تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش روشنى بخش انديشه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796756358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمیسیون تخصصی ازدواج و تعالی خانواده تشکیل شد - ایسنا


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا:
استانها/ ازدواج
مدیر کل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده گفت: مسئله ازدواج و سلامت خانواده یک مسئله اساسی است و برای تحقق اهداف تعیین شده تمامی دستگاه های مرتبط باید دلسوزانه همکاری کنند. به گزارش ایسنا، جلسه کمیسیون تخصصی ازدواج و تعالی خانواده صبح امروز با حضور رئیس این کمییسیون و نمایندگان دستگاه های عضو در ساختمان شماره 2 وزارت ورزش و جوانان برگزار شد. در این جلسه صبحی قره ملکی به عنوان دبیر کمیسیون با تاکید بر ضرورت برگزاری مستمر و منظم این جلسات عنوان کرد: ما تمامی تلاش خود را به کار برده ایم تا جلسات کمیسیون تخصصی ازدواج و تعالی خانواده در سال 95 به طور منظم برگزار شود اما آنچه مسلم است برای رسیدن به اهداف تعیین شده نیازمند همکاری تمامی دستگاه های عضو هستیم.
وی دستور کار جلسه حاضر را بررسی قانون آموزش های پیش از ازدواج عنوان کرد و در خصوص تاریخچه این قانون گفت: در آذر ماه سال 84 قانون تسهیل ازدواج تصویب شد و پس از تایید شورای محترم نگهبان در دی ماه همان سال برای اجرای شدن آماده و وصول شد.
وی هدف این قانون را آماده سازی جوانان برای تشکیل خانواده عنوان کرد و گفت: در راستای این هدف صندوق اندوخته جوانان ایجاد شد تا از طریق این صندوق برای جوانان مستعد و واجد شرایط کمک هزینه های لازم پرداخت شود؛ اما متاسفانه بدلیل تغییرات مدیریتی و ساختاری تحولاتی در صندوق اندوخته جوانان ایجاد و با نام دیگری شروع به فعالیت کرد.
مدیر کل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده افزود: در آبان ماه 88 مصوب شد وزارت بهداشت با همکاری وزارت ورزش و جوانان و برخی دستگاه های دیگر آیین نامه ی آموزش های 16 ساعته پیش از ازدواج را تدوین کنند که در این خصوص پس از پیگیری های به عمل آمده مشخص شده پیش نویس این آیین نامه تدوین شده است اما در مرحله اصلاح راکد باقی مانده و اجرایی نشده است.
وی ادامه داد: در زمان سازمان ملی جوانان وقت مسئله آموزش های پیش از ازدواج بر عهده سازمان مذکور قرار گرفت که پس از ادغام متولی این مهم اکنون وزارت ورزش و جوانان است.
مدیر کل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده با اشاره به آسیب های اجتماعی موجود عنوان کرد: ما در کشور شاهد کاهش ازدواج و افزایش طلاق به ویژه در یک سال اول هستیم و از طرفی آسیب های اجتماعی دیگر نیز سلامت خانواده ها را به خطر انداخته است لذا دستگاه ها باید این نکته را در نظر داشته باشند که سلامت جامعه تا حد بسیار زیادی در گرو سلامت خانواده هاست و این مسئله باید در اولویت دستگاه های متولی و مرتبط با این حوزه باشد.
صبحی قره ملکی همچنین با بیان اینکه دفتر ازدواج و تعالی خانواده در وزارت ورزش و جوانان متولی رسیدگی به مسائل مرتبط با این حوزه است گفت: ما در سال 95 تلاش کردیم تا آموزش های 16 ساعته پیش از ازدواج را عملیاتی کنیم و در این خصوص نیز برنامه ریزی هایی در جهت شناسایی اساتید مجرب و تهیه بانک اطلاعاتی و همچنین گذراندن دوره های آموزشی لازم برای این اساتید انجام شد اما مطابق بررسی های صورت گرفته آموزش 1.5 میلیون نفر در آستانه ازدواج نیازمند صرف هزینه بالایی است که تامین آن خارج از توان این وزارتخانه بوده و ما نیازمند مساعدت و همکاری دستگاه های مرتبط و عضو کمیسیون هستیم.
در این جلسه با توافق دستگاه های حاضر مصوب شد: نمایندگان گزارشی از اقدامات دستگاه خود در این حوزه را تدوین و به منظور جلوگیری از موازی کاری در جلسه آتی ارائه دهند و همچنین بررسی قانون موجود و در صورت لزوم اصلاح آن جهت ارائه به مرجع مربوطه و تدوین پیش نویس آیین نامه اجرایی از مصوبات جلسه حاضر بود.
بر اساس گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، گفتنی است از جمله اعضای حاضر در این جلسه نماینده دستگاه های سازمان بهزیستی، معاونت امور زنان ریاست جمهوری، سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری بودند. انتهای پیام


سه‌شنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن