تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از به زبان آوردن سخنان زشت بر حذر باش. زیرا فرومایگان را گرد تو جمع می کند و گرانم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797988956




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصرف سوسیس و هات داگ چه عوارضی برای سلامتی مان به همراه دارد؟!


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: مصرف هات داگ چه عوارضی برای سلامتی مان به همراه دارد این غذای پرطرفدار از چه موادی تشکیل شده است و ارزش تغذیه ای آن به چه صورت است می خواهیم پیامدهای مختلف مصرف هات داگ را بدانیم.

مصرف سوسیس و هات داگ چه عوارضی برای سلامتی مان به همراه دارد؟!
مصرف هات داگ
هات داگ که هر در تابستان بیش از هفت میلیارد از آن به فروش می‌رسد، غذایی لذیذ و محبوب و شماره‌ یک امریکایی‌ها محسوب می‌شود. وقتی هات داگ در قرن نوزدهم توسط مهاجران آلمانی به امریکایی‌ها معرفی شد، خیابان‌های این کشور را تسخیر کرد. این غذای محبوب به سرعت جایگاهی برجسته برای خود پیدا کرد و به بخش اصلی فرهنگ غذایی مردم امریکا تبدیل شد.
هات داگ
ولی وقتی به مواد تشکیل‌دهنده‌ی هات داگ و نحوه‌ی ساخت آن نگاه می‌کنید، احتمالا با تعجب در می‌یابید چه خطراتی برای سلامتی آدم‌ها در پسِ این غذای فوق‌العاده محبوب پنهان شده است.
هات‌داگ برای سلامتی مضر است
سوسیس‌ها خوراکی‌های فراوری‌شده‌ای هستند که هیچ ارزش غذایی ندارند. هیچ چیز طبیعی در ساختارشان وجود ندارد و کارخانه‌ها این خوراکی‌ها را به رباتیک‌ترین شکل ممکن تولید می‌کنند؛ به طوری که این کارخانه‌ها به شکل حیرت‌آوری ۳۰۰، ۰۰۰ هات‌داگ در ساعت تولید می‌کنند.
ترکیب سنتی هات‌داگ متشکل از گوشت خوک، گاو، و مرغ بوده است. در ساخت هات داگ از باقی‌مانده‌های برش‌های استیک یا تکه‌های خوک و اضافات قابل خوردن در کشتارگاه‌ها استفاده می‌شود. این اضافات شامل بافت چربی، پوست، سر و پاهای حیوان است.
این اضافات کاملا خرد و با یکدیگر مخلوط و به یک خمیر سفت تبدیل می‌شوند. برای آن‌که سوسیس خوشمزه شود، افزودنی‌های بسیاری به این خمیر اضافه می‌کنند؛ این افزودنی‌ها شامل مقدار زیادی نمک، شربت ذرت، مونوسدیم گلوتامات (MSG)، نیترات، و مواد شیمیایی دیگر می‌شود.
نوع این مواد طعم‌دهنده بستگی به این دارد که هات‌داگ‌ها در چه مناطقی به فروش می‌رسند؛ زیرا آدم‌ها در مناطق مختلف ذائقه‌ها و سلیقه‌ّهای مختلفی دارند. وزارت کشاورزی ایالات متحده تولیدکنندگان را ملزم به درج فهرست کامل مواد طعم‌دهنده بر روی برچسب سوسیس‌ها نکرده است، بنابراین خودتان می‌توانید بقیه‌ی ماجرا را حدس بزنید. طعم‌دهنده‌ها شامل مواد وحشتناکی نظیر مونوسدیم گلوتامات و کارمین است – کارمین رنگی است که از جوشاندن پوسته‌ی یک نوع سوسک کوچک در آمونیاک یا کربنات سدیم به‌دست می‌آید.
هات‌داگ می‌تواند باعث سرطان شود
نیترات و نیتریت مواد مشکل‌ساز دیگری در فهرست افزودنی‌های مورد استفاده در تولید هات‌داگ هستند. این مواد در گرمای شدید با آمین‌های موجود در گوشت فراوری‌شده ترکیب می‌شوند و نیتروزامین تولید می‌کنند.
نیتروزامین ماده‌ا‌ی است که می‌تواند موجب سرطان شود – به ویژه سرطان روده‌ی بزرگ، مثانه، معده، و لوزالمعده.
بر اساس موسسه‌ی امریکایی تحقیقات سرطان، مصرف روزانه یک هات داگ خطر ابتلا به سرطان روده‌ی بزرگ را ۲۱ درصد افزایش می‌دهد. حتی هات داگ های ارگانیک هم حاوی نیتریت هستند، و حتی گاهی میزان نیتریت هات داگ های ارگانیک بسیار بیش‌تر از هات داگ های معمولی است.
طبق یافته‌های پژوهشی در دانشگاه هاوایی، به طور کلی گوشت‌های فراوری‌شده خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده را تا ۶۷ درصد افزایش می‌دهند.
درون هات‌داگ‌ها چیزهایی عجیب‌وغریب‌تر نیز پیدا می‌شود
گاهی اوقات اجسام خارجی نیز در این خوراکی محبوب پیدا شده است. طبق گزارش‌ها چیزهایی نظیر چسب زخم، خرده شیشه، تیغ صورت‌تراشی، قطعات فلزی، کِرم و حشره، پای موش، و غیره در هات داگ ها دیده شده‌اند.سرعت تولید می‌تواند باعث شود هرگونه آلاینده‌ای بدون توجه مسئولان ناظر وارد محصول نهایی شوند، از این رو ممکن است با هر شگفتی عجیب‌وغریبی در هات‌داگ‌ها روبه‌رو شوید.

بازدهاخبار مرتبط :خوردن 58 سوسيس در 10 دقيقه!عوارض و آسیب های ناشی از مصرف سوسیس!ساندويچي مي خورن؟!! " href="/goonagoon/archives/098374.php" target="_blank">در هر كشوري چه ساندويچي مي خورن؟!! ارزان‌ ترین ساندویچی ایران + تصویرآموزش سوسیس تخم مرغ قلبی+تصاویر
مطالب پیشنهادی

داشتن اندامی مناسب
چگونه با دفع سموم مضر از بدنتان لاغر شوید !!

تورهای داخلی
برای ماه عسل های رویایی به کجا سفر کنید ؟ !

تورهای داخلی
خوش گذرانی های بهاری/با ما باشید

جراحی زیبایی
نمایش تصویری اعمال جراحی پلاستیک بدن





جمعه 8 مرداد 1395





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن