تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797031468




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیاست، عبدالحسین نوشین را نابود کرد


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:  خبرگزاری ایلنا: غلامحسین دولت‌آبادی از تمرین نمایشی درباره عبدالحسین نوشین (نمایش‌نامه‌نویس، کارگردان تئاتر و شاهنامه‌پژوه ایرانی) خبر داد.


آمیختن به سیاست، عبدالحسین نوشین را نابود کرد



غلامحسین دولت‌آبادی در گفتگو با ما، تشریح کرد: «پرتره مرد ریخته، مکاشفه‌ای در زندگی عبدالحسین نوشین» اجرایی تک نفره است که در آن «اصغر همت» نقش نوشین را بازی می‌کند.

او ادامه داد: اصغر همت در این اجرا در هشت نقش روی صحنه می‌رود؛ هشت نقشی که در واقع عبدالحسین نوشین آن را بازی می‌کند.

این کارگردان و نمایشنامه‌نویس با بیان اینکه کار در دو پرده و مجموعا 45 دقیقه آماده می‌شود؛ گفت: پرده اول عبدالحسین نوشین را 45 دقیقه قبل از ترک و فرار از تهران در سال 31 نشان می‌دهد و پرده دوم آخرین شبی است که نوشین در خانه‌اش است، سرطان معده گرفته و می‌خواهد برود بیمارستان بستری شود.

دولت‌آبادی فرم کار را یک مونودرام خواند و ادامه داد: برخلاف این نوع تک‌گویی‌هایی که در ایران نوشته می‌شود و بیشتر واگویه‌های ذهنی یک کاراکتر است که روی صحنه حرف می‌زند، ما در اینجا از همه نوع عناصری که برای یک کار تک نفره لازم است استفاده کرده‌ایم؛ از روایت گرفته تا بازی در بازی‌های تو در تو.

او «پرتره مرد ریخته» را بخش‌هایی از زندگی عبدالحسین نوشین خواند که روایت او آراز بارسقیان دیگر نویسنده این نمایشنامه از زندگی نوشین بوده است که لزوما همه این‌ها با تاریخ تطبیق ندارد.

کارگردان نمایش «پرتره مرد ریخته» تشریح کرد: مفهوم این اثر نمایشی در واقع آمیختگی سیاست با امر هنر است؛ سیاست به معنی حضور یک هنرمند در کار تشکیلاتی یک حزب.

دولت‌آبادی ادامه داد: همکاری عبدالحسین نوشین با حزب توده و آمیخته شدن هنر با سیاست منجر به نابودی کار هنری عبدالحسین نوشین می‌شود و این خیلی برای تئاتر ایران زیان‌بار بود که نوشین را از دست داد و به زیان نوشین هم شد که تئاتر را از دست داد و مجبور شد خودش را در مسکو محدود به کار روی شاهنامه کند و در نهایت تنهایی هم فوت کرد.

او با اشاره به اهمیت نوشین، با بیان اینکه باید محدوده کار او را به عنوان یکی از کسانی که طلیعه نوین تئاتر ایران را دارند در نظر گرفت، گفت: عبدالحسین نوشین با اشاره به کارها و تاثیراتی که نوشین بر تئاتر داشته توضیح داد: در دهه بیست و دوره فعالیت نوشین، او توجه به متون نمایشی و انتخاب نمایشنامه‌ها را دگرگون کرد. تمرین زیاد را هم در دوره‌ای که تمرین زیاد انجام نمی‌شده در کارگردانی مدنظر داشت؛ او نظم جدیدی به تئاتر می‌دهد.

دولت‌آبادی با بیان اینکه نوشین پس از فرار از ایران سال‌ها مانند یک تبعیدی در شوروی باقی ماند، گفت: در پرده یک نمایش «پرتره مرد ریخته»، وقتی نوشین می‌خواهد با غرور از ایران فرار کند دولت کمونیستی او را می‌گیرد. در پرده دوم با نوشینی مواجه هستیم که همه آرمان‌هایی که روزی به آنها فکر می‌کرده را شکست خورده می‌بینید و در تنهایی دچار بیماری هول‌آور و سخت سرطان پیشرفته است که خیلی زود هم می‌میرد.

دولت‌آبادی با اشاره به عوامل این نمایش گفت: نمایشنامه و کارگردانی «پرتره مرد ریخته، مکاشفه‌ای در زندگی عبدالحسین نوشین» به طور مشترک به عهده «آراز بارسقیان» و من بوده و گل‌آرا خلیلی دستیار کارگردان، سینا ییلاق‌بیگی طراح صحنه و عابس خلقی طراح نور آن هستند.

این کارگردان و نمایشنامه‌نویس با بیان اینکه «پرتره مرد ریخته، مکاشفه‌ای در زندگی عبدالحسین نوشین» از نیمه شهریور در تالار سنگلج روی صحنه می‌رود؛ گفت: این اثر، با آن چیزی است که تالار سنگلج را با آن می‌شناسیم یعنی کارهای عموما شادی‌آوری متفاوت است.




۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن