تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796885316




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسیر هموار فوق العاده ویژه ایثارگری در آموزش و پرورش/ فرزندان شاهد در انتظار تخصیص اعتبار هستند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مسیر هموار فوق العاده ویژه ایثارگری در آموزش و پرورش/ فرزندان شاهد در انتظار تخصیص اعتبار هستند
براساس پیگیری‌های آموزش و پرورش و قول مساعد سازمان مدیریت و برنامه ریزی ماده 51 برای فرزندان شاهد در مسیر اجرایی شدن قرار دارد.


به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چندی است صحبت اجرایی شدن یا عدم اجرای ماده 51 قانون خدمات رسانی به ایثارگران برای فرزندان شاهد در آموزش و پرورش با اما و اگرهایی بسیار روبه رو است و این مساله در حالی پیش می رود که مدیر کل امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش خبر از پیگیری وضعیت و تلاش برای تحقق این ماده برای فرزندان شاهد را می‌دهد.


پیگیری احقاق حقوق فرزندان در آموزش و پرورش به حدی در حال پیگیری است که طی روزهای اخیر جلسه ای با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای حل این مشکل برگزار شد، در این جلسه برخی مسئولان آموزش و پرورش، نماینده بنیاد شهید و هم چنین نمایندگانی از سازمان مدیریت حضور داشتند و در خصوص ابعاد مختلف اجرایی شدن این ماده مذاکراتی انجام دادند.


هر چند ذکر این نکته ضروری است که تسری ماده 51 قانون خدمات رسانی به ایثارگران و اختصاص آن به فرزندان شاهد در حال پیگیری از سوی آموزش و پرورش است با بحث پرداخت معوقات و تعیین سهمیه استخدامی فرزندان شاهد و ایثار گر مقوله هایی جدا هستند که هرکدام برای اجرایی شدن شرایط خاصی را طلب می کند.


ماده 51 قانون جامع  خدمات ایثارگری از کجا کلید خورد؟ 
قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در سال 1386 مطرح و تصویب شد پس از آن، بعد از پنج سال توقف و بررسی در مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال 1391  به طور آزمایشی لازم الاجرا شد که براساس این ماده کلیه دستگاه ها بایستی به شهدا و جانبازان بالای 25 درصد شاغل و آزادگان شاغل (قید شاغل دارد) مبلغی معادل 25 درصد حداقل حقوق کارکنان دولت را به عنوان فوق العاده ایثارگری پرداخت کند.


محمد حسین کفراشی مديركل امور شاهد و ايثارگران وزارت آموزش و پرورش در خصوص اجرایی شدن این ماده در آموزش و پرورش و تسری آن به فرزندان شاهد گفت: این ماده ابهاماتی از لحاظ قانونی دارد و از اول فروردین سال جاری برای بیش از 10 هزار جانباز و آزادگان  اجرا شد.


وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا قانون فوق العاده ایثارگری برای فرزندان شهدا هم به زودی اجرایی شود و بسیار پیگیر آن هستیم تا در اسرع وقت این امر محقق شود.


مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش یکی از دستگاهایی است که این قانون را اجرایی کرد، عنوان کرد: از جمله مواردی که اکنون این قانون برای فرزندان شهدا لحاظ نشده، تامین اعتبار مالی است.


ماده 51 از رفع ابهام تا فرآیند اجرایی شدن
در توضیح قانون خدمات کشوری که سال 86 مصوب شد و بر مبنای امتیاز بندی فوق العاده ایثارگری بر اساس مدت حضور در جبهه و یا مدت اسارت آمده بود و در سال 1390 همزمان با اجرایی شدن برنامه پنجم توسعه برای فرزندان شهدا نیز فوق العاده ایثارگری بر مبنای بند الف ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه در نظر گرفته شد و امتیازی برای  آن ها در نظر گرفته شد که ماده 51 مقوله ای جدا از آن است.


سرانجام پس از پیگیری های به عمل آمده کلیه دستگاه ها موظف به اجرای این ماده برای فرزندان شاهد نیز هستند و در آموزش و پرورش نیز این امر در انتظار پاسخ سازمان مدیریت است.


مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در این باره عنوان کرد: با توجه به جلسه ای که در کمیسیون آموزش و تحقیقات برگزار شد و براساس فضای مثبت این مذاکرات ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی قول مساعد برای تسری ماده 51 به فرزندان شاهد داده است که این امر نویدی برای  گشایش این وضعیت در آموزش و پرورش بوده؛ هرچند باید روند اداری این مساله طی شود و با توجه به قول مساعد اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، معاونت توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش برای روند اجرایی شدن این ماده در آموزش و پرورش برنامه ریزی  پیگیری می شود.


تعیین تکلیف سهمیه استخدام فرزندان شاهد در آزمون های استخدامی
در پی اخباری مبنی بر تسری ماده 51 به فرزندان شاهد، گاهی این امر با تعیین سهمیه استخدامی برای فرزندان شاهد و ایثارگر تداخل پیدا می‌کند که این مساله باعث ایجاد ابهاماتی برای فرزندان شاهد و ایثارگر می شود در حالی که این موضوع کاملا مجزا است.


در این راستا کفراشی در خصوص تعیین سهمیه استخدامی با بیان اینکه در حال حاضر آموزش و پرورش درخواست استخدام نیروی انسانی را به سازمان مدیریت ابلاغ کرده و در انتظار پاسخ قطعی این سازمان است، اظهار کرد: براساس قوانین وضع شده در صورت اعلام مجوز رسمی آزمون استخدامی، 25 درصد از سهمیه استخدام به ایثارگران اختصاص می یابد و هرگز از این سهمیه کاسته نشده و حتی در صورت امکان آن را افزایش می دهیم.


براساس برنامه ریزی های انجام شده برای اجرایی شدن ماده 51 قانون خدمات رسانی به ایثارگران و قول مساعد سازمان مدیریت برای تخصیص بودجه بایستی منتظر ماند تا این مساله از جانب سازمان مدیریت تا چه حد اجرایی شده و تدابیر آموزش و پرورش برای اجرای آن در بین فرزندان شاهد چگونه است و آیا سازمان امور شاهد و ایثارگران که به عنوان نهادی در امر تسهیل این مشکل گام برداشته می تواند در انعکاس این مسایل موفق ظاهر شود که  تمامی این موارد پایبندی نهادهای مربوطه بر سر توافقات را می طلبد.


گزارش از آتوسا دولتیاری





۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن