفته در این راستا، این میزان به 60 هزار نفر کاهش یافته است.

یوسفی ادامه داد: در شش استان کشور که دارای بیشترین آمار بی‌سوادی بوده‌اند، طرحی با عنوان شتاب‌بخشی به ریشه‌کنی بی‌سوادی اجرا شده است که بر اساس آن هر استان بر اساس وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود برای ریشه‌کنی بی‌سوادی برنامه‌هایی را در نظر گرفته و اجرا کرده است.

وی با اشاره به این‌که هم‌اکنون 600 تا 700 نفر آموزش‌دهنده در استان حضور دارند، گفت: هر سال برای این افراد دوره‌های آموزشی 60 ساعته برگزار شده که پارسال 100 هزار نفر ساعت آموزش توسط آموزش و پرورش کردستان ارائه شده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به این‌که حداقل مدرک آموزش دهندگان دیپلم است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون اولویت با آموزش‌دهندگان دارای مدرک کارشناسی، فوق دیپلم و سپس دیپلم است.





۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن