تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797806886




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا ریزش ابرو درمان دارد؟


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: چهره كلی فرد در صورت ریزش ابرو دچار تغییر عمده می گردد. آیا ریزش ابرو درمان دارد؟
درمان ریزش ابرو چهره كلی فرد در صورت ریزش ابرو دچار تغییر عمده می گردد. آیا ریزش ابرو درمان دارد؟ ابرو یكی از اجزاء صورت است كه برای شكل دادن صورت لازم و ضروری است. چهره كلی فرد در صورت ریزش ابرو دچار تغییر عمده می گردد. تا به حال شنیده اید كه كندن بیش از حد ابرو باعث كم شدن و ریزش آن می شود؟. 
علل ریزش ابرو
1- بیماریهای غدد درون ریز یا تغییرات هورمونیعواملی كه بر تعادل هورمونی فرد تاثیر بگذارد می تواند باعث ریزش ابرو شود. این تغییرات هورمونی شامل حاملگی، بیماریهای تیروئیدی و مصرف قرصهای پیشگیری از بارداری است كه خوشبختانه پس از قطع آن رویش مجدد رخ خواهد داد. از علل دیگر، مصرف داروهای هورمونی مثل دانازول، داروهای پیشگیری از بارداری، پروژسترون، دی اتیل استیل بسترول (DES) و HCG است. 
2- شیمی درمانیاثر شیمی درمانی كاملا مشخص نیست. شیمی درمانی بر فعالیت بسیاری از سلولها تاثیر می گذارد و این موجب ریزش موقت مو می شود. شایعترین داروهای شیمی درمانی كه باعث ریزش مو می گردد عبارتند از: سیكلوفسفاماید، بلئومایسین، دونوربیسین، متوتروكسات، تاموكسی فن، تاكسول، وینبلاسیتن، كلشی سین، ملفالان، 5 فلورویوراسیل، اتوپوسید، اتامبوتول، اینترفرون آلفا، اینترلوكین. 
3- سرطانهای مهاجمسرطانهایی كه از محل خود انتشار پیدا می كنند و مو را درگیر می كنند، مثل لنفوم كه با درگیری و ضخامت تكه ای پوست همراه است و یا لوسمی كه به بافتهای عمقی انتشار پیدا می كند.- مایكوز فونگوئید- لوسمی- سرطانهای موضعی پوست مثل BCC، SCC- ساركوم كاپوزی 
4- عفونت هاعفونتهایی كه مستقیما بر فولیكول یا ساقه مو اثر می كند. شایعترین عفونتهای موثر بر مو عبارتند از:
- عفونتهای قارچیعفونتهای قارچی كه بیشتر پوست سر را درگیر می كنند می تواند باعث ریزش موی موقت شوند.
- شپشخارش و خراشیدن ابرو و مژه باعث كندن آن می شود.
- بیماری هانسنمی تواند باعث نازك شدن موی ابرو شود.
- سیفلیسباعث ریزش موی بید خورده می شود كه بیشتر در مراحل پیشرفته اتفاق می افتد. 
5- بیمایهای اتوایمیوناز مهمترین آنها می توان به لوپوس اریتماتو، آلوپسی آره آتا و ویتلیگو اشاره كرد. 
6- التهاب ناشی از بیماریهای معمولی پوستیاز جمله سبوره، پسوریازیس، اگزما و درماتیت تماسی می تواند در اثر خارش و خراشیدن منجر به ریزش موی ابرو شود. 
7- تومورهای پوستیتومورهای پوستی به سرعت روی پوست رشد می كنند. به این دلیل كه مو قادر نیست به درون این لایه ضخیم نفوذ كند، قابلیت رشد در این تومورها را ندارد. از جمله این ضایعات پوستی می توان به سبورئیك كراتوز، مول، هیپرپلازی غدد سباسه، زگیل و همانژیوم اشاره كرد. 
8- اختلالات انفیلتراسیوناز جمله آلوپسی موسینوس، بیماریهای اسكلروز و اسكار خصوصا كلوئیدهای بزرگ. 
9- داروهاموی ابرو نیز مانند سایر موها تحت تاثیر بعضی از داروها ریزش پیدا می كند. از جمله آنها:- داروهای ضد فشار خون مثل پروپرانولول، اتنولول، كاپتوپریل، كلونیدین.- داروهای روانپزشكی مثل Prozac، لیتیوم، هالدول، آمی تریپتلین، دوگزپین، ایمی پرامین.- داروهای تشنج مثل فنی توئین، فنوباربیتال و اسید والپروئیك. 
10- فلزات سنگین و مواد سمیاز جمله نقره، ارسنیك، تالیوم، ید و طلا. 
11- مصرف بیش از حد ویتامین و مواد معدنیاز جمله ویتامین B و مشتقات ویتامین A كه از جمله عوارض داروهای اكوتان و اترتینات است. 
12- عوامل متفرقهاز جمله گازها هالوتان در بیهوشی عمومی، هیپرتری گلیسیریدمی یا افزایش چربی خون، مصرف موضعی قطره های بتابلوكر چشمی موجب ریزش ابرو و مژه می گردد، كه قابل برگشت است.تریكوتیلوماتیا یك عادت رفتاری است كه با كندن مو همراه است. انجام مكرر آن باعث ریزش دائمی مو می گردد. و كندن بیش از حد مو كه می تواند باعث ریزش دائمی مو شود.فولیكول موی ابرو به كندن حساس است و بنابراین بهتر است كه فرم مورد دلخواه ابروی خود را در نظر بگیرید و از تغییر مداوم آن جلوگیری كنید.آلوپسی آندروژنیك نیز كه فرمی از طاسی است می تواند به مرور زمان بر موی ابرو اثر گذاشته و آن را نازك كند كه این مشكل می تواند بدلیل تغییرات هورمونی یا تغییرات موی ابرو به واسطه افزایش سن فرد باشد.از جمله علل شایع كم شدن موی ابرو ضربه های فیزیكی است مثل تصادف، سوختگی، حرارتی، شیمیایی یا الكتریكی. 
درمان- در مواردیكه بیماری سیستمیك یا موضعی وجود داشته باشد، باید تحت درمان مناسب قرار بگیرند و در صورت كنترل مشكل داخلی، با استفاده از جراحی پیوند ابرو امكان ترمیم وجود دارد.- در مواردیكه علت ریزش ابرو بیماریهای روانپزشكی از جمله تریكوتیلومانیا باشد، فرد باید تحت درمان مناسب قرار بگیرد. چرا كه در صورت عمل جراحی یا مصرف دارو كندن مجدد آن امكان دارد.- در صورتیكه علت ریزش ابرو، اسكار جراحی، ترومایا سوختگی باشد، با استفاده از جراحی پیوند ابرو قابل ترمیم می باشد.- بعضی پزشكان از ماینوكسیدیل موضعی در درمان ریزش ابرو استفاده می كنند كه در صورتیكه فرضیه موثر بودن آلوپسی آندروژنیك بر موی ابرو را بپذیریم، می تواند در كاهش ریزش ابرو مفید باشد.زندگی آن لاینمطالب مرتبط :راه هایی برای درمان ریزش ابرو!برای رفع ریزش ابرو از چه روش هایی می توانیم کمک بگیریم؟!درمان ریزش ابرو و بهبود سرعت رشد آنآیا چیزی درباره ریمل ابرو شنیده اید؟ریزش ابرو وپیشگیری از آن
مطالب پیشنهادی


ست های زیبای لباس زیر و لباس شب زنانه !! + تصاویر


برای ماه عسل های رویایی به کجا سفر کنید ؟ !


خوش گذرانی های بهاری/با ما باشید


نمایش تصویری اعمال جراحی پلاستیک بدن





دوشنبه 21 تیر 1395





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سبک زندگی
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن