تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796708325




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«سینما سیار» در کشور راه‌اندازی می‌شود‍


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
«سینما سیار» در کشور راه‌اندازی می‌شود‍
«سینما سیار» در کشور راه‌اندازی می‌شود‍ مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری گفت: با اجرای طرح «سینما سیار»، امکان نمایش آثار سینمایی در شهرهای بدون سینما فراهم می شود.


به گزارش فرهنگ نیوز؛ به نقل از از روابط عمومی موسسه رسانه های تصویری، سیدمصطفی ابطحی در مراسم رونمایی از پروژه «سینما سیار» (سینما سلام) که در اجلاس مدیران کل استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد،گفت: اکنون یکهزار و 71 شهر در ایران داریم که بیش از یکهزار شهر بدون سینما است و ساکنین این شهرها هیچ ارتباطی با سینما برقرار نمی کنند به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در کوتاه ترین مدت پروژه سینما سیار را راه اندازی کنیم که خوشبختانه این اتفاق افتاد.وی یادآور شد: طراحی سینما سیار از سوی مهندسان ایرانی و شرکت بعثت که سابقه خوبی در طراحی تجهیزات سینمایی دارد به انجام رسید و به صورت محسوسی از نمونه های مشابه در کشورهایی نظیر چین بهتر و مطلوب تر است.

مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری ادامه داد: دستگاه آماده شده نمونه کاری است که در مدت شش ماه تولید شد که در ماه های آتی در اختیار استان ها قرار خواهد گرفت. سرورهای این پروژه که «سینما سلام» نامگذاری شده در موسسه رسانه های تصویری مستقر شده است که همه فیلم ها و فایل ها بر روی آن قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: فیلم ها و فایل هایی که می خواهیم اپلود کنیم به صورت کدگذاری شده روی سرور دوم قرار می گیرد ودر هارد سرور دوم ذخیره می شود. هردوی این سرورها به اینترنت متصل هستند.

ابطحی ادامه داد: دو هارد برای سرور دوم درنظر گرفته شده است که اگر هارد اول از بین رفت فیلم ها بر روی هارد دوم حفظ شود. هر دوی این سرورها در موسسه رسانه های تصویری نصب شده اند. اما تلاش می کنیم تا سرور دوم را در یکی از «آی اس پ»های خوب مانند شاتل و آسیا تک قرار دهیم تا بتوانیم سرعت اینترنت را بالا ببریم.

وی افزود: صد یونیت تولید شده است که این یونیت ها را به شهرها و استان های مختلف می بریم و برای هرکدام از این یونیت ها حافظه 500 گیگ درنظر گرفته شده است که در حدود صد فیلم را می توانند ذخیره کنند اما در نظر داریم روی هر کدام از هاردها بیش از 4 یا 5 فیلم قرار نگیرد زیرا هر هفته یا 10 روز می توان فایل های جدید به یونیت ارسال کرد و نیازی به ذخیره سازی فیلم های فراوان در هارد دستگاه هایی که در شهر های مختلف هستند وجود ندارد.

مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری یادآور شد: بعد از اینکه فیلم ها در شهرهای مختلف پخش شدند در هر ماه یا هر هفته از طریق فرمانی که از سرور مرکزی صادر شده فایل های قبلی پاک می شوند و فایل های جدید آپلود می شوند و بر روی هارد دستگاه قرار گیرد. در هر شهر در کنار هر دستگاه یک اپراتور حضور دارد که به صفحه ای حاوی اسم فیلم، حجم و تعداد دفعاتی که فیلم باید در شهرها پخش شود در اختیار او قرار می گیرد.

ابطحی ادامه داد: همه اطلاعاتی که اپراتور ها در شهرها دارند نیز در اتاق فرمان موسسه رسانه های تصویری داریم و همزمان یکصد دستگاه را رصد و مدیریت می کنیم و با فرمانی که از مرکز داده می شود مشخص می شود که کدام فیلم در کدام شهر و به چه مدت نمایش داده خواهد شد. در موسسه رسانه های تصویری گزارش ها را به روز اخذ و پروژه مدیریت می شود. به همین دلیل امکانی برای هیچ گونه تخلفی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مزیت اصلی این دستگاه امنیت آن است، گفت: از تهیه کنندگان خوب و فهیم سینمای کشورمان اجازه گرفته ایم تا فیلم های آنها را برای مردم در شهرهای دور نمایش می دهیم . آنان باید اطمینان داشته باشند که فیلم هایشان کپی برداری نمی شود و این دستگاه امنیت صد صد دارد.

ابطحی افزود: از نظر سخت افزاری و نرم افزاری امکان امنیت را برای دستگاه فراهم کرده ایم و به هیچ وجه امکان کپی برداری وجود ندارد؛ سنسورهایی در این دستگاه قرار داده شده است که اگر جعبه و یونیت به هر نحو باز شود سنسورها به صدا درمی آیند و از طریق آلارمی که به مرکز داده می شود و با صدور فرمان مرکز فیلم ها از حافظه دستگاه در پی این اتفاق پاک می شوند بر این اساس صاحبان فیلم ها اطمینان داشته باشند که آثارشان به دست هیچ فرد دیگری نخواهد افتاد.

وی یادآور شد: اگر کسی این دستگاه را باز کند و قفل های نرم افزاری و سخت افزاری را بشکند و به هارد دستگاه دسترسی پیدا و فیلم را کپی کند. این فیلم در هیچ دستگاهی «پلی» - PLAY - نمی شود و امکان پخشش وجود ندارد. از طرف دیگر در داخل این دستگاه ها «جی پی اس» هم قرار دادیم تا از تهران متوجه شویم که این دستگاه ها در کجا قرار دارند .

مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری توضیح داد: این دستگاه شامل چند قسمت «پلی»، مانیتور، آمپلی فایر و پروژکتور و صدا و پرده است و ما از دکتر ایوبی رئیس سازمان سینمایی درخواست کردیم تا این دستگاه ها در شهرهای مختلف سیار باشند. پرده هایی که برای نمایش فیلم ها نیز درنظر گرفته شده بسیار ارزان قیمت است و این پرده ها در شهرها به صورت ثابت نصب شوند چراکه باز و بسته کردن آن ها مستلزم هزینه و خراب شدن آنها است ولی دستگاه ها می توانند سیار باشند و در هر شهر مختلف پنج روز یا یک هفته فیلم ها را نمایش دهند.

وی همچنین افزود: اپلیکیشنی طراحی خواهد شد که در شهرهای مختلف علاقمندان بتوانند بر روی گوشی خود نصب کنند و از این طریق مطلع شوند که در چه ساعتی چه فیلمی در شهرشان توسط سینما سلام نمایش داده خواهد شد.

وی ادامه داد: پروژه سینما سیار نرم افزار بسیار پیشرفته ای دارد. این نرم افزار برای اولین بار است که وارد کشور شده و ما این نرم افزار را بومی کردیم و کارشناسان در موسسه رسانه های تصویری دو ماه است که با طراحان این نرم افزار که شرکت جی وی سی است صحبت می کنند تا مطالبات خود را مطرح کنند و زمینه بهره برداری حداکثری از این نرم افزار را فراهم می کند.

مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری با بیان اینکه نرم افزار امکانات خوبی دارد گفت: امکان تبلیغات، کارهای گرافیکی، گذاشتن لوگو و ارائه زیرنویس فیلم ها قابل انجام است و متناسب با شرایط هر شهر و منطقه می توانیم تبلیغات مناسب آن شهر را انجام دهیم

ابطحی یادآور شد: این طرح بسیار خوب و مبارک است زیرا به واسطه آن می توانیم فیلم های سینمایی را در شهرهای مختلف نمایش دهیم و همچنین در سال اقتصاد مقاومتی آن را به عنوان یک الگوی خوب به کشورهای دیگر نیز ارئه دهیم . بدین منظور جلسه ای با رایزن های کشورهای اسلامی و همسایه در موسسه رسانه های تصویری خواهیم داشت تا اگر راغب بودند این دستگاه برای آنها نیز تولید شود.

وی عنوان کرد: با فعالان پخش در حال مذاکره هستیم تا به مدل اقتصادی مناسبی برای نمایش آثار از طریق این دستگاه ها برسیم و از نظرات مدیران استان ها نیز در این زمینه استفاده می کنیم.

در ادامه بخش هایی از جلسه مدیران کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که همزمان آپلود شده بود در این مراسم از طریق دستگاه سینما سلام پخش شد.
سومین اجلاس مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارشاد استان ها از روز شنبه هفته جاری در هتل انقلاب آغاز شد و روز دوشنبه پایان می یابد.








95/5/5 - 08:18 - 2016-7-26 08:18:17





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن