تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رحم نكند به او رحم نشود، هر كس نبخشد بخشيده نشود و هر كس پوزش را نپذيرد، خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797713756




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار درز اطلاعات هسته‌اي‌ جدي گرفته نمي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: هشدار درز اطلاعات هسته‌اي‌ جدي گرفته نمي‌شود
نمايندگان مجلس مي‌گويند افشاي اطلاعات محرمانه برنامه ۱۵ساله آتي کشورمان در حوزه هسته‌اي از سوي طرف مذاکره‌کننده رفتاري غيرديپلماتيک است...
نمايندگان مجلس مي‌گويند افشاي اطلاعات محرمانه برنامه ۱۵ساله آتي کشورمان در حوزه هسته‌اي از سوي طرف مذاکره‌کننده و آژانس بين‌المللي اتمي رفتاري غيرديپلماتيک است که ضمن بروز سلب اعتماد در برقراري روابط، لازم است با برخورد جدي دستگاه ديپلماسي کشورمان نيز روبه‌رو شود.
اواسط هفته گذشته خبرگزاري آسوشيتدپرس مدعي شد به سندي دست پيدا کرده که نشان مي‌دهد محدوديت‌هاي اعمالي بر برنامه غني‌سازي ايران مطابق توافق ۱۵ ساله برجام، از سال يازدهم اجراي برجام به گونه‌اي کاهش خواهد يافت که حتي پيش از پايان دوره 15 سال مورد اشاره در برجام، ايران مي‌تواند سرعت غني‌سازي خود را به حداقل دو برابر افزايش دهد. بعد از اين اتفاق بود که علي‌اکبر صالحي، رئيس سازمان انرژي اتمي کشورمان درخواست کرد با توجه به اينکه برنامه صنعت هسته‌اي ما در يک افق بلندمدت است تقاضا داريم اين برنامه محرمانه بماند. پس از آن بود که بهروزي کمالوندي، سخنگوي سازمان انرژي اتمي خبر از ارسال يادداشتي اعتراضي به آژانس بين‌المللي انرژي اتمي داد، چراکه اين آژانس مسئول محرمانه نگه داشتن جزئيات برنامه هسته‌اي ايران است که در طول مذاکرات در اختيار آنها قرار داده شده است. در همين زمينه، تعدادي از نمايندگان مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاري خانه ملت افشاي برخي جزئيات برنامه هسته‌اي کشورمان از طريق طرف خارجي را بسيار هزينه‌بر قلمداد کردند و معتقدند دستگاه ديپلماسي و وزارت امور خارجه بايد واکنش قاطعانه‌اي در برابر عدم امانتداري آژانس بين‌المللي انرژي اتمي نشان دهند.

    درز اطلاعات محرمانه قابل پيش‌بيني بود
حشمت‌الله فلاحت‌پيشه، عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در واکنش به انتشار بخشي از محورهاي اسناد محرمانه ميان ايران و آژانس در حوزه تعاملات هسته‌اي گفت: اين مسئله امر و موضوع غيرقابل پيش‌بيني نبود و از ابتداي دهه 1990 ميلادي، جمهوري اسلامي همواره در موضوع هسته‌اي خود، اينگونه چالش‌ها را با آژانس انرژي اتمي داشته است. نماينده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس، با بيان اينکه در شرايط کنوني آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به محل رفت و آمد جاسوسان بين‌المللي تبديل شده است، افزود: اين جاسوسان تماماً براي امريکا و رژيم صهيونيستي کار مي‌کنند و به طور معمول بخشي از وظايف اين افراد، کسب و انتشار اسناد محرمانه است. وي گفت: بخشي ديگر از اهداف اين نهاد‌ها و افراد، جلوگيري از توافقنامه‌هاي بعدي ايران براي پيشبرد برنامه‌هاي هسته‌اي است، به طوري که در دهه 1990 نيز براي پيشبرد برنامه هسته‌اي خود بر اساس مفاد و قوانين آژانس، با مانع‌تراشي و مخالفت امريکا مواجه مي‌شد. بعد از آن مشخص مي‌شد که اسناد محرمانه ايران در آژانس، از طريق جاسوسان سيا در اختيار مقامات امريکايي قرار گرفته است.
   
غيرقابل اعتماد بودن مسبوق به سابقه است
محمدجواد جمالي‌نوبندگاني، نماينده مردم فسا نيز با تأکيد بر اينکه در همه جاي دنيا شرايط خاصي بر برنامه‌هاي هسته‌اي حاکم است، گفت: در هر برنامه هسته‌اي، فهرست دانشمندان، مراکز اقتصادي حامي و مراکز تحقيقاتي و عملياتي که پشتيباني فعاليت‌هاي هسته‌اي را دارند، محرمانه هستند تا شرايط کار آنها فاش نشود. وي تصريح کرد: در گذشته تجربه اين موضوع را داشتيم که برنامه‌هاي هسته‌اي ما افشا شد و براساس آن برخي دانشمندان مورد شناسايي قرار گرفته و در نهايت ترور شدند همچنين اقدامات خرابکارانه‌اي همچون انتشار ويروس از ديگر فعاليت‌هايي است که امکان دارد در پي انتشار برنامه هسته‌اي کشورمان رخ دهد. وي افزود: تاکنون هزينه‌هاي گزافي در مسائل انساني و مالي به خاطر افشاي برنامه‌هاي هسته‌اي داده‌ايم چراکه دنيا زماني که پاي منافع وسط باشد، اخلاقيات را نمي‌شناسد. عضو هيئت رئيسه کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: لازم است از آنجايي که غربي‌ها هيچ‌گاه پاي قول و قرار خود مبني بر رازداري در خصوص برنامه‌هاي هسته‌اي کشور ما نمانده‌اند، اقدامات امنيتي از طريق ديگري صورت گيرد که در آينده پشيماني براي ما پيش نيايد.
 
  جزئيات برنامه 15 ساله بايد به مجلس بيايد
نماينده مردم بابلسر و فريدونکنار در مجلس شوراي اسلامي درخصوص ضرورت يا عدم ضرورت محرمانه بودن برنامه 15ساله آتي هسته‌اي کشورمان گفت: در اين خصوص که مردم محرم سرنوشت خود هستند شکي نيست لذا بايد در اين باره بحث و گفت‌وگو صورت گيرد تا ببينيم آيا برنامه 15ساله آتي هسته‌اي کشورمان مسئله‌اي محرمانه براي ملت شريف ايران محسوب مي‌شود يا خير. ولي‌الله نانواکناري تصريح کرد: از طرف ديگر اين قضيه بايد مدنظر سازمان انرژي اتمي کشورمان باشد که مجلس در همه مسائلي که در سطح بين‌المللي به وجود مي‌آيد بايد در جريان موضوعات باشد لذا جزئيات برنامه 15 ساله آتي هسته‌اي کشورمان بايد در اختيار نمايندگان قرار گيرد تا آنها تأييد کنند. عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: موضوع مهم ديگر اطمينان يا عدم اطمينان به محرمانه نگه داشته شدن جزئيات برنامه‌هاي هسته‌اي کشور از سوي طرف خارجي است که همانطور که تاريخ ثابت کرده نمي‌توان اين اعتماد را به آنها داشت که مسائل داخلي کشور ما را به صورت محرمانه نگه دارند.

 حق شکايت براي ايران محفوظ است
نماينده مردم شهرکرد در مجلس نيز در واکنش به انتشار بخشي از محورهاي اسناد محرمانه ميان ايران و آژانس در حوزه تعاملات هسته‌اي، گفت: به طور حتم بروز اين موضوع براي چندمين بار نشان‌دهنده صداقت نداشتن اين نهاد به اصطلاح بين‌المللي است. اردشير نوريان افزود: به نظر من اعتماد به نهادي مانند آژانس بين‌المللي انرژي اتمي يک اشتباه بزرگ و استراتژيک است، از اين رو در گام نخست نبايد به آنها اطمينان کرد و سپس در صورت همکاري نبايد اطلاعات حساس را ارائه کرد.
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس افزود: متأسفانه کشورمان چندين بار از مسئله درز اطلاعات محرمانه در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي ضربه خورده و اين نهاد تنها به ابراز تأسف بسنده کرده است. اين در حالي است که آژانس متعهد به حفظ اسرار کشورها است و به هيچ وجه نبايد اين اطلاعات خارج شود. وي با بيان اينکه درز اطلاعات محرمانه از آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در راستاي اقدامات غربي ضدتوافق هسته‌اي است، تصريح کرد: در شرايط کنوني آژانس تحت نفوذ و مديريت مستقيم کشورهاي غربي به ويژه امريکاست، از اين‌رو اين مسئله طبيعي است که آنها در راستاي منافع قدرت‌هاي بزرگ اقدام کنند. نوريان ادامه داد: دستگاه ديپلماسي و سازمان انرژي اتمي بايد در ارائه اطلاعات محرمانه به نهادهاي بين‌المللي احتياط کنند، از طرف ديگر در شرايط کنوني و با توجه به اتفاقات صورت گرفته، حق اعتراض و شکايت براي کشورمان محفوظ است. 





تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن