محبوبترینها
قیمت دیگ بخار و تولیدکننده اصلی دیگ بخار
معروفترین هدیه و سوغاتی یزد مشخص شد!
آشنایی با انواع دوربین مداربسته ضد آب
پرداخت اینترنتی قبوض ساختمان (پرداخت قبض گاز، برق و آب)
بهترین دوره آموزش سئو محتوا در سال 1403 با نام طوفان ۱۴۰۳ در فروردین ماه شروع می شود
یک صرافی ارز دیجیتال چه امکاناتی باید داشته باشد؟
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
جراحی و درمان ریشه دندان عفونی با خانم دکتر صفوراامامی
چه مواردی بر قیمت کابین دوش حمام تاثیر دارند؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1797030607
قصه «دلاور» از چه قرار است؟
واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: قصه «دلاور» از چه قرار است؟
«دلاور» یک بازی هیجان انگیز ایرانی است که با تاثیرگرفتن از مبارزه سربازان ایرانی و تروریست های تکفیری ساخته شده است.
پارس نيوز: «اساسا تلگرام برای کشورهای شرقی به خصوص ایران ساخته شده و ما رقبتی نداریم که خانواده های امریکایی ازین شبکه های اجتماعی استفاده کنند ..... اعتقاد راسخی به استفاده از فیسبوک برای جوانان ندارم. دختر بزرگم که 15 سال دارد دسترسی محدودی به فیسبوک دارد و دختر کوچکترم که 12 سال بیشتر ندارد به اندازه کافی بزرگ نشده که بتواند از فیسبوک استفاده کند.» این جملات همسر باراک اوباما رییس جمهور امریکا در دو مصاحبه است. بر خلاف تصور رایج که از اپلیکیشن های نو ظهور فضای مجازی، در همه جای دنیا به طور یکسان استفاده می شود و ابزاری هستند که مردم خود در بهره مندی از آن تصمیم گیرند، این جمله میشل اوباما نشان می دهد، طراحی های پیچیده ای برای انتخاب جامعه هدف این اپلیکیشن ها وجود دارد. آمارهای مختلف از میزان استفاده مردم ایران از شبکه های اجتماعی و بازی های آنلاین به گوش همگان رسیده است. آمارهایی که بعضا جالب توجه است. آمار های غیر رسمی حاکی ازین است که حدود 82 درصد کاربران تلگرام، ایرانی هستند و هر ایرانی روزانه نزدیک به پنج ساعت در تلگرام حضور دارد. هم چنین حدود 20 میلیون ایرانی روزانه 144 دقیقه از وقت خود را صرف بازیهای آنلاین تلفن همراه کرده و به سبب پرداخت های درون برنامه ای این بازی ها، روزانه میلیون ها تومان ارز از کشور خارج می شود. فارغ از صحت و درستی، این اعداد و ارقام نشان می دهند که طراحان تهاجم نرم، در جذب مخاطب تا حدود زیادی موفق عمل کرده اند و تریبونی بسیار کارآمد، فراگیر، اثر گذار، جذاب، با مخاطبانی عمدتا جوان و نوجوان برای خود ایجاد کرده اند که اگر به حال خود رها شود، می تواند بسیاری بذر های غلط فرهنگی در دل و جان و باور جوانان بکارد و سالهای بعد ازآن بهره برداری کند. در این دهکده ارتباطی، بزرگ ترین آسیب، انفعال است. مسلما ما باید در جهت تصرف در این ابزارات سایبری در خدمت فرهنگ بومی ایرانی اسلامی خود ازین بستر نهایت استفاده را بکنیم. خوش بختانه هستند جوانانی که در این میدان، به ایفای نقش می پردازند. عرصه های فتح نشده زیادی در نزاع فرهنگی در فضای مجازی برای جوانان خلاق و دغدغه مند وجود دارد. از جمله آنها، تولید بازی های رایانه ای به خصوص بازی های تلفن همراه است. بعضا از گوشه و کنار خبر از تولیدات ازین دست به گوش می رسد. مشکلاتی چون نداشتن جذابیت، مشکلات نرم افزاری و اجرا، رقابت پذیر نبودن و بی خبر ماندن مخاطبان ازین تولیدات، کم و بیش وجود دارد. اما اخیرا حضور با قوت تولیدات داخلی، نوید دهنده آینده ای روشن برای حضور فعال و موثر در فضای مجازی از جمله ساخت بازی است. بازی دلاور (The Brave) تولید اخیر استودیو گونای با مدیریت آقای کیوان ملک محمدی است. این بازی کاملا ایرانی که برای سیستم عامل اندروید طراحی شده و رایگان است، داستان اعزام یک مبارز داوطلب ایرانی به نام "دلاور" به کشورهای مورد حمله توسط داعش را به تصویر کشیده است. این فرد با بدرقه مردم ایران به سرزمین های جنگ زده رفته و از مردم عادی که در بیمارستان و مدرسه و ... گرفتار تروریست ها شده اند، دفاع می کند. این مبارزه طی 50 مرحله در بازی جذاب تر و سخت تر می شود. از جمله ویژگی های این بازی عبارت اند از: بهره گیری از موضوعی ارزشی، انقلابی، به روز و مبتلابِه کشور و انقلاب به نام اعزام مدافعان حرم برای مبارزه با پدیده شوم تروریسم تکفیری و بیان مفهوم ایثار و شهادت و از خود گذشتگی و دفاع از مظلوم در قالبی جذاب.بیان موضوع اصلی در قالبی نوجوان پسند با طراحی کاراکتر دلاور. به طوریکه مخاطب در طول بازی باید این فرد از خود گذشته را مدیریت و کنترل کند و با او در امر جهاد و ایثار هم زاد پنداری خواهد داشت.استفاده از شعائر و نشانه های انقلابی در طول بازی. نشانه هایی چون پرچم ایران. پرچم الله اکبر و... . اهمیت این موضوع از آنجاست که تولیدات داخلی اغلب بخاطر ترس از دست دادن مخاطب، از پرداخت به این شعائر پرهیز می کنند.محیط جذاب و زیبا و گرافیکی با طراحی فانتزی و نوجوان پسند، مراحل متنوع و صعودی، کسب امتیاز و سکه برای خرید اسلحه، تنوع در سلاح ها، فروشگاه و انبار مهمات و پارامتر هایی که یک بازی جنگی نیاز دارد.نداشتن مشکلات نرم افزاری و اجرایی در بازی.جذب مخاطب حداکثری به طوری که با گذشت فقط چند روز از ارائه آن، تعداد دانلودهای بازی در یکی از سایت های عرضه کننده نرم افزاری های اندروید از حدود 20،000 مورد گذشته است. تا قبل از ورود فیلم اخراجی های 1 به عرصه فیلم سازی در سینمای ایران، اتهام انزوا و گوشه نشینی و نداشتن مخاطب همواره بر تولیدات سینمایی متعلق به جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی وارد می شد. گویا تولید گران ماهم این اتهام را پذیرفته بودند و عزم تصرف در این عرصه هنری و به خدمت درآوردن آن، کمتر در کارگردانان ارزشی و انقلابی دیده می شد. با ورود فیلم اخراجی ها در سال 1386، فیلمی که کاملا به جبهه و جنگ تعلق داشت و موضوع حُریّت افراد اخراجی در جبهه را تصویر می کشید و در عین حال فروشی تاریخی داشت، خط شکسته شد و جرات فیلم سازی موفق و مخاطب پسند در رگ کارگردانان متعلق به جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی جاری گشت. پس آن شاهد رشد و تحول در تولیدات فاخر ارزشی و مخاطب پسند سینمایی بودیم. گویی این باور به وجود آمد که می توان از مفاهیم ناب انقلابی در فیلم سازی استفاده کرد و همزمان، نظر مخاطب را بطور حداکثری جذب نمود. با عرضۀ بازی "دلاور" به دنیای بازی های دیجیتال، امیدواریم این خط در عرصه تولیدات سایبری نیزشکسته شود. باور شود که پرداخت به مفاهیم اصیل انقلابی را می توان با سایر پارامتر های یک محصول هنری استاندارد، جمع کرد. دیده می شود که تولیدات داخل، متاسفانه صرفا به جذب مخاطب فکر می کنند و ماموریت کار خود را بر تنگ کردن فضا برای محصولات خارجی خلاصه کرده و از پرداخت به موضوعات ارزشی و انقلابی فاصله دارند. اما این بازی جذب مخاطب را با موضوعی ارزشی به خوبی جمع کرده است. عرصه فضای مجازی و بازی های دیجیتال به چنین خط شکنی هایی نیاز دارد. خط شکنی هایی که پیام ما می توانیم را صادر کند و دست اندرکاران حوزه فضای مجازی را همتی مضاعف دهد. ازین جهت بازی دلاور موفقیت حائز اهمیتی کسب کرده است. در مباحث فنی و نرم افزاری البته متخصصان امر باید نظر دهند اما این مقدار جذب مخاطب گواهیست بر توانایی حضور در صدر بازی های جذاب رایانه ای و رقابت با آنان. با وجود چنین تلاش هایی سوالات زیر خطاب به مسئولین فضای مجازی به ذهن متبادر می شود: آیا برای تجاری سازی و حمایت ازین تولیدات، برنامه ویژه ای وجود دارد؟آیا ارگان و سازمانی منسجم برای طراحی و تولید محصولات سایبری در کشور وجود دارد یا این تولیدات بیشتر متکی به مراکز مردمی غیر دولتی و افراد خود جوش است؟آیا برنامه ریزی یا سندی بالادستی جهت هدایت و راهبری موضوعات طبق اولویت های فرهنگی جمهوری اسلامی، برای تولید کنندگان سایبری وجود دارد؟ یا تولید کنندگان بدون داشتن نقشه راهی روشن، حسب تشخیص خود، به خلق آثار هنری و سایبری مشغولند؟ به عنوان مثال، رهبری همواره تاکید داشته اند که موضوع اصلی جهان اسلام و اولویت ما در سیاست خارجه مسئله فلسطین است. در زمان هایی هم که حسب نیاز درباره تروریسم تکفیری و داعش صحبت کرده اند، متذکر شده اند که موضوعی است فرعی جهت فراموش شدن و به حاشیه راندن مسئله فلسطین. ایشان داعش را آلت دستی خوانده اند که دست پشت پرده آن یعنی اسرائیل و امریکا، چندان پنهان نیستند. حال باید پرسیده شود که درباره مسئله فلسطین به عنوان صدر مسائل جهان اسلام محصولی به قوت دلاور (The Brave) در فضای سایبری تولید شده است؟ اگر پاسخ نه باشد، نشان میدهد که تلاش های ارزش مند و دغدغه مندانه جوانان در تولید محصولات سایبری، متاسفانه راهبری و هدایت نمی شود و چشم بینایی با نگاه از بالا، اولویت بندی نمی کند. این مسئله باید مورد توجه شواری عالی فضای مجازی قرار گیرد. همت هنرمندان جوان کشور به خصوص دست اندرکاران استودیو گونای که بازی دلاور را تولید کرده حائز قدردانی و تشکر است. امیدواریم که تولیداتی ازین دست روز به روز بیشتر جای خود را در بین مخاطبان باز کنند.
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]
صفحات پیشنهادی
پایان نامه ها در حوزه فرهنگ و هنر مورد حمایت قرار می گیرد
پایان نامه ها در حوزه فرهنگ و هنر مورد حمایت قرار می گیرد زنجان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت این اداره کل از پایان نامه هایی که در حوزه فرهنگ و هنر و مباحث ارزشی تهیه شود حمایت مادی و معنوی می کند ناصر مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزودوزیر ارشاد: ائمه جمعه قبل از اظهار نظر تحقیق کنند/ مگر قرار است براساس نگاه برخی به موسیقی عمل کنیم؟
وزیر ارشاد ائمه جمعه قبل از اظهار نظر تحقیق کنند مگر قرار است براساس نگاه برخی به موسیقی عمل کنیم وزیر ارشاد گفت برخی فکر میکنند کار فرهنگی و اصلاح جامعه فقط بر دوش این وزارتخانه است و دیگران هیچ مسئولیتی ندارند در حالی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نهادی حاکمیتی است و بیشتبرگزاری کلاس های قصه گویی در بخش کودک کتابخانه های آستارا
برگزاری کلاس های قصه گویی در بخش کودک کتابخانه های آستارا آستارا- ایرنا- رئیس اداره کتابخانه های عمومی آستارا از برگزاری کلاس های قصه گویی در بخش کودک کتابخانه های این شهرستان خبر داد قاسم خسروی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت بخش کودک کتابخانه های آستارا بهترین ظرفیت بدر گفتوگو با فارس بیدل: احتمال ساخت «در قصهها زندگی میکنند»در فصل دوم/مشکلات ساخت سریالهای اپیزو
در گفتوگو با فارسبیدل احتمال ساخت در قصهها زندگی میکننددر فصل دوم مشکلات ساخت سریالهای اپیزودیک کارگردان در قصهها زندگی میکنند گفت معتقدم که ساخت سریالهای اپیزودی خیلی سختتر از سریالهای دیگر است چراکه در این دست سریالها مدام بازیگران قصه لوکیشن و تغییر میکند و همیک بازیگر سینما مورد ضرب و شتم قرار گرفت + عکس
یک بازیگر سینما مورد ضرب و شتم قرار گرفت عکس شومن و بازیگر سینما و تلویزیون شنبه شب بعد از اجرای برنامه ای به نفع یک خیریه مورد ضرب و شتم افراد ناشناس قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شد سیاوش قاسمی شومن و بازیگر سینما و تلویزیون که سریال جایزه بزرگ به کارگردانی مهران مدیری و چنپرویز پرستویی:ناصر تقوایی قصهگوی ماهری است/به بهروز وثوقی گفتم،ما سعی می کنیم شبیه شما باشیم
پرویز پرستویی ناصر تقوایی قصهگوی ماهری است به بهروز وثوقی گفتم ما سعی می کنیم شبیه شما باشیم فرهنگ > سینما - شرق نوشت ٧٥سالگی خالق ای ایران بهانهای شد برای خانه هنرمندان تا هفته فیلم ناصر تقوایی را برگزار کند در این برنامه که از امروز آغاز میشود گزیده فی۸۰ درصد کسانی که فیلم قصهگو نمیسازند به دلیل عدم تواناییشان است!/ همه فکر میکنند فیلمی که اسکار گرفته باید
۸۰ درصد کسانی که فیلم قصهگو نمیسازند به دلیل عدم تواناییشان است همه فکر میکنند فیلمی که اسکار گرفته باید الگوی فیلمسازی باشد از آدمهایی که میگویند باید مملکت را ول کنیم و برویم متنفرم مصطفی کیایی گفت وقتی فیلمی از اسکار جایزه میگیرد همه فکر میکنند الگوی فیلمسازی بایدقرارداد اسپانسر با شبکه است/ مهران مدیری بر متنها نظارت دارد
تهیهکننده دورهمی در جمع خبرنگاران قرارداد اسپانسر با شبکه است مهران مدیری بر متنها نظارت دارد شناسهٔ خبر 3716466 - دوشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹ ۳۳ هنر > رادیو و تلویزیون jwplayer display inline-block; یکی از تهیه کنندگان دورهمی درباره نقش اسپانسر در برنامه تاکید کرد ق«همقصه» به زودی روی آنتن میرود + تیزر - ایسنا
شبکه یک سیما در تدارک برنامهی گفتگو محور جدیدی با عنوان همقصه است که به زودی روی آنتن شبکه یک سیما میرود به گزارش ایسنا روابط عمومی این برنامۀ تلویزیونی اعلام کرد که با انتشار تیزر برنامه همقصه در گروه اجتماعی شبکه یک سیما درحال تولید است و بعد از ماه رمضان از شبکه یکدر نشست «سینمای روشنفکری» در دانشگاه تهران مطرح شد فهیم: «سیاه نمایی» را باید موضوع پایان
در نشست سینمای روشنفکری در دانشگاه تهران مطرح شدفهیم سیاه نمایی را باید موضوع پایاننامههای دانشگاهی قرار داد ابیلی فیلمهای افسرده اجتماعی نهاد سینما را از بین میبرند نشست بررسی سینما روشنفکری به بهانه نمایش همزمان دو فیلم ۵۰کیلو آلبالو و اژدها وارد میشود با حضور آرش فهیم-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها