تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796385509




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مبارزه با قاچاق گوشی به علاءالدین رسید


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: مبارزه با قاچاق گوشی به علاءالدین رسید
فعالان بازار تلفن همراه پس از حضور صبح امروز ماموران پلیس آگاهی در پاساژ علاءالدین برای مبارزه با قاچاق گوشی، بر لزوم تداوم این رویکرد البته با «تغییر شیوه عمل و رفتار» تاکید داشتند تا فرار قاچاقچیان اصلی، مغازه های بسته و مشتریان ناراضی را به دنبال نداشته باشد.


به گزارش ایرنا، پاساژ علاءالدین تهران که یکی از مرکزهای عرضه و فروش تلفن همراه و تجهیزات وابسته به آن به شمار می رود، صبح امروز عرصه حضور ماموران مبارزه با قاچاق کالا بود.


حضور این ماموران سبب شگفتی شهروندانی شد که به این مرکز مراجعه کرده بودند. بسیاری از آنان از یکدیگر می پرسیدند که چه اتفاقی رخ داده است که این تعداد مامور در اینجا جمع شده اند. 


سرانجام ماموران پلیس آگاهی با هماهنگی مرجع قضایی برای مبارزه با کالای قاچاق بازرسی خود را آغاز کردند. 


به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ، در بازرسی از سه مغازه مستقر در پاساژ شماری گوشی قاچاق کشف و چهار نفر در این ارتباط دستگیر شدند. 


یکی از فعالان این بازار به خبرنگار ایرنا گفت: ماموران از نخستین ساعت آغاز به کار پاساژ حضور داشتند. 


وی که خود را مهدی معرفی کرد، افزود: ماموران چند نفری را که احتمال دارد در کار عرضه گوشی قاچاق بوده اند با خود بردند و با دیگران کاری نداشتند. 


یکی دیگر از شاغلان در این پاساژ گفت: مبارزه با کالای قاچاق کار خوبی است اما چنین مراجعه هایی، فقط قاچاقچی اصلی را فراری می دهد و آرامش را از دیگران می گیرد. 


به گفته وی، بسیاری از قاچاقچیان شناخته شده به محض دیدن ماموران مغازه ها را بستند و به دوستان خود نیز خبر دادند امروز به پاساژ نیایند. 


در طبقه ششم این پاساژ نیز همه کسبه مغازه های خود را بسته و بیرون مغازه نشسته بودند. 
یکی از آنان به خبرنگار ایرنا گفت: با این وضعیت دیگر نمی توان کار کرد. مشخص نیست دوباره کی می آیند و آیا ما هم باید منتظر پلمپ شدن مغازه خود باشیم؟ 


وی که خود را سعید معرفی کرد، ادامه داد: این، راه درستی نیست و فقط باعث می شود مردم از کار خود باز بمانند. 


شماری از شهروندان تهرانی نیز که برای خرید کالا یا خدمات به این مکان مراجعه کرده بودند، به دلیل بسته بودن مغازه ها در بلاتکلیفی به سر می بردند و از بروز چنین حادثه ای ابراز ناراحتی می کردند. 


آنان به فروشندگان ایراد می گرفتند که چرا مغازه خود را بسته اند. 


** آغاز مرحله تازه طرح رجیستری


ستاد مبارزه با کالای قاچاق بتازگی از اجرای طرح کددار کردن گوشی های تلفن همراه (رجیستری) با هدف مبارزه با کالای قاچاق خبر داد. 


طرح رجیستری یا کددار کردن گوشی تلفن همراه برای مقابله با قاچاق تلفن همراه در دستور کار قرار گرفته است. این طرح یک بار دیگر در سال 1385 اجرا شده بود که در عمل نتیجه چندانی نداشت و متوقف شد. 


«قاسم خورشیدی» سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هفته گذشته در یک نشست خبری درباره اجرای طرح کددار کردن (رجیستری) گوشی تلفن همراه در کشور اعلام کرد مرحله آزمایشی این طرح این هفته یا هفته آینده اجرا می شود. 


اردیبهشت امسال ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اجرای این طرح را تصویب کرد و دو ماه به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فرصت داد این طرح را اجرا کند. 


** بازاری به ارزش یک میلیارد و 800 میلیون دلار در اختیار قاچاقیان گوشی


طرح مبارزه با کالای قاچاق چند روزی است در تهران آغاز شده و مراجعه امروز ماموران به پاساژ علاءالدین بر همین اساس بوده است. 


چندی پیش، «ابراهیم درستی» رییس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی به خبرنگار ایرنا گفت: دولت با فراهم کردن شرایط مناسب برای واردکنندگان قانونی و بالا بردن ریسک قاچاق ، زمینه از بین رفتن پدیده شوم قاچاق را رقم بزند. 


به گزارش ایرنا بر پایه آمارها، تاکنون نزدیک 138 میلیون خط تلفن همراه از سوی سه اپراتور ارتباطی کشور واگذار شده که از این میزان نزدیک 70میلیون خط تلفن فعال است. 


بنابراین ناگفته پیداست که اکنون تقاضای بسیار زیادی برای گوشی همراه در بازار وجود دارد؛ به طوری که به گفته معاون برنامه ریزی اقتصادی ستاد مبارزه با قاچاق کالاو ارز، بازار تلفن همراه ایران سالیانه به 14 میلیون گوشی نیاز دارد که از این تعداد نزدیک یک میلیون دستگاه از محل تولید داخل و به عبارتی مونتاژ قطعات، تامین می شود. 2 میلیون دستگاه نیز از طریق واردات رسمی تامین و بقیه به صورت قاچاق به کشور وارد می شود. 


با یک حساب سرانگشتی می توان بدین نتیجه رسید که اکنون بازاری با حجم 11 میلیون گوشی همراه که ارزش آن یک میلیارد و 800 میلیون دلار تخمین زده می شود، در اختیار قاچاقیان است.


تاریخ انتشار: ۱۷:۲۲ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - 26 July 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن