تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797009145




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترفندهای عکاسی با آیفون که شما را 10 سال جوانتر می کند + آموزش


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ترفندهای عکاسی با آیفون که شما را 10 سال جوانتر می کند + آموزش
در این گزارش قصد داریم روش‌هایی برای بهبود عکاسی با اپلیکیشن دوربین آیفون ذکر کنیم که رعایت آنها، می‌تواند موجب زیباتر شدن عکس‌های شما شود.
به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ، این روزها عکاسی با موبایل به پدیده‌ای همه‌گیر تبدیل شده است و بسیاری از مردم از تلفن‌های هوشمندشان برای ثبت وقایع اطراف خود استفاده می‌کنند. حال در این گزارش قصد داریم روش‌هایی برای بهبود عکاسی با اپلیکیشن دوربین آیفون ذکر کنیم که رعایت آنها، می‌تواند موجب زیباتر شدن عکس‌های شما شود.



ترفندهای عکاسی با آیفون که شما را 10 سال جوانتر می کند + آموزش



تمیز کردن لنز دوربین


شاید باور نکنید، اما من بسیاری مواقع، تعداد بسیار زیادی عکس گرفته‌ام تا از تمیز بودن لنز دوربین دیوایس خود اطمینان حاصل کنم. پیشنهاد می‌کنم که همیشه قبل از عکاسی، لنز دوربین آیفون خود را به جهت تمیز بودن چک کنید. این موضوع برای آیفون‌های بزرگ بیشتر صدق می‌کند. چرا که لبه بیرون‌زده آنها، باعث جذب آلودگی اطراف می‌شود. بحث از تمیزی شد، مجددا پیشنهاد می‌کنیم که صفحه نمایش دستگاه را نیز همواره تمیز نگه دارید. چرا که این قضیه نیز می‌تواند به عکاسی شما صدمه بزند


از زوم دیجیتال استفاده نکنید!


آیفون‌ها از لنز فیکس‌شده استفاده می‌کنند و از زوم اپتیکال بهره نمی‌برند. زوم دیجیتال هیچ‌وقت جای زوم اصلی را نمی‌گیرد. در این روش تنها عکس به سایز‌های بزرگ‌تر کراپ می‌شود و به همین دلیل، حاصل آن یک تصویر بی‌کیفیت است. لذا پیشنهاد می‌کنیم که از آن استفاده نکنید.


به سوژه نزدیک شوید!


به جای استفاده از زوم دیجیتال، به سوژه نزدیک شوید. نه تنها این روش باعث‌ می‌شود تا بتوانید از نزدیک از سوژه عکس‌برداری کنید، بلکه می‌توانید حداکثر استفاده را از دریچه دوربین f/2.2 آیفون ببرید. نزدیک شدن به سوژه و فوکوس نزدیک یا دور، می‌تواند عمق میدان زیبایی را در تصویر برای شما ایجاد نماید.



ترفندهای عکاسی با آیفون که شما را 10 سال جوانتر می کند + آموزش



زوم و قفل کردن فوکوس


به خاطر اینکه از زوم دیجیتال باید ممانعت کنید، دلیل نمی‌شود که از این امکان در عکاسی خود استفاده نکنید. شما می‌توانید از زوم دیجیتال برای قفل کردن فوکوس روی یک شی خاص که در دوردست است، استفاده کنید و بعد از انجام آن، زوم را به حالت معمول بازگردانده و عکس خود را شکار کنید.


تنظیم دستی Exposure


اگرچه آیفون از لنز فیکس‌شده استفاده می‌کند، اما قابلیت تنظیم دستی Exposure را داراست که به این ترتیب می‌توانید ISO و سرعت شاتر را تنظیم نمایید. متأسفانه هیچ تنظیمات مستقلی برای موارد فوق وجود نداشته و شما تنها می‌توانید روی اسلایدر آشکاری تصویر حساب کنید.


برای تنظیم آشکاری تصویر می‌توانید روی قسمت مورد نظر تپ کرده و سپس انگشت خود را به سمت بالا یا پایین حرکت دهید. به این ترتیب خواهید دید که اسلایدر آشکاری تصویر حرکت کرده و بسته به حرکت انگشتان شما به سمت بالا یا پایین، شدت آشکاری تصویر زیاد یا کم خواهد شد.


استفاده از قفل AE/AF


شما می‌توانید فوکوس و آشکاری تصویر را روی شی خاصی قفل کنید. برای انجام این کار، کافی است انگشت خود را روی قسمت مورد نظر تپ کرده و نگه دارید. به این ترتیب، فوکوس روی آن قسمت قفل شده، سپس می‌توانید با بالا یا پایین بردن انگشت‌تان، آشکاری تصویر را به صورت دستی نیز تنظیم کنید.


استفاده از دکمه‌های کنترل صدا یا دکمه‌های هندزفری برای عکس گرفتن


حرکت دست، دشمن عکس‌های ثابت به حساب می‌آید و به همین دلیل، اکثر دوربین‌ها از لرزشگیر نوری استفاده می‌کنند. شما می‌توانید برای کاهش تکان خوردن دست، از دکمه‌های کنترل صدا برای گرفتن عکس استفاده کنید. همچنین می‌توانید از دکمه‌های هندزفری نیز برای این امر بهره ببرید.



ترفندهای عکاسی با آیفون که شما را 10 سال جوانتر می کند + آموزش



استفاده از پایه یا مونوپاد


برای داشتن حداکثر دقت و عدم تکان خوردن دوربین هنگام عکاسی، می‌توانید از پایه یا مونوپاد استفاده کنید.


استفاده از قابلیت Burst Mode


اگر سوژه مورد نظر شما در حال تکان خوردن است، شما می‌توانید از قابلیت Burst Mode استفاده کرده و به این ترتیب، شانس گرفتن یک عکس خوب را بالا ببرید. برای انجام این کار، می‌توانید به راحتی انگشت خود را روی دکمه شاتر نگه دارید. به این ترتیب چندین عکس متوالی توسط دوربین دستگاه شکار می‌شود و شما در نهایت بهترین آنها را انتخاب می‌کنید. شما همچنین می‌توانید قابلیت Burst Mode را توسط دکمه‌های کنترل صدا نیز تجربه کنید. اما از دکمه‌های هندزفری برای این قابلیت نمی‌توانید کمک بگیرید.


استفاده از HDR


HDR یا High Dynamic Range می‌تواند از طریق اپلیکیشن دوربین آیفون فعال شود. در این قابلیت، سه عکس در سه حالت  مختلف به صورت همزمان شکار شده و در نتیجه، بهترین آنها به شما نمایش داده می‌شود. HDR در شرایط نزدیک بودن به سوژه و وجود نور مناسب، عملکردی فوق‌العاده خواهد داشت. شما می‌توانید تنظیمات HDR را در وضعیت اتوماتیک قرار دهید تا در صورت لزوم، از این قابلیت استفاده شود.





۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن