تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796782876




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه‌اي علمي و كاربردي درباره ترك سيگار


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: برنامه‌اي علمي و كاربردي درباره ترك سيگار
قسمت جديد برنامه «اكسير» كه پنج‌شنبه گذشته به روي آنتن رفت، نشان داد كه اين برنامه، براي هر قسمت خود، سورپرايزهايي را براي جلب بيشتر توجه مردم در آستين دارد.
نویسنده : نعيمه حسني گركاني 


قسمت جديد برنامه «اكسير» كه پنج‌شنبه گذشته به روي آنتن رفت، نشان داد كه اين برنامه، براي هر قسمت خود، سورپرايزهايي را براي جلب بيشتر توجه مردم در آستين دارد. اصولا برنامه‌هاي مهمان محور، تلاش مي‌كنند برگ برنده خود را فقط پشت نام بزرگ مهمان پنهان كنند و نوآوري خاصي در ديگر آيتم‌هاي خود انجام نمي‌دهند اما «اكسير» نه تنها خلاقيت‌هاي پيدا و پنهان خود را در بخش مهمان، به مخاطبانش ثابت كرده بلكه برنامه به برنامه، در شكل آيتم‌ها و زبان محاوره‌اي آن تغيير و تحول انجام مي‌دهد تا پروسه انتقال پيام به آسان‌ترين شكل ممكن صورت گيرد.

در برنامه اخير، مهندسي آكسسوارها كه يكي از مهم‌ترين چالش‌هاي برنامه‌هاي تركيبي مهمان محور است، با خلاقيت خوبي انجام گرفته بود و هارموني زيبا و معناداري ميان آن و موضوع اصلي برنامه به وجود آمد. اين مهم در راستاي پرهيز از عدم اطلاع‌رساني كليشه‌اي در حوزه سلامت عمومي، بسيار جالب توجه و خلاق بود كه انتظار مي‌رود در قسمت‌هاي بعدي برنامه نيز متناسب با محورهاي مورد بحث، شكل آكسسوارها نيز تغيير يابد و اين انقلاب حرفه‌اي در نظم و هارموني آكسسوارهاي صحنه، در ديگر برنامه‌هاي مجري محور سيما نيز گسترش يابد تا شكل برنامه‌سازي تكنيكال به نرم جهاني خود نزديك شود.

يكي ديگر از خلاقيت‌هاي قابل تحسين اين قسمت برنامه «اكسير»، حضور چند تماشاگر بود كه سيگار را ترك كرده بودند. طبيعتاً هشدارها در زمينه ترك سيگار، روزانه به شكل گسترده‌اي در شبكه‌هاي راديويي و تلويزيوني تكرار مي‌شود اما حسن اين قسمت «اكسير»، علاوه بر زبان طنازانه نمايش‌ها و ديالوگ‌ها، استفاده رئاليستي از تمام داشته‌هاي اين بخش است. مطمئناً تاكنون با اين صحنه مواجه شده‌ايد كه بسياري از مردم در قبال هشدارهاي ترك سيگار، اعلام موضع كرده و اين كار را نشدني مي‌دانند كه ما به ازاي خارجي نمي‌تواند داشته باشد. تعيين چند نفر كه واقعاً توانسته بودند سيگار را ترك كنند، وجهه ظاهري و منطقي بسيار خوبي به اين قسمت از برنامه داد و توانست با خلاقيتي ساده، مخاطبان بيشتري را با خود همراه كند.

انتخاب «سروش صحت» و «سپند اميرسليماني» براي اين قسمت، هوشمندانه بود. به‌خصوص اينكه از زبان طنز براي قالب گفت و گو استفاده شده بود تا مهمان‌ها، حس راحتي بيشتري داشته و به خود واقعي‌شان نزديك‌تر باشند. حضور اين دو چهره سرشناس براي مردم، مي‌تواند به تأثيرگذاري بيشتر مفاهيم هدف بينجامد و كاركرد مطلوبي را به همراه داشته باشد. يكي ديگر از پوئن‌هاي برنامه كه در اين قسمت نيز وجود داشت، حضور دكتر مسعود صابري به عنوان يك آيتم ثابت در برنامه است. تلقي مخاطب از حضور يك پزشك در برنامه تلويزيوني كه قصد اشاعه فرهنگ سلامت را دارد، به چارچوب‌هاي خشك و رسمي و عصاقورت داده شده بر مي‌گردد كه همواره در برنامه‌هاي تلويزيون ديده مي‌شود اما نوع ادبيات دكتر صابري به‌مانند سياست‌هاي برنامه، شكلي فانتزي و طنازانه دارد.

دكتر صابري تلاش مي‌كند با بيان طنز و عاميانه، مفاهيم علمي حوزه سلامت را در اختيار مخاطبان قرار دهد و در اين ارتباط، بياني را انتخاب كرده كه مورد فهم تمامي اقشار كم سواد، جامعه روشنفكري و جوان در سرتاسر جهان است. همان خلاقيتي را كه ديگر آيتم‌هاي «اكسير» در سادگي انتقال مفاهيم در نظر گرفته‌اند، دكتر صابري براي هشدارها و توصيه‌هاي پزشكي در نظر گرفته كه به خوبي جواب داده و حالا اين پزشك كه از قضا، يكي از سرشناس ترين چهره‌هاي حوزه مغز و اعصاب كشور است، به يكي از شناخته شده‌ترين چهره‌هاي مردمي تبديل شده است.

تجميع تمام اين امتيازات سبب شد تا اين قسمت از برنامه نيز به مانند ديگر قسمت‌ها، كاربرد بيروني بسياري داشته باشد و در شمايل يكي از برنامه‌هاي بسيار مفيد تلويزيون قرار بگيرد. ضمن اينكه، اين قسمت از برنامه نشان داد كه «اكسير» همچنان پيشرو است و تلاش مي‌كند به تكرار نيفتد و در هر قسمت، برگ برنده‌اي داشته باشد. اين قسمت از برنامه، يكي از شاخص‌ترين، علمي‌ترين و كاربردي‌ترين توليدات تلويزيوني است كه در زمينه ترك سيگار ساخته شده و در هيچ بخش آن، شعاري عمل نشده است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن