تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى‏بهره از ادب بيشتر طمع مى‏كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797538055




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاثیر خدمات الکترونیکی بر کاهش ترافیک


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: در دنیای امروز که پیشرفت و توسعه فناوری از هر عصری سریع‌تر صورت می‌گیرد، بسیاری از امور جاری و روزمره ما از حالت فیزیکی و حضوری به شکل آنلاین و مجازی نیز انجام می‌پذیرند. حتی در مواردی، روش‌های حضوری حذف شده و جای خود را به شیوه‌های الکترونیکی داده‌اند که از جمله آن می‌توان به انتخاب واحد در دانشگاه‌های کشور یا حتی ارائه فرم اظهارنامه مالیاتی از طریق سامانه‌ سازمان امور مالیاتی کشور اشاره کرد.

به گزارش تراز ،در دنیای امروز که پیشرفت و توسعه فناوری از هر عصری سریع‌تر صورت می‌گیرد، بسیاری از امور جاری و روزمره ما از حالت فیزیکی و حضوری به شکل آنلاین و مجازی نیز انجام می‌پذیرند. حتی در مواردی، روش‌های حضوری حذف شده و جای خود را به شیوه‌های الکترونیکی داده‌اند که از جمله آن می‌توان به خدمات الکترونیکی امور بانکی و انجام عملیات مختلف بانکی از طریق سیستم‌های اینترنت بانک، انتخاب واحد در دانشگاه‌های کشور یا حتی ارائه فرم اظهارنامه مالیاتی از طریق سامانه‌ سازمان امور مالیاتی کشور اشاره کرد. 
نظام دولت الکترونیک
 
دولت الکترونیک که حالا زیرساخت‌های آن نسبتا توسعه یافته و بسیاری از امور روزمره را در قالب الکترونیکی به مردم عرضه می‌دارد، به طور کلی به استفاده از فناوری اطلاعات برای جابه‌جایی اطلاعات بین مردم، سازمان‌ها، بازار و ... اطلاق می‌شود. گرچه امروز دولت الکترونیک پیشرفت قابل توجهی داشته و بسیاری از امور حضوری را در خود جای داده، اما رتبه ایران در این اتفاق جهانی چندان بارز نیست و امید می‌رود که با عنایت به اهمیت آن، سرعت توسعه نظام دولت الکترونیک افزایش یابد.
 
رتبه ایران در حوزه دولت الکترونیک
 
مطابق آنچه که پیش‌تر گفته شد، سرعت توسعه و پیشرفت ایران در حوزه دولت الکترونیک و انجام غیرحضوری امور روزمره، نسبت به دیگر کشورهای دنیا پایین‌تر است و بر اساس آخرین بررسی و پژوهش سازمان ملل در این بخش که در سال 2014 میلادی انجام پذیرفته، ایران با رتبه 105 در کل جهان، کمی بالاتر از اندونزی و جمهوری دومینکن، و پایین‌تر از هند و بولیوی جای گرفته است.
 
شرکت‌های بیمه‌ای، عقب مانده از قافله
 
اما نکته قابل تامل در حوزه الکترونیک این است که بسیاری از نهادها و سازمان‌ها، امروز درصدد ارائه امکانات غیرحضوری به مشتریان خود هستند و تلاش می‌کنند که روش‌های جایگزین را برای مراجعات حضوری مردم تعبیه کرده و در پورتال‌های خود قرار دهند. اما متاسفانه، با بررسی وبگاه‌های چند شرکت بیمه‌ای معتبر کشور که سالانه هزاران مراجعه‌کننده دارند، دریافتیم که خدمات مهمی همچون «فروش یا تمدید بیمه بدنه»، «فروش یا تمدید بیمه شخص ثالث» و حتی فروش بیمه‌‌نامه‌های مختلف جایی در پورتال‌های این شرکت‌ها نداشته و مردم کماکان باید برای خرید این خدمات به صورت حضوری اقدام کنند.
 
حتی برخی از این شرکت با طراحی نرم‌افزارهایی برای گوشی‌های هوشمند درصدد تشویق مشتریان به استفاده از خدمات غیرحضوری هستند که البته متاسفانه در این نرم‌افزارها نیز ارائه خدمات‌ یادشده، مغفول مانده است.
 
مقاومت در برابر تغییرات
 
امروز که کدملی یا شناسه خودروها منحصر به فرد بوده و تمام اطلاعات یک فرد یا یک خودرو با ورود همین کدها قابل مشاهده است و می‌توان با طراحی سامانه‌هایی، خدمات غیرحضوری و آنلاین متعددی را به مشتریان ارائه کرد؛ عدم مطابقت امکانات پورتال‌ شرکت‌های بیمه‌ای با نیازهای روز و فقدان گزینه‌های فروش خدمات بیمه‌ای مختلف، مقاومت یا بی‌میلی این شرکت‌ها به همسویی با توسعه دولت الکترونیک و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه مردم را در ذهن متبادر می‌سازد. چنان که امروز بسیاری از سازمان‌ها، با هدف کاهش هدررفت زمان و انرژی، انبوهی از خدمات مختلف که پیش‌تر به صورت حضوری انجام می‌پذیرفت را به سامانه‌های مجازی خود انتقال داده‌اند تا مردم بتوانند در اندک زمانی نسبت به خرید یا استفاده از آنها اقدام کنند.
 
پاسخ شرکت‌های بیمه‌ای
 
روابط عمومی شرکت بیمه البرز در پاسخ به سوال خبرنگار «فردا» مبنی بر علل عدم وجود خدمات تمدید بیمه‌نامه و ... در سامانه این شرکت بیان داشت: «بر اساس اطلاع روابط عمومی، سیستم خدمات الکترونیک تمدید بیمه‌نامه‌ها تا حدی در بخش آی.تی این شرکت آماده شده و همکاران این بخش در حال رفع ایرادات آن هستند.» روابط عمومی بیمه البرز در ادامه و در پاسخ به این سوال که «آیا این خدمات کاملا غیرحضوری خواهد بود یا مشتری دوباره باید در نمایندگی حضور یافته و بیمه‌نامه را دریافت کند؟»، گفت: «جزئیات چندانی در دست نداریم، اما تا جایی که اطلاع داریم قرار است خدمات به صورت کاملا غیرحضوری ارائه شده و مشتریان از حضور در نمایندگی‌ها معاف شوند.» خبرنگار فردا در ادامه در تماس با بخش آی.تی شرکت بیمه آسیا سوالی مشابه را مطرح کرد که مسئول آی.تی این شرکت بیان داشت: «اگر پیش‌تر به سامانه بیمه آسیا مراجعه می‌کردید، چنین خدمات وجود داشت، اما بنا به دلایلی غیرفعال شده است.» او در ادامه با بیان برخی دلایل افزود: «نمی‌توان دلیل دقیقی بیان کرد. اما سیاست‌های مدیریتی شرکت بیمه ایجاب می‌کرد که این خدمات فعلا غیرفعال شوند. اما می‌شود گفت که یکی از دلایل ایرادات جزئی در سامانه و همچنین خطا در تبادل وجه میان شرکت و بانک‌ها بوده که مشتریان را با مشکل مواجه می‌کرده است.» چنان که از صحبت‌های مسئولان این دو شرکت بیمه‌ای بر می‌آید، می‌توان تا حد نسبت به توسعه خدمات الکترونیکی در این شرکت‌ها امید داشت.
 
همکاری دیگر نهادها
 
در بحث توسعه خدمات الکترونیکی، فعالیت و اقدام تنها یک شرکت مطرح نیست و در مقابل همکاری و تعامل شرکت‌ها و نهادهای دیگر نیز مورد نیاز است. چنان که یکی از مهم‌ترین نهادها بانک‌های کشور هستند که باید با همیاری و فراهم ‌آوردن بستر مناسب شرکت‌های بیمه‌ای را در ایجاد و توسعه خدمات الکترونیکی فروش یا تمدید بیمه‌نامه یاری رسانند.
 
حذف سود نمایندگی‌ها!
 
اما شاید یکی از موضوعاتی که سبب بی‌میلی شرکت‌های بیمه‌ای نسبت به توسعه خدمات الکترونیکی شده است، وجود انبوهی از نمایندگان فروش در سراسر شهرها و استان‌های کشور باشد؛ برخی از صاحب‌نظران بر این باورند که اگر خدماتی مانند فروش بیمه‌نامه شخص ثالث به صورت مستقیم و در قالب غیرحضوری ارائه شود، مشتریان دیگر به نمایندگان بیمه‌ها مراجعه نکرده و رفته رفته از سود و فرانشیز این دفاتر کاسته خواهد شد. در پی این کاهش سود، میل به افتتاح دفتر و دریافت امتیاز نمایندگی از شرکت‌های بیمه‌ای به تدریج کم شده و یکی از منابع درآمدزا، ولو اندک شرکت‌های بیمه‌ای را تا مرز نابودی پیش ببرد.
 
اما در مقابل بسیاری نیز بر این باورند که عده کثیری از مردم هنوز به استفاده از خدمات حضوری تمایل نشان می‌دهند و در صورت الکترونیکی شدن خدمات مختلف بیمه ای نیز، تعداد مشتری‌های نمایندگان فروش بیمه‌نامه تغییر شگرفی نخواهد داشت.
 
در کنار همه این مسائل، می‌توان بیان داشت که گرچه ممکن است با توسعه خدمات الکترونیک در سامانه‌های بیمه ای کشور، اندکی از سود نمایندگان کاسته شود، اما در عوض ایجاد فضای رقابتی در سامانه‌ها می‌تواند به افزایش سود شرکت‌های بیمه از طریق فروش الکترونیکی منجر شود.


منبع: فردا







زمانبندی انتشار: 7 مرداد 1395 - 17:05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن