تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 10 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كوتاه كردن ناخن، از آن رو لازم است كه پناهگاه شيطان است و فراموشى مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793488329




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وحید جلیلی در هفت: جیرانی حرف‌های خلاف‌واقع را با اعتماد به نفس بیان می‌کند/ جریان ظاهرالصلاح سینمای جنگ را به سمت تیپ برده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وحید جلیلی در هفت:جیرانی حرف‌های خلاف‌واقع را با اعتماد به نفس بیان می‌کند/ جریان ظاهرالصلاح سینمای جنگ را به سمت تیپ برده است
خبرگزاری فارس: جیرانی حرف‌های خلاف‌واقع را با اعتماد به نفس بیان می‌کند/ جریان ظاهرالصلاح سینمای جنگ را به سمت تیپ برده است
وحید جلیلی گفت: تلویزیون همواره در موضع حمایت از حضور فیلم های ایران در جشنواره های جهانی بوده است. در شبکه 4 مرد جشنواره پیمای سینمای ایران، شجاع نوری برنامه ای را مدیریت می کند که به همین می پردازد.

به گزارش خبرنگار سینما و تئاتر خبرگزاری فارس در بخش میز نقد برنامه «هفت» فیلم دلبری آخرین ساخته سید جلال اشکذری با حضور کارگردان، مسعود فراستی و وحید جلیلی مورد نقد و بررسی قرار گرفت. وحید جلیلی پیش از شروع نقد در واکنش به اظهارات فریدون جیرانی در ابتدای برنامه در خصوص موضع صداو سیما درباره برنامه سینمای جشنواره ای گفت: جالب است که ایشان حرف های خلاف واقع را به راحتی و با اعتماد به نفس کامل بیان کردند. تلویزیون همیشه در موضع فیلم های ایران در جشنواره های جهانی بوده است. در شبکه 4 مرد جشنواره پیمای سینمای ایران، شجاع نوری برنامه ای را مدیریت می کند که به همین مسایل می پردازد. در تلویزیون ما تمام مدافعان سینمای جشنواره ای آمدند و ساعتها دفاعیه خود را بیان کردند. اتفاقا سینمای جشنواره ای بیشترین مدافعین را در بدنه دولتی و حاکمیتی داشته است. اگر دفاع حکومت و دولت را از آن بگیرید تمام آن فرو میریزد پس اینکه بگوییم در تلویزیون آزادی بیان نیست خلاف واقع است. جریان ظاهر الصلاح سینما جنگ مارا به سمت تیپ برده است جلیلی در ادامه در مورد فیلم گفت: قصه فرم و محتوا باهم نسبت دارند. برخی محتواها آنقدر در سینمای ایران به فیلم تبدیل شده اند که برای ساخت مجدد آن پشتوانه بزرگی وجود دارد. اما درباره مضامینی مثل فیلم «دلبری» باید بپذیریم کارگردان در عین ساخت فیلم در حال تجربه نیز هست. و پشتوانه فرمی و محتوای زیادی در سینما ندارد. لذا به نظرم باید به این جنس فیلم ها آوانس داد.   ما امروز در سینمای جنگ خود جریانی داریم که بسیار ظاهرالصلاح هست و حمایت خوبی را هم می برد که جنگ ما را به سمت تیپ می برد. بجای آنکه تیپ را به شخصیت تبدیل کند، در تیپ می ماند تا ژست بگیرد و مخاطب جذب کند. اتفاقا «دلبری» یکی از ویژگی هایش این است که نشانه شناسی جنگ دفاع مقدس در آن مشهود است. نشان می دهد این جنگ با جنگ ویتنام و... متفاوت است.   سینما امروز نه تنها رانت می گیرد، بلکه خود به دیگران رانت می دهد. امروز سینمای ایران به یک طبقه خاص اجتماعی رانت می دهد. طبقه مرفه و متوسط بالا. یعنی اقلیت 20 درصدی امروز در سینمای ایران 80 درصد سلایق و سبک زندگی خود را در سینما اختصاص می دهند. چیزی که در فیلم «دلبری» اتفاق می افتد این است که دغدغه ها و مسائل آن 80 درصد را بیان می کند. همین فیلمی که الان داریم با بضاعتی که داریم، فیلم خوبی است.    فراستی نیز در ادامه گفت: در فیلم ما به شخصیت نمی رسیم. فیلمنامه ابتدا محتوا نیست، موضوعی است که باید به محتوا تبدیل شود. راه تبدیل به محتوا، هم رسیدن به فرم است. فیلم به شدت تلویزیونی اندیشیده شده است و جا داشت که در دکوپاژها و طراحی مکان دوربین و قاب ها تجدیدنظر شود. فیلم با بازی خوب هنگامه قاضیانی جلو می رود اما حرکت و زاویه دوربین ها به شدت شلخته و بدون فکر است.    افخمی نیز در مورد فیلم «دلبری» گفت: اگر شما جرات نمی کردی این فیلم را نمی نوشتید، و نمی ساختید و این تهیه کننده پای این کار نمی آمد، عمرا بعدها کسی سراغ ساخت چنین موضوعی نمی رفت.   انتهای پیام /ج  

95/03/01 :: 02:16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن