تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه‏هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796892886




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چگونگی شکل‎گیری نخستین گالری مجازی ایران


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: چگونگی شکل‎گیری نخستین گالری مجازی ایران


رییس شورای سیاست‌گذاری گالری ایران هنر گفت: ایده ایجاد گالری در فضای مجازی حدودا ۱۵ سال پیش که در حوزه هنری بودم و اولین فروشگاه مجازی را ایجاد کردیم، شکل گرفت.

سیدجمال هادیان - رییس شورای سیاست‌گذاری گالری ایران هنر - که در مراسم رونمایی از نخستین گالری مجازی ایران سخن می‌گفت، اظهار کرد: سال گذشته عده‌ای از جوانان خوش‌فکر مراجعه کردند و خواستند چنین کاری را انجام دهند. ما نیز با انرژی و انگیزه آن‌ها همراهی کردیم و برای ایجاد این گالری، از مشورت هنرمندان و دوستان اقتصادی کمک گرفتیم.

او ادامه داد: گالری ایران هنر فقط مکانی برای نمایش و فروش آثار اصیل هنری نیست، بلکه بانک اطلاعات هنرمندان و آثارشان است. هنرمندانی که به این گالری وارد می‌شوند، باید سوابق خود را در آن ثبت کنند. این کار، زمینه تشکیل یک بانک اطلاعات را فراهم می‌کند تا به آرزوی تشکیل یک بانک اطلاعاتی در زمینه فرهنگ و هنر برسیم.


هادیان بیان کرد: ذات هنر با خلاقیت و نوآوری همراه است. ما ایده زیاد داریم، اما اگر اجرا نداشته باشد، بی‌فایده است و نابود می‌شود. گالری ایران هنر به هیچ ارگانی تعلق ندارد و یک نهاد کاملا غیردولتی در بخش خصوصی است. ویژگی خاص سامانه نیز استفاده نکردن از قالب‌های آماده‌ی صفحات وب است. یک تیم ۹ ماه در این مجموعه زحمت کشیده‌اند تا بدون استفاده از هیچ نرم‌افزار و قالبی، این سایت را طراحی کنند. همچنین برای این گالری شعاری از یک ضرب‌المثل انگلیسی با عنوان اصل، بهتر از کپی است، انتخاب شده و قرار است فقط آثار هنری اصیل در آن به‌نمایش گذاشته شود.

هادیان همچنین گفت: از اهداف مهم این گالری، اطلاع‌رسانی دقیق درباره آثار هنری و بومی‌ شدن آن‌هاست. این آثار سرمایه‌ای هستند که با گذشت زمان، ارزش افزوده پیدا می‌کنند. بخشی از عواید این گالری نیز به بیماری‌های بدون درمان هنرمندان اختصاص پیدا خواهد کرد. همچنین اسناد خطی، چاپ‌ها و کتاب‌های سنگی که در خانه‌ها در حال از بین رفتن هستند، در این گالری به‌نمایش درمی‌آید تا سازمان‌ها بتوانند از آن استفاده کنند.

رییس شورای سیاست‌گذاری گالری ایران هنر به دیگر ویژگی‌های این گالری اشاره کرد و افزود: در این گالری برای هر هنرمند و اثر هنری، یک صفحه در نظر گرفته شده است. کشف هنرمندان ناشناخته، برگزاری حراج هنری در هر فصل و داشتن شبیه‌ساز برای دکور آثار هنری از دیگر ویژگی‌ها و امکانات این گالری است. همچنین در دل این سامانه، یک رسانه وجود دارد که فراتر از بلاگ، یک سامانه اطلاع‌رسانی است که افکار و تولیدات هنرمندان را معرفی می‌کند.

در بخش دیگری از این مراسم، احمد مسجدجامعی - عضو شورای اسلامی شهر تهران - با اشاره به چیدمان «هفت چنار» اثر عباس کیارستمی که در خانه هنرمندان ایران نصب شده است، گفت: این اثر برگرفته از یکی از اشعار مولاناست. والتر بنیامین جمله‌ای دارد که می‌گوید در کنار هر اثر هنری، یک هاله‌ای است که وقتی از آن کپی شود، آن هاله از بین می‌رود. همین «هفت چنار» هم وقتی در محیط خودش دیده شود، معنای دیگری دارد. وقتی ما از آن روایتی را ارائه می‌دهیم، آن هاله برداشته می‌شود.

او ادامه داد: در دوره صنعتی شدن، هنر به تجارت و بازرگانی وارد شده است و به روایتی جدید از فرهنگ و هنر نیاز داریم. برای ماندگاری آثار هنری و جلوگیری از کپی آن‌ها، در دسترس قرار گرفتن‌شان خیلی مهم است. ایران را در همه جای دنیا به فرهنگ و هنرش می‌شناسند و آنچه می‌تواند سرمایه‌ای برای ایران باشد، حوزه فرهنگ و هنر است.

وی همچنین اضافه کرد: اگر قائل به این باشیم که در دوره جدید به سمتی پیش برویم که هنر و فرهنگ شکل کالایی به خود بگیرد، به این نتیجه می‌رسیم که این فرهنگ و هنر بازار شناخته‌شده و خوبی در سراسر جهان دارد. ما می‌توانیم روح لطیف ایرانی را به شرایط خشن دنیا عرضه کنیم و کالای فرهنگی را به یک کالای اقتصادی تبدیل کنیم.

یاسر درخشان - مسؤول فنی گالری ایران هنر - نیز در این مراسم با توضیح آن‌لاین ویژگی‌های گالری، درباره این سایت گفت: اسلایدشوی آثار هنری و بخش‌هایی مانند جدیدترین، محبوب‌ترین و به‌صرفه‌ترین آثار از ویژگی‌های این سایت هستند. آثار اصیل گران‌بها که بیش از ۳۰ میلیون تومان ارزش دارند و همچنین بخش فروخته‌شده‌ها از دیگر قسمت‌های این سایت است. در حراج فصلی نیز ۷۲ ساعت به کاربران فرصت داده می‌شود تا آثار را مرور کنند و در حراج شرکت کنند.

این گالری مجازی با آدرس artirangallery.com در دسترس علاقه‌مندان است.


تاریخ انتشار: ۲۱:۲۹ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - 23 July 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن