تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797012903




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیانیه کانون انجمن های صنفی نمایندگان بیمه ایران: تصمیم وزیر در تغییر مدیر عامل بیمه ایران به مثابه حراست از سرمایه ملی ایرانیان بود


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: بیانیه کانون انجمن های صنفی نمایندگان بیمه ایران: تصمیم وزیر در تغییر مدیر عامل بیمه ایران به مثابه حراست از سرمایه ملی ایرانیان بود
این کانون با پرهیز از موضع گیری های سیاسی متداول هرگز بر له یا علیه هیچ یک از مدیران عامل و هئیت مدیره بیمه ایران قلمی یا قدمی بر نداشته است، چرا که کیان خود و اعضای خویش را رهین شرکت با قدرت ، وزین و پر ابهت بیمه ایران می داند.
کاهش ۱۲ در صدی تولید حق بیمه در پایان سال ۹۴ و افزایش ۴۴/۷درصدی نسبت خسارت بیمه ایران در پایان سال نسبت به پایان شهریور ۹۴ حکایت از مدیریت حاشیه ای ، غیر فنی و غیر حرفه ای مدیریت عامل وقت دارد.

به گزارش ریسک نیوز، هیأت مدیره کانون سراسری انجمنهای  صنفی کارفرمائی نمایندگان بیمه ایران با انتشار بیانیه ای به موضع گیری در خصوص رخداد های اخیر در بیمه ایران پرداخت .

این بیانیه که برای رسانه ریسک نیوز نیز ارسال شد به شرح زیر است:

این کانون با پرهیز از موضع گیری های سیاسی متداول هرگز بر له یا علیه هیچ  یک از مدیران عامل و هئیت مدیره  بیمه ایران قلمی یا قدمی بر نداشته است، چرا که کیان خود و اعضای خویش را رهین شرکت با قدرت ، وزین و پر ابهت بیمه ایران می داند.

 در طی سالیان متمادی فعالیت صنفی،این کانون برای کلیه هیات مدیره های وقت به مثابه مشاوری امین و صالح بوده و همواره در اندیشه حفظ و صیانت از حقوق صنفی اعضای خویش در کنار مصالح عالیه شرکت بوده و مشی تعامل در عین ایستادگی در برابر خواسته های احتمالی غیر معقول را پیگیر بوده است.

اخیراً در برخی سایت های خبری مواجه با اظهار نظر غیر مسئولانه و غیر حرفه ای برخی از مخالفان شرکت سهامی بیمه ایران شدیم که زیرکانه، با در آمیختن((اندکی از حقیقت با بسیاری از کذب)) در اندیشه انحراف افکار عمومی و استفاده از موج بر آمده عمومی مردم فهیم ، ولایت محور و دلسوز ایران از توانمندیهای انکار ناپذیر شرکت معظم بیمه ایران شده اند. لازم دانستیم که مباحثی را با آمار و اطلاعات رسمی کشور و بدور از هر گونه موضع گیری سیاسی ارائه دهیم تا انشاالله مقبول آحاد جامعه قرار گیرد و دلایل این تنگ نظریها و حملات ناجوانمردانه بر اهالی صنعت روشن شود.

شایان ذکر است نمایندگان بیمه ایران و تشکل های صنفی سراسر کشور خود را افراد و نهادهایی ولایی و مطیع فرمان رهبر دانسته و به امر رهبر خویش در اطاعت کامل از سلسله ولایت اداری یعنی ریاست محترم جمهور ، وزیر محترم و شجاع اقتصادی و هیات مدیره بیمه ایران آماده خدمتگزاری بوده و خواهد بود. ولی همانگونه که رهبر فرهیخته کشور بارها  فرموده اند، اعلام نظر کارشناسی با مخالفت متفاوت است.

این نظر کارشناسی در طی دوره های مختلف تصدی مدیران عامل وقت به صورت کتبی یا شفاهی ، در مجامع عمومی و جلسات خصوصی در جهت حفظ عادلانه حقوق شبکه نمایندگی اعلام و مستدلاً دفاع شده است.شاید بزرگترین سوال بی جواب به شبکه فروش طی ماه های  گذشته از مدیریت عامل وقت شرکت در خصوص چگونگی اداره شرکت و چرایی عدم توجه به در آمد کل شرکت و نتیجتاً در آمد شخصی و فردی نمایندگان و حفظ و بقای تنها شرکت دولتی در صنعت بیمه بوده است.

در طی 6 ماهه تصدی مدیر عامل وقت از مهر 94 لغایت پایان سال 95 سیر نزولی آمار حق بیمه تولیدی شرکت سهامی بیمه ایران و افزایش چشم گیر نسبت خسارت پرداختی مستند به اطلاعات سایت بیمه مرکزی ج . ا . ا به شرح زیر ایفاد می گردد.
 سهم بیمه ایران از کل حق بیمه به در صد  نسبت خسارت به در صد:

آمار 6 ماهه اول :49/31      44/86
آمار 7 ماهه  :      53/59    43/35
آمار 8 ماهه   :     57/17   42/58
آمار 9 ماهه  :       59/88   42/03
آمار 10 ماهه :    63/53     41/48
آمار 11 ماهه  :   66/05     40/8
آمار 12 ماهه :    71/36   39/47
همانگونه که از آمار هویدا است در طی 6 ماه 5/39 در صد کاهش حق بیمه تولیدی نسبت به کل صنعت داشته ایم. این آمار بیانگر کاهش 12 در صدی تولید حق بیمه در پایان سال 94 نسبت به شهریور همان سال می باشد.

این در حالی است که نسبت خسارت بیمه ایران در طی 6 ماه 22/05 درصد افزایش داشته است یعنی افزایش نسبت خسارت بیمه ایران در پایان سال نسبت به پایان شهریور 94 معادل 44/7درصد بوده است.

ارقام فوق حکایت از مدیریت حاشیه ای ، غیر فنی و غیر حرفه ای مدیریت عامل وقت دارد.این کانون به دلایل مشروحه فوق و بدور از هرگونه جناح بندی موجود تصمیم وزیر محترم اقتصادی در تغییر مدیر عامل وقت را عملی شجاعانه و به مثابه جراحی عظیم اقتصادی در جهت حفظ و حراست سرمایه ملی همه ایرانیان یعنی شرکت سهامی بیمه ایران که به درستی با تشخیص مقام معظم رهبری به عنوان تنها شرکت دولتی صنعت بیمه ، ایجاد امنیت اقتصادی سرمایه های ملی کشور را بر عهده دارد ، میدانیم و پر واضح است که برخی بیرون گودنشینان که سود خویش را در زوال نام و اعتبار بیمه ایران می دانند با این تصمیم شجاعانه وزارت مخالفت نمایند.


کانون این تصمیم مقام وزارت در تعیین مدیر عاملی از بین نیروهای ارزشی شرکت سهامی بیمه ایران را امری ممدوح و پسندیده دانسته و تصمیمات مدیر عامل منتخب را که در جهت اعتلای بیمه ایران و حراست از حقوق عموم کارکنان صدیق و نمایندگان وفادار است ، تایید می نماید.

اما در خصوص گزارش منتشره در برخی سایت ها با تیتر « حکم غیر قانونی رئیس جدید الورود برای معاونان برکنار شده» به شرح زیر اعلام نظر می نماید:

الف)) فارغ از دلایل قانونی و مستدل احکام صادره، توجه جنجال آفرینان را به تاریخ احکام صادره برای معاونت های فنی و طرح و توسعه که به ترتیب در 8 و 12 تیر ماه جاری بوده با تاریخ بیانیه ریاست محترم جمهور که در 14 تیرماه ابلاغ گردیده، جلب می نماییم.

ب)) عنوان و بیانیه ی رییس جمهور  محترم، پرداخت های نامتعارف و حقوق های غیر منصفانه می باشد، جای سوال از مهاجمین به بیمه ایران این است که مگر احکام صادره برای اعضای هیات مدیره موجب تغییر حتی یک ریال؛ تاکید میکنیم حتی یک ریال در حقوق و مزایای آنان شده است؟! پس نگرانی و دغدغه شما نسبت به تخلف از بیانیه رئیس جمهور ریشه در مطلب دیگری دارد!!

ج ))دربند 5 بیانیه مورد اشاره ریاست محترم جمهوری چنین آمده است :
((5-کلیه دستگاههای اداری ، به ویژه آن دسته از شرکتها و بانکهای دولتی که برای انجام وظائف قانونی اقدام به ایجاد یا ثبت شرکت یا عناوین مشابه در داخل و یا خارج از کشور می کنند ، باید از انتخاب مدیران ستادی به عنوان عضو هیات مدیره به هر نحو خودداری کنند. و در موارد ضرور نیز که با تایید بالاترین مقام دستگاه تعیین می شود، حق دریافت هیچ گونه حقوق یا پاداش نخواهد داشت.))

این دستور ریاست جمهوری نه تنها در بیمه ایران نقض نگردیده است بلکه در راستای مفاد اساسنامه که اشعار دارد حداقل سه نفر از اعضای هیات مدیره می بایست موظف باشند، به نفراتی از اعضای هیات مدیره وظائفی خاص بدون مزایای مالی تفویض شده است.

ذیلاً با توجه به موارد بالا و در حمایت از تصمیم متخذه مدیریت عامل کنونی شرکت  تبصره ماده 15 اساسنامه شرکت سهامی بیمه ایران را عیناً به شرح زیر عنوان می نماید: (( مدیر عامل می تواند به تشخیص و مسئولیت خود قسمتی از وظائف و اختیارات خود را به هر یک از اعضای هیات مدیره و یا سایر کارکنان شرکت تفویض نماید.))

این تبصره به وضوح حکایت از اختیار قانونی مدیر عامل در تفویض برخی از وظائف ، مسئولیت ها و اختیارات خود به هر یک از اعضای هیات مدیره و سایر کارکنان شرکت دارد.

آیا استفاده از اختیار قانونی که در راستای اجرای اساسنامه ، چارت جدید التصویب و دستور مقام وزارت است امری غیر قانونی است؟
اظهارات فوق الذکر در دفاع از افراد نیست بلکه در دفاع از عمل صالح است. ما معتقدیم که خطر، ناشی از تغییر نیست بلکه خطر ،در پذیرش تغییر با افکار قدیمی است. نهایتاً همه نیروهای صدیق و کارای شرکت سهامی بیمه ایران اعم از کارکنان و نمایندگان را در عین روشنگری آحاد جامعه، دعوت به خویشتنداری و سعه صدر می نماید.

هیأت مدیره کانون سراسری انجمنهای  صنفی کارفرمائی نمایندگان بیمه ایران

لازم بذکر است ، این بیانیه از سوی انجمن فوق به رسانه ریسک نیوز ارسال گردید بنابراین انتشار آن به معنای تایید یا عدم تایید محتوای آن نیست.




تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۲۹ تير ۱۳۹۵ - 19 July 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 205]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن