تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه هر كس نداشته باشد نه از من است و نه از خداى عزّوجلّ. عرض شد: اى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796883708




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به‌خط‌کردن ١٠ وزارتخانه برای مقابله با گردوغبار


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: آیین‌نامه اجرائی آمادگی مقابله با پدیده گردوغبار در هیأت دولت تصویب و برای اجرا به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شد. بر‌این‌اساس ١٤ وزارتخانه و سازمان دولتی و یک سازمان غیردولتی - صداوسیما- به این منظور به‌خط شده‌اند.
 
به گزارش شرق، براساس این آیین‌نامه که به امضای معاون اول رئیس‌جمهوری رسیده است، «ستاد مقابله با پدیده گردوغبار» با مسئولیت معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و با عضویت معاونان ذی‌ربط وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی (سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور)، نیرو، نفت، راه و شهرسازی (سازمان هواشناسی کشور)، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امور خارجه، آموزش‌وپرورش، صنعت، معدن و تجارت (سازمان زمین‌شناسی کشور)، علوم، تحقیقات و فناوری کشور (سازمان مدیریت بحران کشور) و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به‌همراه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، سازمان حفاظت محیط زیست، معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور و سازمان صداوسیما تشکیل می‌شود.
 

در ماده ۲ این ابلاغیه نیز آمده است: «در راستای تعیین وضعیت پدیده گردوغبار با منشأ خارجی و داخلی در کشور با هدف شناسایی کانون‌های شکل‌گیری و نحوه پراکنش آنها و به منظور پیش‌بینی و اطلاع‌رسانی به هنگام وقوع این پدیده، سازمان‌های حفاظت محیط زیست و هواشناسی کشور مکلفند ظرف شش‌ماه، طرح توسعه و تجهیز ایستگاه‌های پایش وضعیت جوی با استفاده از فناوری‌های نوین، سامانه (سیستم)‌های پیش‌آگاهی و کنترل کیفیت هوای منطقه را با رعایت قوانین و مقررات مربوط به صورت مشترک تهیه و برای تصویب به ستاد موضوع ماده (۱) این آیین‌نامه ارائه نمایند».
 

ماده ۵ ابلاغیه نیز به این شرح است: وزارت جهاد کشاورزی (سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور) موظف است در راستای برنامه اقدام ملی مقابله با بیابان‌زایی و کاهش اثرات خشک‌سالی در کشور با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سازمان بسیج سازندگی و نیروی مقاومت بسیج و سایر پیمانکاران ذی‌صلاح، نسبت به انجام نهال‌کاری و با استفاده از گونه‌های بومی سازگار با کم‌آبی، با اولویت مناطق آسیب‌پذیر از نظر زیست‌محیطی با اولویت مناطق بحرانی فرسایش بادی و گردوغبار در کشور مطابق با طرح‌های اجرائی اقدام نماید.
 

در ماده ٧ این آیین‌نامه به سهیم‌کردن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بحث مقابله با ریزگردها اشاره شده و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌های تحت‌تأثیر ریزگردها مکلف به برنامه‌ریزی برای تجهیز مراکز درمانی خود در برنامه‌های سالانه و پنج‌ساله شده‌اند.
 

از مواد مهم این‌ ابلاغیه، توجه به حقابه تالاب‌هاست، ماده ۸ به این شرح است: «وزارت نیرو موظف است با توجه به وضعیت بارش در هر سال، حقابه تالاب‌های جنوب و غرب کشور و نیاز آبی طرح‌های مقابله با منشأ گردوغبار را که توسط کارگروه مشترک سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و وزارت نیرو تعیین شده است، در چارچوب میزان آب قابل تأمین ابلاغی وزارت یادشده، تأمین‌کرده و نتایج آن را به‌طور منظم به ستاد موضوع ماده (۱) این آیین‌نامه ارائه نماید».
 

در ماده ٩ آیین‌نامه قید شده است که شهرداری‌های شهرهای واقع در مناطق تحت‌تأثیر پدیده گردوغبار کشور موظفند برای اجرای طرح کمربند فضای سبز شهرهای مربوطه ضمن رعایت ضوابط طرح جامع، نظر سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور را از جهت اولویت مکانی و نوع کاشت رعایت کنند.



۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن