تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797928181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شكاف در ائتلاف عربي رياض عليه ايران


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: شكاف در ائتلاف عربي رياض عليه ايران
وزارت خارجه رژيم صهيونيستي: مقام عربستان با مسئول ترور رهبران فلسطين در وزارت خارجه اسرائيل ديدار كرده است...


اجلاس سالانه سران عرب كه امروز در موريتاني برگزار مي‌شود قرار است محلي براي تكرار ادعاهاي عربي عليه ايران باشد ولي سخنگوي اتحاديه عرب، گفته كه درباره دخالت ايران در امور كشورهاي عربي، موضعي كه اين روز‌ها رياض سعي دارد كشورهاي عربي را حول آن متحد كند، ميان كشورهاي عربي اختلاف نظر وجود دارد. 9 رهبر عربي در اين نشست حاضر هستند و 13 رهبر ديگر از جمله رئيس‌جمهور مصر و پادشاه اردن در اين نشست حضور ندارند. سفر يك مقام سعودي به سرزمين‌هاي اشغالي پرده ديگري از تلاش‌هاي رياض براي ايجاد ائتلاف ضد ايراني است.

بيست و هفتمين اجلاس سالانه سران عربي در نواكشوط، پايتخت موريتاني امروز (دوشنبه) برگزار مي‌شود و بار ديگر محور مقابله با ايران در دستور كار عربستان سعودي و متحدان عرب،  قرار گرفته است. احمد عفيفي، سخنگوي دبيركل اتحاديه عرب روز يك‌شنبه تأكيد كرد كه درباره مداخله ايران در امور كشورهاي عربي و نفوذ تركيه در شمال عراق اختلاف نظر وجود دارد. شبكه خبري «الجزيره» به نقل از عفيفي گزارش داد كه شوراي وزيران اين دو موضوع (ايران و تركيه) را به شوراي رؤساي جمهور ارجاع خواهد داد. كميته وزارتي چهارجانبه عرب نيز ضمن ادعاي مداخله ايران در امور كشورهاي عربي، از تهران خواست كه اين مداخلات را پايان دهد. اين كميته همچنين تأكيد كرد كه بايد روابط با ايران مبتني بر احترام به حاكميت كشورها و اصل حسن همجواري باشد.  به گزارش شبكه «روسيا اليوم»، دستور كار اين اجلاس 16 بندي است كه شامل مسائلي مربوط به فلسطين، درگيري رژيم صهيونيستي با اين كشور و روابط اعراب با ايران و اختلاف آنها با تهران بر سر جزاير سه‌گانه خليج فارس است. وضعيت سوريه، يمن، ليبي و حمايت از سومالي و نقض حاكميت عراق توسط ارتش تركيه نيز از جمله موضوعات ديگر اين دستور كار است. احمد ابوالغيط، دبيركل اتحاديه عرب در نشست مقدماتي وزراي خارجه اين اتحاديه اظهار داشت: «مسئله فلسطين مسئله‌اي محوري براي كشورهاي عربي است و اين موضوع در دستور كار كشورهاي عربي در اولويت قرار دارد.» يك مسئول موريتانيايي نيز اعلام كرد كه اين كشور تجربه خود در زمينه از بين بردن افراطي‌گري را در اختيار كشورهاي عربي قرار خواهد داد و پس از پايان اين اجلاس بيانيه سياسي- اقتصادي نيز صادر خواهد شد.
   
صدور بيانيه ضدايراني
سعودي‌ها كه از هر فرصتي براي مقابله با ايران استفاده مي­‌كند اين بار هم سعي دارند در نشست اتحاديه عرب بيانيه‌­اي ضدايراني صادر ‌كنند. روزنامه «المدينه» عربستان سعودي ديروز در گزارشي ادعا كرد كه به پيش‌نويسي كه قرار است در پايان اين اجلاس قرائت شود دست يافته است و در آن از ايران خواسته شده از سياست‌هاي تنش‌زا در كشورهاي عربي دست بردارد. به ادعاي اين روزنامه، در اين پيش‌نويس مداخله ايران در بحرين، يمن، سوريه و شبه‌جزيره عرب و اظهارات مسئولان ايراني محكوم و از تهران خواسته شده است كه دست از اظهارات خصمانه بردارد و به تبليغات خود عليه كشورهاي عربي پايان دهد. عربستان درحالي ايران را متهم به مداخله در امور كشورهاي عربي مي‌كند كه خود با حمايت از تروريست‌ها در سوريه و عراق جنگ فرقه‌اي را شعله‌ور كرده و با حمله به يمن هزاران نفر را كشته و ميليون‌ها تن ديگر را بي‌خانمان كرده است.
   
غيبت سران عربي در نشست
علاوه بر اختلافات بين كشورهاي عربي بر سر ايران، نكته مهم ديگر در نشست موريتاني غيبت بسياري از سران عربي در آن است. منابع آگاه اعلام كردند ۹ تن از رؤساي جمهور و پادشاهان عربي در نشست سران حضور مي‌يابند و ۱۳ رهبر بنا به دلايلي چون فوت نزديكان و دلايل پزشكي و ديگر دلايل اعلام نشده حضور نمي‌يابند.  اين منابع به شبكه العربيه گفته‌اند كه به دليل حضور اندك سران كشورهاي عربي در نشست اتحاديه عرب در موريتاني، عبدالفتاح السيسي، رئيس‌جمهور مصر نيز از حضور در اين نشست انصراف داده است. همچنين«عبدالله دوم» پادشاه اردن اعلام كرده در اين نشست حضور نخواهد داشت و امارات نيز حاكم امارت الفجيره را به اين نشست اعزام كرده است. بر اساس گزارش العربيه، مصر در گزارشي كه قرار است در نشست سران اتحاديه عرب قرائت كند تأكيد كرده آنچه دخالت ايران در امور داخلي كشورهاي عربي ناميده مي‌شود را شديداً محكوم مي‌كند و پافشاري خواهد كرد كه امنيت منطقه و كشورهاي حاشيه خليج [فارس] جزئي جدانشدني از امنيت مصر است.  مصر كه روابط نزديكي با عربستان سعودي دارد و از حمايت‌هاي مالي سعودي­‌ها برخوردار است بارها اعلام كرده است كه به هيچ وجه اجازه نمي‌دهد كسي به امنيت كشورهاي عربي به ويژه كشورهاي حوزه خليج فارس خدشه وارد كند چرا كه امنيت منطقه خط قرمز قاهره محسوب مي‌شود، همچنانكه اين كشور در جنگ يمن به همراه ائتلاف عربي به رهبري عربستان مشاركت دارد.
   
اتحاد ضدايراني اعراب با اسرائيل
از زماني كه روابط كشورهاي عربي به خصوص عربستان با ايران خصمانه شده است، اتحاد اعراب با رژيم صهيونيستي نيز بيش از پيش علني­‌تر شده است. تزيپي ليوني، وزير پيشين خارجه رژيم صهيونيستي ضمن انتقاد از «بنيامين نتانياهو» نخست وزير اين رژيم به‌دليل در تنگنا قراردادن مذاكرات سازش با فلسطينيان تأكيد كرد كشورهاي منطقه عليه ايران متحد مي‌شوند. به نوشته وبگاه خبري «عاروتص شوع»، ليوني تلاش كرد كه با موضوع اتحاد كشورهاي عربي عليه ايران، نخست‌وزير اين رژيم را به ازسرگيري مذاكرات سازش با تشكيلات خودگردان فلسطين ترغيب كند.  نتانياهو در ماه‌هاي اخير بارها از بهبود روابط با كشورهاي عربي سخن گفته است. نتانياهو اخيراً گفته است كه برقراري روابط با كشورهاي عربي موجبات صلح با فلسطينيان را فراهم خواهد كرد. اين اظهارات در حالي مطرح مي‌شود كه اخيراً برخي از رژيم‌هاي عربي مرتجع از جمله عربستان سعودي سيگنال‌هايي را براي عادي‌سازي روابط با رژيم صهيونيستي ارسال كرده‌­اند. اخيراً دولت مصر وزير خارجه خود «سامح شكري» را عازم سرزمين‌هاي اشغالي كرد و قرار است سفير جديد اين رژيم در قاهره مأموريت خود را شروع كند.  انور عشقي رئيس مركز مطالعات استراتژيك عربستان نيز روز جمعه با هيئتي از نمايندگان «كنست» به رهبري «كسنيا اسوتلووا» نماينده حزب اتحاديه صهيونيست ديدار و به احتمال زياد درباره افزايش روابط ميان عربستان و رژيم صهيونيستي صحبت كرده بودند. هرچند انور عشقي ديدار با مقامات صهيونيستي را تكذيب كرده است اما يك نماينده پارلمان رژيم صهيونيستي روز يك‌شنبه تأكيد كرد ديدار با انور عشقي، به ‌دليل نزديكي او به سلمان بن عبدالعزيز شاه عربستان مهم است. عشقي در حالي ديدار با مسئولان اسرائيلي را انكار مي‌كند كه تصاوير مربوط به او و ديدارهايش با اعضاي كنست اسرائيل در فضاي مجازي منتشر شده و حتي يك مقام مسئول در وزارت خارجه رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه او با «دوري گلد» مدير كل وزارت خارجه اين رژيم و مسئول ترور رهبران حماس ديدار كرده است. ائتلاف «جبهه دموكراتيك براي صلح و برابري» موسوم به «هاداش» در پارلمان رژيم صهيونيستي روز يك‌شنبه تأكيد كرد كه هدف از سفر هيئت عربستان به اراضي اشغالي، عادي‌سازي همكاري اسرائيل و عربستان عليه ايران و محور مقاومت است. همكاري سعودي‌ها با رژيم صهيونيستي پس از توافق هسته‌اي ايران با 1+5 و قطع روابط سياسي ايران و عربستان علني‌تر شده است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن