تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797015698




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش آثار تخریبی محیط زیست با اجرای استاندارد HSE


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: کاهش آثار تخریبی محیط زیست با اجرای استاندارد HSE
دبیر کمیسیون انرژی و محیط زیست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: اجرای استاندارد HSE (ایمنی ،بهداشت و محیط زیست) با کاهش آثار تخریبی بشر و محیط زیست در مقوله ساخت و ساز، کیفیت زندگی و طبیعت را بهبود می‌بخشد.

کاهش آثار تخریبی محیط زیست با اجرای استاندارد HSE
حیدر جهانبخش دبیر کمیسیون انرژی و محیط زیست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مولفه مهم استاندارد HSE (ایمنی ،بهداشت و محیط زیست ) در بحث ساختمان سازی اظهار داشت: استاندارد HSE به سلامت ایمنی و ابعاد محیطی هر موضوعی می‌پردازد و چند سالی است که در حوزه ساختمان و ساخت و ساز مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بحث ساخت و ساز و انجام کارهای عمرانی یکی از مهمترین فعالیت‌های بشری در سطح دنیا است، تصریح کرد:  HSE در بحث ساختمان سازی از این بابت اهمیت 2 چندانی دارد که ابعاد ایمنی نیروی انسانی و امنیت شغلی را در این حوزه پوشش می دهد.

دبیر کمیسیون انرژی و محیط زیست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران درباره اهمیت ضرورت این استاندارد، اذعان داشت: HSE  (ایمنی ،بهداشت و محیط زیست) از بعد محیط زیستی، عوامل تخریبی ساختمان و ساخت و سازهای جدید را بررسی کرده و پس از بعد اولیه، بهره‌برداری تأثیرگذار را مشخص می‌کند.

جهانبخش در خصوص سومین لزوم رعایت استاندارد HSE بیان داشت: اهمیت دیگر اجرای HSE، بحث کیفیت است به طوریکه ضامن حیات پروژه و ساختمان بوده و طول عمر آن را با کاهش آثار تخریبی بشر و محیط زیست بهبود می‌بخشد.

وی با بیان اینکه ساختمان‌سازی یکی از معقوله‌های پرهزینه، جدی و اثرگذار بر روی کیفیت زندگی است، گفت: باید موضوع HSE در حوزه ساخت و ساز به شکل کاربردی تعریف و اجرایی شود تا شاهد کیفیت موثر در ساختمان سازی و محیط زیست و زندگی باشیم.

دبیر کمیسیون انرژی و محیط زیست سازمان نظام مهندسی استان تهران در خصوص چالش‌های اجرای HSE در ساخت و سازها یادآور شد: از نظر تخصصی تعریف درستی بین HSE و ساختمان سازی نبوده و همچنین تاکنون تعریف کاربردی آن عملی نشده است.

جهانبخش ادامه داد: در بحث فرهنگ تخصصی و فرهنگ سازی عمومی نیز، تشریح و تعریف درستی ارائه نشده و متولیان ساخت و ساز جمع کثیری از افرادی هستند که مهارت محور بوده و تخصصی ندارند.

وی افزود: نبود شاخص اندازه‌گیری کیفیت پروژه‌های ساختمان سازی از دیگر چالش‌های اجرای استاندارد HSE (ایمنی ،بهداشت و محیط زیست ) در کشورمان است.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به اینکه تدوین استانداردها و اجرای آن در تمام دنیا یک وظیفه جدی محسوب می‌شود، گفت: بیش از یک دهه از ورود استاندارد HSE به مجامع حرفه‌ای، تخصصی و دانشگاهی نمی‌گذرد در حالیکه این استاندارد سازی از قدمتی به مدت 2 دهه برخوردار است و دلیل عدم اجرای آن نبود انسجام بین این مجامع، مدیریت یکپارچه و لزوم اجرای این استاندارد بین مسئولان و درخواست خود مردم است.

جهانبخش با بیان اینکه عدم انسجام بخشی و نبود لایه‌های مختلف فرهنگی و مدیریت فراگیر و ریشه‌دار از مهم ترین دلایل روشن نشدن ضرورت و نقش تاثیرگذار اجرایی استاندارد HSE  (ایمنی ،بهداشت و محیط زیست) در ساختمان سازی است، تاکید کرد: با انسجام بخشی بین لایه‌های فرهنگ سازی جامعه و حساسیت اجرای آن از سوی مسئولان و مردم، می‌توان به مولفه مهم استاندارد HSE و ایمنی که از نظر عقلی پذیرفته شده، جامه عمل پوشاند.




۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن