تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797841869




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایده‌آل یک هنرمند این است که زیر پرچم امام حسین(ع) باشد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ایده‌آل یک هنرمند این است که زیر پرچم امام حسین(ع) باشد
شما چهلچراغی‌ها باید با افتخار سرتان را بالا بگیرید و اعلام کنید که عصر، عصر حسینی است. ایده آل یک هنرمند این است که زیر پرچم امام حسین(ع) قرار بگیرد.



محمدرضا اسلاملو کارگردان ارزنده سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره نقش جشنواره فیلم «چهلچراغ» در بسترسازی فرهنگ معرفتی فیلمسازان نسل نو سینمای ایران گفت:  در مکتب حسینی و در واقعه عظیم عاشورا می‌توان همه خوبی‌ها را یافت. برخی مواقع شیطان، جوانان را از این عرصه مایوس می‌کند و برخی ها فکر می کنند که نمی توانند در این مسیر قرار بگیرند. شما در این جشنواره باید برخی مفاهیم و اتفاقات رخ داده در واقعه کربلا را برجسته کنید. مثلا قضیه «حُر» باید برای جوانان شناسانده شود که «صدبار اگر توبه شکستی، باز آ». اصلا امام حسین(ع) منتظر «حُر»های زمانه است. 

کارگردان فیلم «باغ سيد» در ادامه گفتگو، پیشنهادهایی را برای برگزاری بهتر نخستین دوره جشنواره فیلم «چهلچراغ» اینگونه عنوان کرد: شما در جشنواره فیلم «چهلچراغ» می توانید ارادت مردم جهان نسبت به امام حسین (ع) را زمینه سازی فرهنگی و هنری کنید. یعنی این جشنواره باید بتواند انواع مراسم‌ها و ارادت ورزی های مردم را برجسته کند. این جشنواره را در راستای انقلاب جهانی امام حسین (ع) نام بگذارید که همان انقلاب جهانی مهدی (عج) است. اصلا امام زمان (عج) تشریف می آورند تا انتقام خون امام حسین (ع) را بگیرند. شما باید با افتخار سرتان را بالا بگیرید و اعلام کنید که عصر، عصر حسینی است. عصر، عصر مهدوی است و شعار جشنواره «چهلچراغ» را این بگذارید که اندیشه های حسینی پابرجا است. ایده آل یک هنرمند این است که زیر پرچم امام حسین(ع) قرار بگیرد.

کارگردان فیلم بلند سینمایی «شهابی از جنس نور» درباره تجربیات خود از عزاداری‌های مردم در کشورهای دیگر و بخصوص آمریکا به «چهلچراغ» گفت: بنده زمانی که در آمریکا حضور داشتم، چند فیلم کوتاه حدودا 25 دقیقه‌ای درباره امام حسین (ع) ساختم و علاقه‌مند هستم که با اطلاع از برگزاری این جشنواره آن را ارسال نمایم. به هر تقدیر مسائل دینی و به خصوص واقعه کربلا مسئله‌ای مهم برای مردم کشورمان بوده و مفاهیم انسانی این واقعه به جهانیان هم منتقل شده است. البته دوران انواع اندیشه‌های «ایسم‌»گرایانه مدت هاست در جهان پایان یافته و مفاهیم دینی مورد توجه مردم جهان قرار گرفته است. من در آمریکا و کشورهای دیگر این را مشاهده کردم که جوامع مختلف به دنبال بیداری هستند اما وجود انواع شیاطین در لباس فریبنده مسلمانی، فضایی متفاوت را ایجاد کرد اما در نهایت این نور خدا است که به جهانیان روشنایی می‌بخشد. نور واقعی همان نور امام حسین (ع) است که در همه نقاط می‌درخشد.

محمدرضا اسلاملو، نهضت خمینی (ره) را دنباله ای از نهضت حسینی (ع) دانست و با اشاره به نقش ارادت مردم نسبت به امام حسین (ع) در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران گفت: من در زمان وقوع انقلاب اسلامی ایران در صحنه حضور داشتم و از تاثیر دین و قیام عاشورا در تظاهرات مردم آگاهی دارم و به نظرم سینه زنی ها و عزاداری های مردم در تاسوعا و عاشورای حسینی تبدیل به شعارهایی مانند «مرگ بر شاه» شد و از دل آن دینداری‌ها، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران شکل گرفت و گارد شاهنشاهی و آمریکا و حمایت کننده های دیگر شاه شکست خوردند. این تاثیر واقعه عاشورا و عزاداری های مردم را نشان می دهد.

اسلاملو، جهان جدید را عرصه‌ای از جستجوی مردم برای یافتن اصالت و گنجینه معرفت و دین خواند و با اشاره به پیاده‌روی‌های مردم به سمت کربلا در روز اربعین حسینی عنوان کرد: در دوران جدید ارادت به امام حسین (ع) جلوه جدیدی یافته است و این اربعین حسینی و راهپیمایی های مردم است که شوری خاص به احوال مردم دیندار داده که واقعا غیر قابل وصف است. همین اربعین دنیا را خواهد لرزاند. من آنچه در آمریکا دیده‌ام، گرایش های مردم علیرغم همه تنگناها نسبت به مذهب است. اندیشه امام حسین (ع) راه خود را به هر صورت باز خواهد کرد. 

کارگردان فیلم «باغ سيد» در ادامه گفتگو، پیشنهادهایی را برای برگزاری بهتر نخستین دوره جشنواره فیلم «چهلچراغ» چنین عنوان کرد: شما در جشنواره فیلم «چهلچراغ» می توانید ارادت مردم جهان نسبت به امام حسین (ع) را زمینه سازی فرهنگی و هنری کنید. یعنی این جشنواره باید بتواند انواع مراسم‌ها و ارادت ورزی های مردم را برجسته کند. این جشنواره را در راستای انقلاب جهانی امام حسین (ع) نام بگذارید که همان انقلاب جهانی مهدی (عج) است. اصلا امام زمان (عج) تشریف می آورند تا انتقام خون امام حسین (ع) را بگیرند. شما باید با افتخار سرتان را بالا بگیرید و اعلام کنید که عصر، عصر حسینی است. عصر، عصر مهدوی است و شعار جشنواره «چهلچراغ» را این بگذارید که اندیشه های حسینی پابرجا است. 
 




۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن