تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797595788




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوتیسم را در سنین پایین ردیابی کنید


واضح آرشیو وب فارسی:دکتر سلام:
136655577_XS


چه علائم رفتاری در اطفال خبر از ابتلای آن ها به اوتیسم میدهند با مشاهده چه نکات رفتاری در فرزندمان باید به مبتلاشدن وی به اوتیسم مشکوک شویم چگونه قادر خواهیم بود در سن دو سالگی این عارضه را تشخیص دهیم

فریبا عربگل، فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: اوتیسم یکی از اختلالات شدید روانپزشکی است که فرد مبتلا دچار مشکل شده وقادر به برقراری ارتباط منطقی متناسب با سن خود با دیگران نیست.

وی در ادامه افزود: تشخیص زود هنگام اوتیسم در سنین زیر 2 سال با نشانه هایی چون عدم تکلم, فقدان لبخند اجتماعی , عدم اضطراب جدایی ازمادر و عدم اضطراب غریبه و همچنین عدم شگل گیری یک رابطه معنادار همراه با دلبستگی مناسب با والدین و اطرافیان مشخص می شود که اگر به موقع شناسایی شود امکان انجام مداخلات مناسب و مدیریت رضایت بخش علائم وجود دارد.

مشکلات تکلم: 50درصد کودکان مبتلا به اوتیسم قادر به تکلم نیستند وبقیه که درجاتی از تکلم را دارند ممکن است مشکلاتی همچون  تکرار کلام دیگران، عدم استفاده مناسب از ضمایر و افعال ، ذخیره لغت محدود، بی ارتباطی محتوا کلام با موقعیت ، تمایل به صحبت کردن راجع به تخیلات وعلایق خود هرچند محیط وموقعیت پذیرای آن نباشد و همچنین مشکلاتی در لحن وآهنگ کلام را در کلام خود نشان دهند.

لبخند اجتماعی: در دو سه ماه اول تولد انتظار داریم زمانی که مادر با کودک حرف می زند یا بازی می کند ، کودک عکس العمل لبخند ازخود نشان دهد وبا مادر وارد تعاملی معنادار شود ولی کودکان اوتیسم دراین مورد مشکل دارند وبه نظر می رسد مادر باید خیلی تلاش کند تا توجه کودک را به سمت خود جلب کرده و واکنشی از طرف او دریافت کند.

اضطراب غریبه: ممکن است این کودکان تفاوتی بین غریبه و آشنا قائل نباشند ودر زمانی که انتظار می رود در حضور غریبه ها دچار اضطراب شده و به آغوش مادر برای احساس امنیت پناه ببرند، در این مواقع والدین باید از آن ها فاصله بگیرند.

این فوق تخصص روانپزشکی کودک ونوجوان گفت: کودکان مبتلا به اوتیسم علاوه برمشکلاتی که در ارتباط کلامی خود با دیگران دارند در ارتباط غیر کلامی و استفاده مناسب از زبان بدن نیز مشکلاتی  مانند حرکات دستها ، ارتباط چشمی نامناسب دارند. از دیگرمشکلات این کودکان انجام حرکات تکراری بدون مفهوم در موقعیت های مختلف مانند زمان هیجان مثل چرخیدن دور خود، حرکاتی شبیه بال بال زدن و یا راه رفتن تکراری و بی هدف است.

عربگل اظهار داشت: بعضی از کودکان اوتیسم دارای جزایر هوشی هستند، بدین معنا که در زمینه خاصی توانایی درک بالایی دارند و همین امر سبب کسب اطلاعات و تمرکز بیش از اندازه راجع به آن موضوع می شود.فراگیری اطلاعاتی در خصوص فضا وستاره ها ، حیواناتی همچون دایناسورها و اطلاعات کامپیوتری در این دسته از کودکان مشهود است.

وی گفت:در طیفی از اختلالات اوتیسم به نام اختلال “آسپرگر” کودکانی قرار می گیرند که زبان و هوش خوبی دارند و درجات اختلال آنها نسبت به سایر بیماران اوتیسم کمتر است ولی با مشکلاتی در درک روابط اجتماعی و ارتباطی روبرو هستند.

این فوق تخصص روانپزشکی کودک ونوجوان ابراز داشت: این بیماری درمان قطعی ندارد اما خدمات توانبخشی، دارو درمانی و گفتار درمانی به بهبود مهارت های اجتماعی ، ارتباطی وتکلم کمک می کند.
باشگاه خبرنگاران جوان؛

7 مرداد 1395





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دکتر سلام]
[مشاهده در: www.hidoctor.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن