تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797663918




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تیغ دولبه بازار سرمایه برای دکتر روحانی


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: شاخص بورس همچنان به رشد خود در مدار مثبت ادامه می دهد.امروز شاهد بیشترین افزایش شاخص در این هفته بودیم به طوری که در همان نیم ساعت بازار شاهد رشد خیره کننده شاخص با 648 واحد مثبت بودیم که یکی از دلایل آن جایگزینی دکتر شاپور محمدی به جای دکتر فطانت بر سکان بازار سرمایه بود که بسیار مورد استقبال بازار قرار گرفت. 


به گزارش تابناک اقتصادی، باید دید راهکارهای رئیس جدید برای توسعه و رشد بازار و شناساندن این بخش اقتصاد به عنوان مرکزی برای تامین مالی بنگاه های کوچک و بزرگ چیست. امروز شاخص با رشد 724 واحدی مقاومت روانی خود در 76000 واحد را با حجم نسبتا مناسب رد کرد. نزدیکترین مقاومت تکنیکالی(سطح عرضه ) 76800 واحد می باشد که باید دید چگونه با این مقاومت برخورد می کند. در بازار شیفت بازار از خودرویی ها به پالایشگاهی ها بسیار محسوس بود. 




ماشین آلات و تجهیزات


گروه ماشین آلات و تجهیزات، در صدر گروه های پرتقاضا در بازار قرار داشت که در این گروه جو خرید خیلی قابل مشهود بود. در این گروه 11 شرکت فعال قرار دارد که از این تعداد 10سهام شرکت با افزایش قیمت و تنها یک شرکت با کاهش قیمت همراه بود.صف های خرید این گروه را شرکت های سرمایه گذاری پارس توشه، آبسال و ماشین سازی نیرومحرکه به خود اختصاص دادندو تنها شرکتی که منفی بود( آن هم در 0.6 درصد منفی) شرکت تکنوتار بود. بیشترین حجم معاملات متعلق به شرکت سرمایه گذاری پارس توشه بود این درحالی است که کمترین پی بر ای گروه با 5.62 واحد نیز متعلق به همین شرکت سرمایه گذاری است.


گروه حمل و نقل،انباداری و ارتباطات


در گروه حمل و نقل،انباداری و ارتباطات، امروز شاهد معاملات پرحجم تری نسبت به دیروز بودیم به طوری که همه شرکت های این گروه با افزایش قیمت نسبت به روز معاملاتی قبل به کار خود پایان دادند. تنها صف خرید این گروه شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس بود. بیشترین حجم معاملات در شرکت ریل پرداز سیر رخ داد. سود هر سهم سال منتهی به 30/12/1395 شرکت با نماد حفارس 51 ریال زیان است اما همچنان می بینیم که تقاضا برای این سهم ادامه دارد به طوری که پی بر ای این سهم 58- می باشد که این نشان می دهد که انتظار سودآوری خوبی در آینده بازار و سرمایه گذاران از ان سهم دارند. البته یک دلیل دیگر برای این سهم درصد پایین شناور این سهم است که در حد 11 درصد است. کمترین پی بر ای نیز متعلق به شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارس با 6.82 واحد می باشد.






گروه فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای


گروه فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای، این گروه شاهد معاملات بسیار خوبی در اکثر سهام های این گروه بودیم و بسیار مورد استقبال بازار قرار گرفتند به طوری که سومین گروه پرتقاضای بازار را به خود اختصاص داده بود. صف های خرید این گروه شرکت های پالایش نفت لاوان، پالایش نفت شیراز و پالایش نفت تبریز به خود اختصاص دادند 9 سهام شرکت های این گروه از 12 شرکت قابل معامله با افزایش قیمت و 3 شرکت با کاهش قیمت امروز رو به پایان رساندند. پرحجم ترین سهام این گروه را شرکت پالایش نفت بندرعباس به خود اختصاص داد. یکی از دلایل استقبال از این بازار گزارشهای 3ماهه مقدار تولید و فروش شرکتهای این گروه بخصوص پلایشگاهی ها دانست. 


در این گروه کمترین پی بر ای با 4.54 واحد ، شرککت نفت بهران به خود اختصاص داد. باید دید با توجه به وعده رئیس بانک مرکزی مبنی بر تک نرخی کردن ارز در نیمه دوم امسال و نیز تک نرخی کردن قیمت بنزین که دو عامل موثر وتاثیرگذار بر گروه پالایشگاهی است بلاخره به وقوع خواهد پیوست یا نه؟ یکی از ریسک های این گروه که باعث کاهش شفافیت این گروه می شود این است که نرخ های قیمت نفت خام و قیمت های فرآورده های نفتی از سوی وزارت نفت و شرکت پالایش و پخش فرآورده ها نفتی به این شرکت ها ارسال نشده و بدون دادن صورت های مالی 3ماهه در حال معامله هستند.


گروه فلزات اساسی


در گروه فلزات اساسی، امروز نسبت به دیروز، شاهد استقبال بسیارکمتری از سوی سرمایه گذاران به سهام این گروه بودیم به طوری که بیشترین عرضه و نیز جو فروش در این گروه کاملا آشکار بود. از 22 سهام فعال گروه، 7نماد مثبت و 15 نماد منفی  به کار خود پایان دادند. در این گروه شرکت فولاد خراسان همچنان  با صف خرید همانند دیروز به کار خود پایان داد..صف فروش این گروه را شرکت های فولاد امیرکبیر کاشان و گروه صنعتی سپاهان به خود اختصاص داده بود. این دومین روز متوالی است که شرکت فولاد امیرکبیر کاشان با صف فروش بازار را به پایان می رساند. بیشترین حجم معاملات متعلق به نماد فولاد با بیش از 59 میلیون سهم بود. این منفی ها فقط اصلاح موقت در سهام این گروه می تواند باشد. در این گروه دو سهم ملی صنایه مس ایران و فولاد مبارک اصفهان تاثیر مثبت قابل توجهی بر شاخص بورس داشتند.


گروه خودرو و قطعات ساخت


در گروه خودرو و قطعات ساخت، 11 شرکت از بیست و هشت نماد قابل معامله در درصدهای مثبت و نماد 16 شرکت در درصدهای منفی به کار خود پایان دادند. نماد شرکت سازه پویش که دیروز متعادل بود، امروز مجددا صف فروش بازار رو به اتمام رساند. صف خرید این گروه همانند دیروز متعلق به شرکت چرخشگر بود. در این گروه زمزمه هایی از افزایش سرمایه 200 درصدی ایران خودرو به سازمان  به گوش می رسد البته مدیر عامل ایران خودرو در مجمع سالیانه گفته بودند که ما اصراری به افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی داراییها نداریم. امروز شاهد انجام متعادل تری در نماد خودرو بودیم. بازار منتظر بازگشایی شرکت سایپا در این گروه است. باید دید آیا این شرکت بابت فروش سایپا کاشان به سیتروئن شفاف سازی در مورد تغییر پیش بینی درآمد هر سهم منتهی به 30/12/1395 به بازار اعلام می کند. بیشترین حجم معاملات این گروه همچنان مانند چند روز گذشته متعلق به شرکت زامیاد است.


یکی از اتفاقات امروز بدون شک اثر خبر هدایت سکان بازار سرمایه توسط دکتر شاپور محمدی بود که تاثیر قابل توجه بر افزایش و رشد شاخص بازار امروز داشت. این رئیس جدید در اولین اظهارات خود  از حل مشکل مالیاتی شرکتها با رییس سازمان امور مالیاتی شرکت خبر داد. در جلسه هیات دولت امروز به ریاست رئیس جمهور، ایین نامه نحوه انتشار و فروش صکوک اجاره تصویب ونز گزارش سازمان خصوصی سازی درباره نحوه نظارت بر شرکت های واگذار شده بررسی شد که در ارزیابی و رتبه بندی 60 شرکت واگذار شده نشان می دهد که 63 درصد شرکت های واگذار شده پس از واگذاری با رشد بازدهی دارای ها  و 85 درصد با افزایش در بهره وری نیروی کارهمراه بوده است. 


از شنیده ها و شایعات بازار می توان به عقد قرارداد غپاک با یک شرکت فرانسوی، شرکت کردن شرکت بترانس توسط نیرو سرمایه در مناقصه 312 توزیع برق منطقه ای، در مورد زامیاد هم خبرها حاکی از آن است که با آگهی کردن فروش خکاوه، شرکت سایپا تولید ماشین های سنگین را به شرکت زامیاد می دهدو درنهایت خبر خرید بلوک شرکت فولاد هرمزگان جنوب توسط شرکت فولاد مبارکه اصفهان در قیمت 400 تومان می باشد. 


البته نباید شایعات و شنیده ها را مبنای خرید و فروش قرار داد. عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، عملکرد اقتصادی دولت را در فضای انتخابات 96 تاثیرگذار دانست و گفت: دولت می تواند با به کارگیری تمام توان خود  در این بخش نتیجه انتخابات را به نفع خود برگرداند. در مورد اینکه بازار سرمایه نقش تعیین کننده در انتخابات دارد شکی نیست چون بیش از 7میلیون سهامدار در بورس دارمی که با اطرافیان و اعضای خانواده شان می توانند یک سبد رای بسیار خوبی برای دکتر روحانی باشند اما همین مورد نیز می تواند نتیجه برعکس برای رئیس جمهور وقت داشته باشد اگر نتواند به همان وعده ای که با آن در خرداد 92 رای کسب کرد یعنی وعدخه اقتصادی جامه عمل بپوشاند که تا اینجای امر در بازا سرمایه و رونق شرکت های تولید چیزی جز رکود شاهد نبودیم. و برخی از شرکت های قدیمی و پرسابقه یا ورکسته شدن یا در آستانه ورشکستگی شده اند.




۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن