تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797695540




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کنترل ارتش سوریه بر «بنی زید»


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک:  با ورود نیروهای ارتش سوریه به بنی زید در شمال استان حلب تنها شریان اصلی باقیمانده امداد رسانی تروریستها در حلب نیز قطع شد.

به گزارش تسنیم از دمشق، نیروهای ارتش سوریه با حمایت نیروهای مقاومت وارد منطقه «بنی زید» در شمال استان حلب شدند و به این ترتیب تنها شریان اصلی و باقی مانده تروریست ها در حلب قطع شد.

کنترل ارتش سوریه بر «بنی زید»


تروریست ها سلاح هایشان را زمین گذاشته و تسلیم شدند

ورود نیروهای ارتش و مقاومت به بنی زید موجب شد تروریست های جبهه النصره و گروه موسوم به «جیش الفتح» و گروه «نورالدین الزنکی» سلاح ها و مهمات خود را را رها کرده و به سمت شهرک های «حریبتان» در مجاورت بنی زید پا به فرار بگذارند و از آنجا نیز به حومه ادلب گریختند.

همزمان با این تحولات نیروهای ارتش پس از درگیری شدید با تروریست ها که با استفاده از انواع سلاح های سنگین و سبک انجام گرفت، به سمت ارودگاه «حندرات» واقع در شمال حلب پیشروی قابل ملاحظه ای داشتند.

آغاز پاکسازی بنی زید از مواد منفجره

در همین ارتباط یک منبع نظامی به خبرنگار تسنیم در دمشق گفت: یگان های مهندسی نظامی در حال پاکسازی خیابان ها و میدان های بنی زید از مواد منفجره هستند و ترویست های فراری نیز تحت تعقیب قرار دارند.

وی همچنین تصریح کرد که تروریست ها روحیه خود را باخته اند و به اتهام زنی به یکدیگر رو آورده اند و دهها نفر از آنان به منظور رهایی از وضعیتی که در آن گرفتار شده اند، سلاح های خود را تحویل داده و تسلیم شده اند.

همچنین گروهی از یگان 16 وابسته به شبه نظامیان گروه تروریستی معروف به «ارتش آزاد» خود را در بنی زید تسلیم نیروهای ارتش کردند اما خواسته اند که تصاویر آنان از رسانه ها پخش نشود زیرا بیم دارند که النصره خانواده های آنان را به قتل برساند.

این منبع نظامی سوری ادامه داد: کارگاههای منطقه لیرمون از اشغال تروریست ها آزاد شده است و اقدامات لازم برای پس دادن آن به  صاحبان اصلی اتخاذ شده است.

از سوی دیگر نیروهای ارتش سوریه چهار گذرگاه اصلی را برای خروج اهالی مناطق شرقی حلب فراهم کرده اند به این ترتیب که اطلاعیه هایی را بر فراز این مناطق پخش کرده اند که در آن ضمن اعلام باز بودن این گذرگاهها به روی  آنان توضیح داده شد ه است که چگونه به سمت محل استقرار نیروهای ارتش حرکت کنند تا در امان باشند.

اظهارات بشار اسد در مورد عفو کسانی که سلاحشان را زمین بگذارند

این در حالی است که پس از اظهارات بشار اسد رئیس جمهور سوریه مبنی بر اینکه از اکنون به مدت سه ماه تمام کسانی که سلاح خود را به ارتش تسلیم کرده و به آغوش وطن بازگردند، عفو می شوند، گروههای تروریستی از تسلیم شدن برخی اهالی این مناطق و نیز اعضای خود به ارتش سوریه و تحویل سلاح به آنان جلوگیری می کنند.

اما در خصوص اوضاع میدانی در بنی زید نیز یک منبع از مخالفان سوری از تسلط کامل نیروهای ارتش سوریه بر این منطقه در حومه شمالی شهر حلب خبر داده و گفت این تحول در پی درگیری شدید با گروههای مسلح و بمباران موشکی و توپخانه گسترده رخ داد.

محله بنی زید در ورودی شمالی حلب قرار دارد و از جنوب در حد فاصل  محله های «السبیل»، «شیحان» و «الخالدیة»  واقع است و از شمال شرق نیز تا همسایگی محله «الشیخ مقصود » امتداد دارد که اکنون تحت کنترل یگان های کُرد است.

گسترش دایره امنیتی در حلب با آزادسازی بنی زید

یک کارشناس نظامی در توضیح اهمیت آزادسازی بنی زید گفت: با آزادسازی آن بمباران های پراکنده تروریست ها علیه اهالی این منطقه پایان می یابد و دایره امنیت در آن گسترده تر می شود.

قطع تنها شریان امدادرسانی تروریست ها در شمال شرق حلب

علاوه براین با آزادسازی بنی زید تنها شریان اصلی باقی مانده برای افراد مسلح در مناطق شرقی حلب نیز قطع می شود حال آنکه از این شریان برای امداد رسانی استفاده می شد به ویژه اینکه بنی زید به «ضهره عبدربه» و از آنجا به حریتان راه داشت و این مسیر خط امدادرسانی افراد مسلح در حومه ادلب تا مرزهای ترکیه به شمار می آمد.

همچنین کنترل بنی زید به نیروهای ارتش سوریه امکان می دهد که با یگان های کُرد در الشیخ مقصود هماهنگی بیشتری داشته باشند و به این ترتیب زمینه گشودن جبهه جدید به سمت الشقیف و اردوگاه حندرات در شمال حلب فراهم شود.

آزادی بنی زید پس از چهار سال

بنی زید در نیمه اکتبر 2012 به اشغال گروههای تکفیری در آمد به این معنی که با ورود افراد مسلح معروف به «لشکر شهدای بدر» به رهبری «خالد الحیانی» این منطقه تحت اشغال قرار گرفت.

اما الحیانی سال گذشته در درگیری با نیروهای ارتش سوریه به ضرب گلوله به هلاکت رسید.

علاوه بر لشکر شهدای بدر گروههای تروریستی دیگر از جمله لشکر 16 وابسته به ارتش آزاد و گروههای موسوم به ارتش مجاهدان، جنبش نورالدین الزنکی و گروههایی از جبهه شمالی نیز بنی زید را هدف حملات خود قرار دادند.

اکنون نقشه آخرین تحولات نبردهای شمال حلب از تسلط ارتش سوریه بر بنی زید و عقب نشینی تروریست ها حکایت دارد.


۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن