تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796882330




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیاسیون فقط وقتی مریض‌اند با پزشکان خوبند!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سیاسیون فقط وقتی مریض‌اند با پزشکان خوبند!
موقعی که ما آمدیم مردم کف زمین زایمان می‌کردند!
نویسنده : زهرا چیذری 
«‌آن دسته از سياسيون كه با جامعه پزشكي مشكل دارند، حداقل براي رعايت حال خودشان و خانواده‌شان، از صحبت‌هايي كه مي‌كنند، مراقبت كنند. » اين هشدار جدي وزير بهداشت به برخي چهره‌هاي سياسي است كه نسبت به طرح تحول و حقوق‌هاي نجومي پزشكان معترض و معتقدند طرح تحول سلامت در اين مسير به بن‌بست مي‌رسد. حالا و در شرايطي كه مجلس هم تصميم گرفته به فاصله نجومي دريافتي‌هاي پزشكان و پرستاران ورود كند، وزير بهداشت به شيوه‌اي ديگر از هم‌‌صنفانش دفاع مي‌كند و بر سر مردم و سیاستمداران منت می‌گذارد!

ماجراي فوت عباس كيارستمي و واكنش‌هاي جامعه نسبت به احتمال قصور پزشكي در اين مرگ موجب شد شكاف عميقي كه ميان پزشكان و جامعه وجود دارد، به شكلي جدي خودنمايي كند. حالا انتقادات از جامعه پزشكي بالا گرفته است و برخي چهره‌ها و سياسيون هم به ميدان آمده‌اند و در اين باره اظهار نظر مي‌كنند. علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي از ورود مجلس براي تغيير فاصله نجومي ميان حقوق پزشك و پرستار مي‌گويد و گزارش‌هاي ديوان محاسبات اين شكاف نجومي را تأييد مي‌كند. از سوي ديگر نيز آمار و ارقام و گزارش‌هاي مربوط به قصور پزشكان بيش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. در برابر تمام اين مسائل اما وزير بهداشت كه تا ديروز به انحاي مختلف از پزشكان پشتيباني مي‌كرد حالا ديگر با ظرافت تمام چهره‌هاي سياسي را تهديد كرد. وي در نشستي با خبرنگاران استان البرز گفت: يك عده از سياسيون همواره با جامعه پزشكي خوب نبوده‌اند، مگر اينكه مريض شده‌اند و آن وقت حاضرند همه ثروت خود را بدهند تا درمان شوند اما بعد از خوب شدن، دوباره شروع مي‌كنند به گفتن حرف‌هاي ناصواب. وزير بهداشت خطاب به آن دسته از سياسيون كه با جامعه پزشكي مشكل دارند، گفت: حداقل براي رعايت حال خودشان و خانواده‌شان، از صحبت‌هايي كه مي‌كنند، مراقبت كنند.  وزير بهداشت همچنين با چشم بستن بر تمامي دستاوردهاي سلامت در دولت‌هاي پيشين افزود: ‌موقعی که ما آمدیم مردم کف زمین زایمان می‌کردند و شرایط بهداشتی و درمانی در برخی از بیمارستان‌های بسیار بد بود.
  
لزوم تعيين سقف براي بخش سلامت
تركيب اتفاقاتي نظير رسانه‌اي شدن دريافتي‌هاي نجومي پزشكان و مرگ يك چهره هنري يعني عباس كيارستمي موجب شد بسياري از افراد و چهره‌ها در فضاي به‌وجود آمده اظهارنظر كنند و حتي ناگزير به ورود به اين موضوعات شوند. رئيس مجلس شوراي اسلامي هم يكي از اين افراد است. به گفته لاريجاني براساس گزارش ديوان محاسبات در حوزه پرداخت شكافي ميان پزشكان و پرستاران وجود دارد و جامعه پرستاري گزارش‌هاي تحليلي را در اين رابطه به مجلس ارائه كند تا مجلس اين مطالب را با داده‌هاي ديوان محاسبات، وزارت بهداشت و دستگاه‌هاي مربوطه تطبيق دهد و در نهايت تصميم بگيرد.   وي با تأكيد بر اينكه بايد براي حوزه نظام پرداختي بخش سلامت سقف گذاشته شود، تصريح مي‌كند: وزارت بهداشت علت افزايش تعرفه‌هاي پزشكي را در سال‌هاي اخير كاهش و جلوگيري از پديده زيرميزي اعلام كرده اما قطعاً در ساماندهي فاصله حقوق‌هاي نجومي برخي جراحان و پزشكان با جامعه پزشكي و پرستاري ترديدي نيست.  وي با اشاره به پيگيري‌هاي كميسيون اصل 90 قانون اساسي مجلس درباره پرونده‌هاي حقوق‌هاي نجومي مي‌افزايد: جامعه پرستاري مي‌تواند گزارش‌ها و آمارهاي خود را براي كنترل حقوق‌هاي حوزه سلامت به اين كميسيون ارائه كند تا در صورت لزوم براي اين مسئله قانون جدايي تصويب شود يا در برنامه ششم به اين موضوع پرداخته شود.
  
محكوميت حدود نيمي از پزشكان به قصور
از سوي ديگر بر اساس آمار سازمان پزشكي قانوني در بيش از 40 درصد از پرونده‌هاي قصور پزشكي، ‌پزشك مقصر شناخته شده است و اين نشان مي‌دهد آمار خطاها و قصور پزشكي در جامعه ما چندان هم كم نيست. وزير بهداشت در اين باره معتقد است:‌خطاهاي پزشكي وجود دارد و هيچ جامعه‌اي از آن مصون نيست ولي در عين حال قوانين بازدارنده‌اي هم هست كه از وقوع اين قبيل خطاها پيشگيري مي‌كند و آنها را به حداقل مي‌رساند.  وي با انتقاد از راه‌اندازي كانون‌هايي براي توهين و بدبين كردن مردم نسبت به جامعه پزشكي تصريح مي‌كند: اگر اختياراتي به وزارت بهداشت بدهند كه بازدارنده باشد، جامعه پزشكي معتقد به برخورد قانوني با متخلف و متقلب با رعايت انصاف و عدل است.
  
پزشكان بيسواد خطا مي‌كنند
به باور برخي كارشناسان ريشه افزايش شكايت از قصور پزشكي طي سال‌هاي اخير هم به نوعي اجراي طرح تحول سلامت است. بنا به تأكيد مجتبي زارعي، رئيس پژوهشكده نقشه‌برداري مغز امروز وقتي اعضاي هيئت علمي كه ماهانه 300 تا 400 ميليون تومان آن هم به صورت قانوني درآمد دارند، چه دليلي براي‌شان وجود دارد كه به كار تحقيق و آموزش دانشجو بپردازند. وقتي از چنين زاويه‌اي به موضوع نگاه كنيم بهتر متوجه مي‌شويم بخشي از خطاهاي پزشكي به دليل بيسواد شدن پزشكاني است كه در خلأهاي قانوني موجود نيازي به ارتقاي دانش و توانمندي خود نمي‌بينند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن